Fråderen Gretsch Sæt!


Hr.Lermann

Recommended Posts

De har været oppe og vende en del gange herinde efterhånden, Lars Frimodt-Møller har et af dem - personligt synes desværre stadig de er grimme, men det er bare mig. Skulle jeg have noget i de farver, skulle det være en Chevrolet Belair ;)

 

Det handler jo om smag og behag, men jeg må sige "Uff', en hotti". Chevrolet belair er virkelig også en skønhed...

Pengemangel,pengemangel,pengemangel ;)

 

-TurboJørgen

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvorfor skulle de lyde forfærdeligt? Det er jo bare et renown. De lyder mig bekendt ganske fint.

 

Jeg kan ikke udtale mig om det, men det kan måske skyldes sættets finish. Det kan være den ikke er særlig trommevenlig... Ved ikke.

 

Efter hvad jeg også ved, skulle renown da lyder fedt..Hvis man kan stemme trommerne, men det er jo betingelserne for at et hvilket som helst sæt bare skal lyde ok :)

 

-TurboJørgen

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er ikke det jeg har hørt, men det kommer jo helt an på ørene der hører.

 

Det er nok en smagssag så.... Jeg kender lyden fra disse billige sæt og de rigtige gretsch.

Og der er kæmpe forskel. Men igen har jeg ikke hørt lige dette sæt som han er utilfreds med.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil lige starte med at sige at jeg ikke kender sættet, men jeg synes det ser fedt ud.

Dog har jeg hørt at det som er Hvidt er wrap og det farvede er lak, disse to farver er adskilt med en kromliste som skulle være limet på, sammenføringen skulle efter sigende være af halvskidt kvallitet, nærmest sjusket. Men igen, dette er andenhåndsviden. Måske lim, wrap og lister ødelægger svingningerne??????

Men det er et super flot sæt som ville gøre sig rigtig godt på en scene med lys og halløj ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er vel forskel på, at noget lyder ganske forfærdeligt og så, at det ikke lyder helt så godt som et topklasse Gretsch. Nuancer gør et billede smukkere.

 

Jeg kan ikke være mere enig. Jeg har haft et af de billige sæt og prøvet nogle topsæt og der er ikke kun nuancer til forskel.

Jeg synes at f.eks at catalina serien mere eller mindre er ubrugelig. Men stadig har en kæmpe drøm om at få et "rigtigt" gretsch sæt (topklasse)

 

Mht. Til sættet i tråden her er det ikke mit udsagn at det ikke lyder godt.

Og jeg synes faktisk at det er et meget smukt sæt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan kun sige, at jeg gik fra et Gretsch usa custom fra 70'80 og 90'erne. Dejlige trommer men det her renown 57 lyder pisse godt! Og hver gang jeg har det med ud, siger dem jeg spiller med at det lyder fedt! Det gjorde de ikke med mit us custom.... Selvfølgelig er et us custom endnu federe, men når først musikken spiller.... Ja så tror jeg sgut jeg kan høre forskel! Kvaliteten har jeg ikke noget negativt at sige om. Jeg er super glad for det.

 

Jeg tager det med til TS dag i maj, så kan I jo selv høre/prøve det!

Redigeret af Lars Frimodt-Møller
Link til kommentar
Del på andre sites

ville være sjovt med den blindtest mellem et US Custom og et Renown.. stemt ens, samme størrelser, samme skind, og med samme slager... tror 95% ville have svært eller meget svært ved at høre forskel...

 

lidt som en test mellem birk og ahorn.. de færreste kan høre forskel i blindtest...

Link til kommentar
Del på andre sites

Awesome! Det, at sættet ser skide godt ud, må også have en indvirkning på hvad folk synes om det, og at folk lægger mærke til det.

Hvornår er der TS dag?? Det må jeg komme til!

 

det har STOR betydning... der er lavet mange undersøgelser okm det ved live koncerter... ser det godt ud, så bedømmes bandet 2-3 gange mere positivt... sad but true... men øjnene betyder meget..

 

nok af samme grund de fleste foretrækker en lækker kæreste frem for en havneluder i 60'erne.. bare for at sætte det i perspektiv ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

det har STOR betydning... der er lavet mange undersøgelser okm det ved live koncerter... ser det godt ud, så bedømmes bandet 2-3 gange mere positivt... sad but true... men øjnene betyder meget..

 

nok af samme grund de fleste foretrækker en lækker kæreste frem for en havneluder i 60'erne.. bare for at sætte det i perspektiv ;-)

 

True, true :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg elsker den måde, hver eneste emne bliver drejet 180 grader til noget totalt plat (men grinern) :dialaugh_trans:

Jamen er der mere at sige om sættet? Nogen synes de er flotte, andre det modsatte. Nogen synes de lyder fedt, andre synes det ikke.

Ergo: prøv dem og skab din egen mening.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu