Kritik Ris/ros


Andreas Hemberg

Recommended Posts

Hey alle!

 

Jeg har i den seneste tid eksperimenteret lidt med nogle covers. Jeg ved at i nok er ved at blive kvalt i alle dem der beder om kritik, men nu presser jeg mig også lige på..

 

Kom med nogle kommentarer. Hvad kan jeg gøre bedre til næste gang? Ikke noget "Du spiller af lort" da jeg ikke kan bruge det til så meget, men ellers er al kritik velkommen - og så beklager jeg på forhånd at jeg ligner en idiot når jeg spiller ;)

 

Mit cover

 

//Andreas

Link til kommentar
Del på andre sites

Lidt mere "tightness", og så fatter jeg ikke lige sangvalget!?! Med den stil du udviser burde du sgu da finde nogle fede rocknumre, som har den intensitet. Men hvis du syntes Adele er fed, så fred være med det.

Ellers prøv evt. den her. Virker mere som din stil :-)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Du har gang i en masse hurtige fills. De må gerne være en smule mere tight i udførelsen. En god til ville også være at bruge lidt tid på at overveje hvilke fills der passer ind hvor i en sang :) Efter min mening behøver alle dine fills ikke være super hurtige rundgange :) Håber du forstår hvad jeg mener.

 

Synes da helt sikker du har fat i noget og får pebbet sangen lidt op, selvom den originale version også er sindsygt lækker som den er :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Beatene er fede nok! De fills du laver behøver ikke at blive pumpet med hvad jeg plejer at kalde "the kid style" - Da det tit er brugt blandt amatøre, børn og "Ikke-slagere" - Nemlig at hurtighed er alt. Og så mister man tit fokus for pulsen, og det svinger ikke så godt.

 

Dine fills er meget præget af det, mens dine beat er fede - og sangen har slet ikke godt af alt det rundgang :D

 

Synes dine beats er clean, gode, og du rocker fedt i omkvædet - men dine fills går galt en gang imellem, og det er synd! Det er dér du skal arbejde! :) Rock on.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak alle sammen! ;)

Så skal der bare øves! ;)

 

Beatene er fede nok! De fills du laver behøver ikke at blive pumpet med hvad jeg plejer at kalde "the kid style" - Da det tit er brugt blandt amatøre, børn og "Ikke-slagere" - Nemlig at hurtighed er alt. Og så mister man tit fokus for pulsen, og det svinger ikke så godt

det har du sgu nok ret i - det skal dog lige siges at jeg i øjeblikket arbejder meget med tempoet i mine fills, og derfor er de nok i høj grad præget af det ;)

 

Men endnu engang tak! Det er sgu dejligt med noget feedback man kan bruge til noget :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes sgu du spiller rigtig fedt - fills'ene er ikke så fede, men du lægger tungt på beatet på den helt fede måde; teknikken og fills'ene kan der altid arbejdes med - og det skal du også gøre hvis du vil udvikle dig.

 

Vh Peter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes sgu du spiller rigtig fedt - fills'ene er ikke så fede, men du lægger tungt på beatet på den helt fede måde; teknikken og fills'ene kan der altid arbejdes med - og det skal du også gøre hvis du vil udvikle dig.

 

Tak for det! ;)

Ja, mine fills halter en del... Problemet er bare at jeg er fuldkommen tømt for kreativitet - Jeg kan simpelthen ikke længere finde på noget nyt :(

 

Og endnu engang tak! Det er cool at i bruger tid på at høre det! ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

dresse, jeg skrev følgende i en anden post:

 

I min optik er en af de beste måder af udvide sit "ordforråd" på trommerne at spille soloer af sine forbilleder. Lad os tage et eksempel: Du synes at Max Roach bare er killer, og du vil gerne lære at spille jazz. Så finder du et rigtig fedt album hvor Max Roach spiller trommer på, det kunne f.eks. være "Study in Brown" med Clifford Brown. Du hører nu sangene igennem og finder ud af at Sandu bare er et super fedt nummer og trommesoloen er übersweet!

Du kan nu gøre to ting: Se om du kan finde en transkription på nettet af trommesoloen eller selv skrive den ned. Herefter øver du soloen op fra langsomt tempo til du kan spille den i samme tempo som på pladen.

Du har nu fået en hel masse nye idéer og fills, og kommet et skridt nærmere at forstå dit tromme-idols spil.

 

Det kan selvfølgelig også gøres med en metal-trommeslager, en pop/rock-trommeslager, en fusions-trommeslager.

Redigeret af Peterb
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu