Indspilning...


misterling

Recommended Posts

Hej!

 

Lad mig starte med at sige at jeg ikke har den mindste forstand på at indspille trommer... Så alt hjælp vil blive taget imod med kyshånd!

 

Jeg har et Audix DP7 mikrofonsæt, som vi har prøvet at optage nogle af vores sange med... Resultatet er intet mindre end ringe. Lyden bliver tør, flad, kold, kedelig oh uorganisk... Håber i forstår hvad jeg mener...

 

Lige nu kører vi det over vores mixer, igennem et lydkort og videre ind i computeren. Er dette en dårlig løsning?

 

Vores øvelokale er stort og godt lydisoleret, å det kan næsten ikke være det...!

 

Nogle bud på hvad der er galt...?

 

MVH

Mikkel

Link til kommentar
Del på andre sites

Min første tanke er EQ på mixeren. Hvordan lyder trommerne hvis du lavet noget Pre Fade Listening på mixeren ?

 

Kører hver tromme på sit eget spor fra mixer til lydkortet eller blive det samlet fra mixeren i ét samlet output til lydkortet ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Okay. Så er vi tilbage ved lyden på mixeren.

 

Jeg har et Audix DP7 mikrofonsæt, som vi har prøvet at optage nogle af vores sange med... Resultatet er intet mindre end ringe. Lyden bliver tør, flad, kold, kedelig oh uorganisk... Håber i forstår hvad jeg mener...

 

Er lyden sådan når I laver lyden på mixeren ? Jeg vil ikke sige at det er EQ'en som skal laves anderledes, men jeg ved bare at god EQ giver gode resultater og dårlig EQ giver ondt i maven..

Der kan også være mange andre ting som giver udfaldet men her er efter min mening et godt sted at starte.

Redigeret af chris_toffer
Link til kommentar
Del på andre sites

Okay. Så er vi tilbage ved lyden på mixeren.

 

 

 

Er lyden sådan når I laver lyden på mixeren ? Jeg vil ikke sige at det er EQ'en som skal laves anderledes, men jeg ved bare at god EQ giver gode resultater og dårlig EQ giver ondt i maven..

Der kan også være mange andre ting som giver udfaldet men her er efter min mening et godt sted at starte.

 

Med al respekt:

 

Ja, et godt sted at starte med det sidste lille tweak - efter at man er helt sikker på, at trommerne som udgangspunkt lyder ordentligt i sig selv, at de rette mikrofoner er placeret på de helt rigtige steder, således at de giver det bedste udgangspunkt at arbejde videre med.

 

Og husk på, at "less is more" - googl lige "recorderman" en fremragende mikrofontekninik, som langt hen ad vejen undgår de faseproblemer, som kan føre til flad og mudret lyd.

 

God trommelyd er altså ikke noget, man bare sådan lige laver. Der skal eksperimenteres og eksperimenteres og øves og gøres ved. Og så er du nødt til at ordne alt det med kompressoren og rumklangen i din analoge mixer, inden du lægger det ind på computeren.

 

Mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er nemlig det, der er problemet. Lige nu kører vi på et 4 kanals lydkort, så derfor prøvede vi at køre det igennem mixeren! Men der er nok ikke andet for end at prøve sig frem... Et lyskort, med så mange indgange koster jo boxen...

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu