Namm 2012: Tune-Bot


Gunnar Kristiansen

Recommended Posts

Efter at ha' siddet og fedtet med et par toms, den sidste halve time, kan jeg kun sige:

Jeg håber den virker. .

 

/Jonas

 

det ska den nok gøre.. men ½ time er da ingenting... du har jo fået "nye" trommer nu.. det plejer at ta mig 1-2 dage at få "styr" på dem... altså første gang.. derefter tar det 5 min.

 

eller er det ikke de nedskårne yams?

Link til kommentar
Del på andre sites

det ska den nok gøre.. men ½ time er da ingenting... du har jo fået "nye" trommer nu.. det plejer at ta mig 1-2 dage at få "styr" på dem... altså første gang.. derefter tar det 5 min.

 

eller er det ikke de nedskårne yams?

 

 

Det er mine gulv toms. Det er bare mig der er en skovl til at stemme + tror de kan stemmes dybere end det er muligt :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Selvom skattekronerne ender et andet sted, så er det trods en dansker der betjener dig.. For det meste da

 

Ellers vælg SC eller drumstick eller lign.. Så holder man flere penge og arbejdspladser i DK

 

Øhhhhh mener du dermed at 4SOUND ikke bidrager med skattekroner, moms osv i DK. For er det tilfældet kunne du ikke være mere forkert på den!! 4SOUND's butikker i DK er ejet af et Dansk selskab der hedder MRD. Hvad du mener med at man "for det meste" bliver betjent af en Dansker, ved jeg ikke havd jeg skal ligge i? Jeg ved heller ikke hvordan du kommer til regnestykket, at 4SOUND fjerner arbejdsplader i DK, kan du forklarer det?

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg tror ikke det var ment så slemt Henrik... men forstår godt du reagerer.. forkert omtale er belastende... men altså: tanken der tænkes er nok (mit gæt) at 4sound jo er multinationalt, og ofte skal sådanne firmaer bidrage en del af det nationale overskud til "moderselskabet"?

 

 

men jeg ved personligt ikk om det er tilfældet med 4 sound?.. er der et "moderselskab" som ejer 4sound.se, 4sound.dk, 4sound.no osv?

spørger af ren interesse og for at blive klogere :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg tror ikke det var ment så slemt Henrik... men forstår godt du reagerer.. forkert omtale er belastende... men altså: tanken der tænkes er nok (mit gæt) at 4sound jo er multinationalt, og ofte skal sådanne firmaer bidrage en del af det nationale overskud til "moderselskabet"?

 

 

men jeg ved personligt ikk om det er tilfældet med 4 sound?.. er der et "moderselskab" som ejer 4sound.se, 4sound.dk, 4sound.no osv?

spørger af ren interesse og for at blive klogere :-)

 

Nu var det dig der braget spørgsmålet om skattekroner ud af landet på banen, samt at man "for det meste" bliver ekspederet af en Dansker. Det var sådan set det der fik mig til at reagerer.

 

Jeg skal ikke kunne redegøre 100% for hvordan pengene deles, men er ret sikker på at de der kan flytte penge væk, for ikke at betale skat, giver et fiktivt underskud, eller at man på en måde dækker over et underskud eller noget i den stil. Alt andet lige er det på ingen måder noget der finder sted i 4SOUND, eller MRD om du vil.

 

Som svar på dit spørgsmål er det som følger

 

4SOUND ejes af et selskab der hedder MRH, Music Retail Holding. MRH er, som navnet et antyder, et Holding selskab der ejes af Norges Investor samt private investorer. Altså er det mest Norsk hvis man endelig vil snakke om udenlandsk ejerskab, da Norges Investor er de største aktieholdere, men den største private aktieholder er f.eks. Dansk.

 

Hver land har et selskab - MRD, MRS og MRN (Music Retail Denmark osv) som driver butikkerne i de enkelte lande.

 

Mere mystik er der sådan set ikke, og du kan være helt tryk, der betales skat og alt andet, helt efter bogen i 4SOUND ;-)

 

Håber det gav dig svar, ellers spørg løs.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu var det dig der braget spørgsmålet om skattekroner ud af landet på banen, samt at man "for det meste" bliver ekspederet af en Dansker. Det var sådan set det der fik mig til at reagerer.

det var mit citat .. fair nok.. jeg mente ikke specifikt 4sound her, men beklager det kunne opfattes sådan. Det var ikke ment nedsættende.. men bare for at tydeliggøre at hvis vi kan holde bare NOGET af kronerne i DK .. eller det hele!.. cool!

 

Jeg skal ikke kunne redegøre 100% for hvordan pengene deles, men er ret sikker på at de der kan flytte penge væk, for ikke at betale skat, giver et fiktivt underskud, eller at man på en måde dækker over et underskud eller noget i den stil. Alt andet lige er det på ingen måder noget der finder sted i 4SOUND, eller MRD om du vil.

ROLIG NU!... det var PÅ INGEN MÅDE det jeg mente på NOGEN MÅDE!!

 

Som svar på dit spørgsmål er det som følger

 

4SOUND ejes af et selskab der hedder MRH, Music Retail Holding. MRH er, som navnet et antyder, et Holding selskab der ejes af Norges Investor samt private investorer. Altså er det mest Norsk hvis man endelig vil snakke om udenlandsk ejerskab, da Norges Investor er de største aktieholdere, men den største private aktieholder er f.eks. Dansk.

 

Hver land har et selskab - MRD, MRS og MRN (Music Retail Denmark osv) som driver butikkerne i de enkelte lande.

 

Mere mystik er der sådan set ikke, og du kan være helt tryk, der betales skat og alt andet, helt efter bogen i 4SOUND ;-)

 

Håber det gav dig svar, ellers spørg løs.

 

jo tak... jeg vil igen lige betone KRAFTIGT at jeg IKKE nogensinde har ment eller villet antyde nogen form for fusk i 4sound!! tværtimod mener jeg ikke jeg gør andet end at anbefale danske shops.. nu var det et svar på andres mening om 4sound også..

 

det med de ikke-danske medarbejdere var ikke møntet på 4sound, men det er altså stille og roligt og ikke ment som noget nedsættende om noget dansk firma.

 

jeg handler jo selv jævnligt i 4sound(lagde vist 15-17k i 2010-2011), og det ville jeg jo ikke gøre i modsat fald :-)

 

peace..

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror bestemt heller ikke du beskylder os for at fuske eller noget, jeg tror bare man skal fuske for at flytte penge uden at betale skal først.

 

Super, jeg er helt rolig, du er helt rolig og evt misforståelser skulle hermed være ryddet af vejen :tu:

 

Nu ved folk så også hvordan 4SOUND er skruet sammen, hvis nogen skulle have interesse i det :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

nemlig... tror der var den typiske "vi er på nettet, vi har travlt, vi får ikke altid lige beskrevet alle ting vi snakker om i detaljger, og så misforstås vi ofte" ;-)

 

 

man burde sgu også mødes over en øl og snakke lidt mere face to face.... ku vi ikke lave en TS café/Bar?.. kun for trommeslagere :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

nemlig... tror der var den typiske "vi er på nettet, vi har travlt, vi får ikke altid lige beskrevet alle ting vi snakker om i detaljger, og så misforstås vi ofte" ;-)

 

 

man burde sgu også mødes over en øl og snakke lidt mere face to face.... ku vi ikke lave en TS café/Bar?.. kun for trommeslagere :lol:

 

 

God ide med den café, meeeeeen mon det ville gå i længen, jeg er ikke sikker..... Dog håber jeg TS-dagen 2013 passer bedre i mit program, så er jeg på at nørde igennem!

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan slet ikke se hvordan at det her med at kunne stemme ens hver gang automatisk skulle udelukke at man kan have sin egen lyd.. :doo:

 

Sådan er det bare!!! Det er præcis det samme som at bruge click og pro-tools og signature-produkter, de samme stikker som Ringo og Zildian som sådan - og storetrommer... Alle bruger dem!

Det er noget skidt er det. Vi kommer alle til at lyde HELT! ens.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu