Musikliv + Familie...


difquin

Recommended Posts

Jeg må indrømme at det virkelig ikke behøver blive så pissedybt det hele.

 

Det er SÅ typisk bands at ligge de største planer og diskutere i øst og vest og vi skal bare lave SÅ mange ting og det hele eksplodere liiige om lidt og jeg skal bare bo kontant på hotel eller i bandbus med mindre jeg skyder en musikvideo eller laver interviews.

 

HELT ÆRLIGT: tag jer sammen, og tag dog tingene som de kommer. Det værste der kan ske er a du melder fra og så gør du sgu da bare det.

 

Jeg synes det er lidt for meget drama i forhold til det egentlige problem, for jeg tvivler på det er der i praksis lige nu. I stedet tror jeg du er stresset af de mulige konture I ser jer selv have i øveren, og det holder sgu ikke...

 

Et indspark fra den gamle sure, som har haft de her overvejelser 1000000 gange og det er ALDRIG blevet et problem, som ikke kunne løses med en kalender og en kop kaffe...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Spændende debat..

Jeg er så heldig at jeg har fået mig en kæreste, som ved at musikken er mit et og alt.

Hun ved at hvis jeg ikke spiller musik, så fungerer jeg ikke som menneske.

Så hun har valgt at accepterer at jeg spiller meget.

Dog øver vi sjælden da vi tit spiller både fredag og lørdag hver weekend.

Jeg spiller både kopi og originalt musik. Så to bands fungerer.

Vi har også snakket om at når der kommer børn, så skal jeg stadig spille..

Det tror jeg ikke jeg drosler ned, selv om jeg får børn.

Men det må tiden vise..

 

Det korte af det lange er, at jeg har en kæreste der accepterer jeg spiller, ellers ved hun godt, at det ikke vil fungerer, eller der vil være noget nogen fremtid.

Link til kommentar
Del på andre sites

Spændende debat..

Jeg er så heldig at jeg har fået mig en kæreste, som ved at musikken er mit et og alt.

Hun ved at hvis jeg ikke spiller musik, så fungerer jeg ikke som menneske.

Så hun har valgt at accepterer at jeg spiller meget.

Dog øver vi sjælden da vi tit spiller både fredag og lørdag hver weekend.

Jeg spiller både kopi og originalt musik. Så to bands fungerer.

Vi har også snakket om at når der kommer børn, så skal jeg stadig spille..

Det tror jeg ikke jeg drosler ned, selv om jeg får børn.

Men det må tiden vise..

 

Det korte af det lange er, at jeg har en kæreste der accepterer jeg spiller, ellers ved hun godt, at det ikke vil fungerer, eller der vil være noget nogen fremtid.

Ikke for at nedgøre dig - eller din kæreste, men....

 

Faktisk tror jeg, de fleste, der har skrevet i denne tråd, har oplevet det samme som dig.

 

Kæresten finder dig, mens - og måske netop fordi - du spiller musik. Hun synes, det er fedt, du er musiker - og en del af det, hun faldt for ved dig, er netop musikken.

 

Så går der nogle år - I får børn - og hverdagen skal nu fungere med alle de opgaver, børnene bringer med sig. Pludselig synes kæresten/konen ikke længere, det er så fedt, du spiller musik.

 

Ihvertfald ikke så meget musik, som du gjorde i starten af forholdet. Hun føler, hun skal bringe de største ofre i familien - og begynder at synes, du skal være mere hjemme.

 

Så har vi balladen!! - Og ender der, hvor vi andre er - eller har været. Hvad gør man så?? :argh: -

ja, så skriver man et indlæg her på TS, hvor man spørger andre, hvad de har gjort! :hmm:

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

1331930716[/url]' post='728337']

Ikke for at nedgøre dig - eller din kæreste, men....

 

Faktisk tror jeg, de fleste, der har skrevet i denne tråd, har oplevet det samme som dig.

 

Kæresten finder dig, mens - og måske netop fordi - du spiller musik. Hun synes, det er fedt, du er musiker - og en del af det, hun faldt for ved dig, er netop musikken.

 

Så går der nogle år - I får børn - og hverdagen skal nu fungere med alle de opgaver, børnene bringer med sig. Pludselig synes kæresten/konen ikke længere, det er så fedt, du spiller musik.

 

Ihvertfald ikke så meget musik, som du gjorde i starten af forholdet. Hun føler, hun skal bringe de største ofre i familien - og begynder at synes, du skal være mere hjemme.

 

Så har vi balladen!! - Og ender der, hvor vi andre er - eller har været. Hvad gør man så?? :argh: -

ja, så skriver man et indlæg her på TS, hvor man spørger andre, hvad de har gjort! :hmm:

 

Du har fat i noget der.

Ved godt det er måske verdens ældste kliche, men man KAN bare ikke sætte sig ind i hvordan det er at have børn før man selv står midt i det!

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror at mange, som ikke har oplevet glæden ved børn endnu, bliver pænt overraskede den dag, de selv får børn.

Jeg blev det selv, men er nu ikke i tvivl om, at jeg har valgt rigtigt.

 

Men uanset hvor mange gode råd man får af andre, så er det i sidste ende en selv og partneren der sammen skal finde en løsning.

Link til kommentar
Del på andre sites

... Men uanset hvor mange gode råd man får af andre, så er det i sidste ende en selv og partneren der sammen skal finde en løsning...

 

 

... - så kommer vi vist ikke tættere på sandheden ... -men vi er jo bare mænd ... og selv mænd har brug for et godt råd fra tid til anden ... - for at få tingene i perspektiv ... -og blive bekræftet i at vi ikke er alene ...

 

- mødte forøvrigt Jon idag ... - han var ude og lufte mororcyklen på de små veje ... vind i håret og den fede lyd fra potten ... ... totalt livsbekræftende ... ... ... ...

Link til kommentar
Del på andre sites

... - så kommer vi vist ikke tættere på sandheden ... -men vi er jo bare mænd ... og selv mænd har brug for et godt råd fra tid til anden ... - for at få tingene i perspektiv ... -og blive bekræftet i at vi ikke er alene ...

 

- mødte forøvrigt Jon idag ... - han var ude og lufte mororcyklen på de små veje ... vind i håret og den fede lyd fra potten ... ... totalt livsbekræftende ... ... ... ...

Det er vist tegn på forår ikk'!?? :hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Glad:

 

image-5A55_4F635C83.jpg

 

 

Og så er det få uger siden, jeg rundede det skarpe hjørne, at min viv og jeg nu har været elskere i over halvdelen af mit liv.

 

:-)

 

Så noget har jeg åbenbart gjort rigtigt.

 

Til gengæld blev jeg aldrig den rockstjerne jeg gerne ville have været - men det var vist mere talentet der manglede....

 

Der er skrevet rigtigt mange kloge ting i denne tråd, mit lille bidrag vil være:

 

Det går lidt op og ned, somme tider står noget i vejen for bandet - og andre gange mangler der et band, lige nu hvor der er så meget tid, energi, lyst, skabertrang. Nogen gang passer tingene, og der er en tid med masser af gode nye sange, fede gigs og højt humør - andre gange kommer man kisteglad hjem fra et fedt spillejob - og så er éns telefonsvarer fyldt med beskeder fra jobbet, der er snothysteriske over at de ikke har fået fat i én, og næste gang der er et fedt job har svigermor netop inviteret til fødselsdag. Så gåt der et halvt år uden spillejobs, uden kaos på jobbet og hvor der ikke er nogen familiesammenkomster....

 

Det KAN ikke planlægges, tag et skridt af gangen og forsøg at holde fast i det, der er væsentligst.

 

 

Og dér har René ret:

 

 

Bands er kommet og gået, nogle af medlemmerne hænger ved. Terje spillede jeg sammen med i det første band, i 1980 - og vi har, med kortvarige udfald, spillet sammen lige siden, og gør det stadig.

 

Men i det store perspektiv er det vigtigere, at Helle stadig er min elskerinde. Også selvom jeg skal diskutere, om det er OK at planlægge TO spillejobs på Skt. Hans Aften....

 

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Ikke for at nedgøre dig - eller din kæreste, men....

 

Faktisk tror jeg, de fleste, der har skrevet i denne tråd, har oplevet det samme som dig.

 

Kæresten finder dig, mens - og måske netop fordi - du spiller musik. Hun synes, det er fedt, du er musiker - og en del af det, hun faldt for ved dig, er netop musikken.

 

Så går der nogle år - I får børn - og hverdagen skal nu fungere med alle de opgaver, børnene bringer med sig. Pludselig synes kæresten/konen ikke længere, det er så fedt, du spiller musik.

 

Ihvertfald ikke så meget musik, som du gjorde i starten af forholdet. Hun føler, hun skal bringe de største ofre i familien - og begynder at synes, du skal være mere hjemme.

 

Så har vi balladen!! - Og ender der, hvor vi andre er - eller har været. Hvad gør man så?? :argh: -

ja, så skriver man et indlæg her på TS, hvor man spørger andre, hvad de har gjort! :hmm:

 

Min kæreste vidste ikke jeg var musiker, da jeg lærte hende at kende..

Så det er ikke en af de der, "århhhh du er musiker"-typer..

Men forstår hvad du mener.. Men håber da ikke det sker.. Der er jo mange der kan få det til at fungerer..

Det vel et spørgsmål om timing og planlægning..

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu