Flækket Turkish Millennium 21" Ride


cmol

Recommended Posts

Hej folkens

 

Jeg har fået flækket mit Turkish Millennium 21" sizzle ride, et bækken som jeg nok har givet lidt tæv, da jeg har brugt det som effekt bækken.

 

Flængen sidder inde i bækkenet 1/3 fra kanten og er 5-6cm lang. Kan jeg redde det? Jeg har tænkt om man kunne bore i begge ender af flængen, og så fjerne selve flængen med en meget fin nedstryger eller sådan, men giver det overhovedet mening?

 

Problemet er lidt at der så vidt jeg kan finde frem til ikke er nogen danske Turkish forhandlere, det er lidt svært at skaffe et "magen til". Alternativt skulle man finde noget andet der var i samme stil, men så er jeg lidt på bar bund.

 

Har i nogen gode idéer?

Link til kommentar
Del på andre sites

Men det kan uden problemer gøres. Min "avatar" viser et sweetspot bækken jeg har fjernet en meget stor dobbelt flænge i. Det lyder stadig ok, og flængen er ikke løbet videre de sidste 10 mdr. Og det har fået slag hver dag siden operationen! Bare husk at flængen godt kan være længere end du kan se den. Så hellere fjerne en smule mere så den ikke render. Og husk ruuunde snit :-)

 

Og lige det med nedstryger... Ville nok anbefale en håndholdt-boremaskine med en skæreskive, eller vinkelsliber, hvis du kan styre sådan en. Du skal dog passe på temperaturen ikke bliver for høj.

Redigeret af KalEl
Link til kommentar
Del på andre sites

Men det kan uden problemer gøres. Min "avatar" viser et sweetspot bækken jeg har fjernet en meget stor dobbelt flænge i. Det lyder stadig ok, og flængen er ikke løbet videre de sidste 10 mdr. Og det har fået slag hver dag siden operationen! Bare husk at flængen godt kan være længere end du kan se den. Så hellere fjerne en smule mere så den ikke render. Og husk ruuunde snit :-)

 

Og lige det med nedstryger... Ville nok anbefale en håndholdt-boremaskine med en skæreskive, eller vinkelsliber, hvis du kan styre sådan en. Du skal dog passe på temperaturen ikke bliver for høj.

 

Jeg tror at jeg har adgang til en drimel med nogen metal skiver. Det må vel kunne klare jobbet.

Hvad har du brugt til at slibe kanterne med?

Link til kommentar
Del på andre sites

Drimel er perfekt :tu:

 

Jeg brugte en rundfil til at lave rundingerne fine, og sandpapir til at gøre dem endnu finere. Hellere en gang for meget... Men forsigtig med sandpapiret, da du ikke vil lave ridser i overfladen på bæknet. Sammenlign evt. med bæknets kant for at få en lækker afrunding.

 

Men forsigtighed er vigtigt, og læg hånden an mod noget når du bruger drimel'en, så den ikke smutter.

 

Go' fornøjelse :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu