Video Til Cph Beta


drumgroowe

Recommended Posts

http://www.youtube.com/watch?v=vY8rq_8w8oI

Hej, i andledning af konkurrencen på copenhagenbeta.dk har jeg jo indsendt en video med det håbløse håb om at vinde.
nu ved jeg 100% godt at jeg aldrig ville vinde den konkurrence med den video, da jeg for det første ikke holder kravende og for det andet slet ikke gav mig tid til at vise mine ''grooviiie'' sider, da det er en video som jeg optog mere som et ''show off'' af de ting som jeg arbejder med lige for tiden, så det er faktisk en video til trommeslageren.dk fra en lille dreng der gerne ville havde lidt råd fra de hårde drenge! hård kritik er mere en velkommen og lige så med spørgsmål :)
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har også selv tilmeldt mig konkurrencen!

Og jeg er en af de 5, som er så heldige at blive valgt til slutspurten... Jeg synes da helt klart, at du er en af dem, som kunne have god chance for at være kommet videre. Du spiller super fedt, og jeg synes nok du groover!

 

Jeg synes dog du skulle holde dig fra jazz, i hvert fald indtil du kommer ordentligt ind i det :)

 

Dit drum n' bass agtige shit, er pisse fedt. Fede onehandrolls, og det ser ud som om du spiller med single pedal, så har du også en kanon teknik!!!

 

- Synes du skulle have tilmeldt dig! Hvis da ikke du er over 18???

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har også selv tilmeldt mig konkurrencen!

Og jeg er en af de 5, som er så heldige at blive valgt til slutspurten... Jeg synes da helt klart, at du er en af dem, som kunne have god chance for at være kommet videre. Du spiller super fedt, og jeg synes nok du groover!

 

Jeg synes dog du skulle holde dig fra jazz, i hvert fald indtil du kommer ordentligt ind i det :)

 

Dit drum n' bass agtige shit, er pisse fedt. Fede onehandrolls, og det ser ud som om du spiller med single pedal, så har du også en kanon teknik!!!

 

- Synes du skulle have tilmeldt dig! Hvis da ikke du er over 18???

 

mange tak for kritikken! og ja, jeg spiller kun med singel. fandt ud af at jeg kunne udvikle min hel til tå teknik i sådan grad at jeg kunne holde den konstant uden at bruge særlig meget energi :) men jeg har søgt ind og er 16, men blev desvære ikke valgt :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Synes det er pisse fedt med din stortromme teknik, de 4 slag efter hinanden, eller hvor mange det er :) RESPEKT

 

mange tusind tak :)! altså, jeg kan køre den i samme tempo ca. 16-20 slag hvor det er nogen lunde tight, men dynamikken veksler dog lidt så jeg kan ikke spille særlig meget metal med den sådan som det ser ud nu. men jeg arbejder dog hen mod at jeg kan mestre den nok til at kunne være i stand til at spille schism med den :) - og tro det eller ej, så kommer jeg faktisk tættere og tættere på at kunnet!

men jeg kan kun anbefale at dyrke den! kan sagtens sende en video ind hvor at jeg viser hvad jeg gør hvis det finder nogen interesse ;) men kan du ikke sende et link med din video?

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

hej man!

synes det er super fedt! du har nogle rigtig fede ideer, som ikke mangler særligt meget arbejde! især dit drum/bass noget!

men prøv at arbejde lidt med din holdning! bla. hvordan du sidder og hvordan du holder stikkerne! du får meget et "sjasket" spil hvis din holdning også er slasket, altså tilbage lænet = tilbage i beatet, det er ihvertfald min holdning! jeg rykker mig naturligt frem når jeg skal spille "lige ud i fjæset rock" så man virkeligt får noget tyngde og dynamik med ind i spillet! Nu er jeg dog ikke i gruppen af de hårde drenge her inde, men eftersom at jeg ser 200 trommeslagere i året og selv spiller finder man hurtigt ud af hvad der rykker!

men fedt, og synes du skulle have meldt dig til!! :)

 

/henrik.

Link til kommentar
Del på andre sites

mange tusind tak :)! altså, jeg kan køre den i samme tempo ca. 16-20 slag hvor det er nogen lunde tight, men dynamikken veksler dog lidt så jeg kan ikke spille særlig meget metal med den sådan som det ser ud nu. men jeg arbejder dog hen mod at jeg kan mestre den nok til at kunne være i stand til at spille schism med den :) - og tro det eller ej, så kommer jeg faktisk tættere og tættere på at kunnet!

men jeg kan kun anbefale at dyrke den! kan sagtens sende en video ind hvor at jeg viser hvad jeg gør hvis det finder nogen interesse ;) men kan du ikke sende et link med din video?

 

Fed teknik med den stortromme :tu:

kunne være sjovt hvis du kom med en "film" med det :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 måneder senere...

heel-toe teknikken på stortrommen er en fed teknik, har også selv nørdet den en del, og du skal bare blive ved med at spille en masse beats hvor du bruger det, og fokusere på at holde lydniveauet helt ens på alle slagene!

 

Jeg brugte selv Jojo Mayers videoer vedrørende bass drum technique til at få styr på det :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu