Manu Katche´


Gæst chris

Recommended Posts

Gæst chris

Hej jeg vil gerne lige høre om der var nogen der vidste om Manu Katché

Stings trommeslager har spillet for andre så hvis i ved det så skriv løs.

 

 

Mvh

 

Chris

Link til kommentar
Del på andre sites

Han har spillet på Peter Gabriels Secret World Tour. Som virkelig er en af de fedeste turnere nogensinde. Et storslået show, og så spiller Tony Levin bas. Hvis du kan li' manu katche skal du helt klart tjekke dette show ud. Det er både udgivet på DVD og CD.

 

Derudover har han lavet et par solo plader. Jeg ved bare ikke hvordan de er.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej jeg vil gerne lige høre  om der var nogen der vidste om Manu  Katché

Stings trommeslager har spillet for andre så hvis i ved det så skriv løs.

 

 

Mvh

 

Chris

Tjek Jan Garbareks "I took up the runes". Fantastisk plade, og Manu Katché i en dejlig musikalsk rolle. Værd at høre...

 

Amazon - Lydeksempler, klik her...

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

Han har spillet på Peter Gabriels Secret World Tour. Som virkelig er en af de fedeste turnere nogensinde. Et storslået show, og så spiller Tony Levin bas. Hvis du kan li' manu katche skal du helt klart tjekke dette show ud. Det er både udgivet på DVD og CD.

 

Derudover har han lavet et par solo plader. Jeg ved bare ikke hvordan de er.

Ved du hvor jeg kan få fat i den daniel

 

Mvh

 

Chris

Link til kommentar
Del på andre sites

Han har spillet på Peter Gabriels Secret World Tour. Som virkelig er en af de fedeste turnere nogensinde. Et storslået show, og så spiller Tony Levin bas. Hvis du kan li' manu katche skal du helt klart tjekke dette show ud. Det er både udgivet på DVD og CD.

 

Derudover har han lavet et par solo plader. Jeg ved bare ikke hvordan de er.

Ved du hvor jeg kan få fat i den daniel

 

Mvh

 

Chris

Eller gør jeg....

 

Her: Peter Gabriel - Secret World - Live, på DVD

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

Han har spillet på Peter Gabriels Secret World Tour. Som virkelig er en af de fedeste turnere nogensinde. Et storslået show, og så spiller Tony Levin bas. Hvis du kan li' manu katche skal du helt klart tjekke dette show ud. Det er både udgivet på DVD og CD.

 

Derudover har han lavet et par solo plader. Jeg ved bare ikke hvordan de er.

Ved du hvor jeg kan få fat i den daniel

 

Mvh

 

Chris

Eller gør jeg....

 

Her: Peter Gabriel - Secret World - Live, på DVD

 

Mvh

Gunnar vidste det sørme. Ellers kan du bestille den hjem i din lokale plade butik (måske). Steder som Sterio Studio og Moby Disc plejer at være fine til det. Solo pladen går jeg også ud fra du kan bestille hjem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...
Gæst Kratman

Manu Katché har spillet med Peter Gabriel ( bl.a live-cd forefindes), Daniel Lanois og Joni Mitchell. Ser ud til han nu er fast med hos Sting.

 

MVH kratman

Link til kommentar
Del på andre sites

Manu Katché har spillet med Peter Gabriel ( bl.a live-cd forefindes), Daniel Lanois og Joni Mitchell. Ser ud til han nu er fast med hos Sting.

 

MVH kratman

ahh... er du sikker på at det ikke er super talentet Abe Laboriel Jr som spiller med Sting nu? Det læste jeg i MD for ikke sååå lang tid siden. (Ham der også spiller med Poul McCartney, Jonatha Brooke, KD Lang mfl...)

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

ahh... er du sikker på at det ikke er super talentet Abe Laboriel Jr....

Supertalent min bare røv. Min far var i parken og se ham med Paul McCartney og han mente ikke, at der var noget at skrive hjem om angående trommeslagerens teknik. Ganske fine markeringer og rundgange, der passede ind i musikken, men han var meget mere imponeret over Totos trommeslager; da han hørte ham for nogle år siden.

 

De videoer jeg er set med Abe Junior siger mig heller ikke noget specielt!

 

- manden slår jo ikke trommer, men tæsker trommer.....han er en stor maskine! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu vi snakker om stings trommeslager, erd der så nogen af jer der har hørt "ten summoner's tales"+ Prøv og hør "seven days" Det er Vinnie Colaiuta der spiller-og han sparker røv!

Og sonor, bare fordi Abe slår hårdt, gør det ham ikke dårligere!

-Andreas

Link til kommentar
Del på andre sites

Og sonor, bare fordi Abe slår hårdt, gør det ham ikke dårligere!

-Andreas

Hvor står det skrevet i mit indlæg og man må spørge? :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm - slå=tæske, måske?

 

Anyway - jeg synes ikke, han hverken slår eller tæsker -> Abe SPILLER!!! Og han gør det hamrende godt. Jeg var selv i parken og se McCartney, og det holdt for vildt. Det er ikke et gig, der kræver sindssyge chops, men en musikalitet og indføling i musikken - og det har Abe til overflod.

Og så har han chops til overflod alligevel - han bruger dem bare kun hvor det passer ind i musikken. Måske derfor han er så efterspurgt? (Prøv at tjekke nogle af de andre plader han er med på, så kan I se hvor varieret han er).

Jeg ved godt, det ligner Abe hamrer løs - men den tone og klang han får ud af trommer og bækkener, det får man altså IKKE ved at tæske løs. Tværtimod!

Men det ser godt ud på en scene at lade som om. ... :)

 

Venlig hilsen: Per

Link til kommentar
Del på andre sites

ahh... er du sikker på at det ikke er super talentet Abe Laboriel Jr....

Supertalent min bare røv. Min far var i parken og se ham med Paul McCartney og han mente ikke, at der var noget at skrive hjem om angående trommeslagerens teknik. Ganske fine markeringer og rundgange, der passede ind i musikken, men han var meget mere imponeret over Totos trommeslager; da han hørte ham for nogle år siden.

 

De videoer jeg er set med Abe Junior siger mig heller ikke noget specielt!

 

- manden slår jo ikke trommer, men tæsker trommer.....han er en stor maskine! :)

Tja, jeg var også i Parken og se McCartney, og jeg var virkelig imponeret over den musikalitet og følsomhed Abe havde/har i sit spil. Han er ikke det største tekniske vidunderbarn, men han har en musikalitet der strækker sig meget langt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mon ikke der er en grund til, at de "pinger" der hyrer ham gør det? Jeg mener....tidligere var det S. Gadd der sad i stolen hos Paul McCartney, så mon ikke Paul ( og kd.lang og de andre ) VED hvad de går efter når de hyrer Abe. jr.......? :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jup.

 

Selvfølgelig gør de det. McCartney er forresten ret kritisk med sådan nogle ting.. (Har "efterhånden" fået stjernenykker nok <_ ..>

 

En grund til også at vælge Abe, er hans måde at performe på. Han er virkelig en oplevelse i sig selv. Det er virkelig fedt når han får stillet en lilletromme frem forrest på scenen og står derude og danser. Spiller fuldstændig afslappet og lækkert.

Link til kommentar
Del på andre sites

Undskyld, Rasmus, men hvad har kritisk sans og viden om hvad man går efter med stjernenykker at gøre? Hvis ikke Sir Paul McCartney er en stjerne....hvem er SÅ? Ikke forveksle sagerne. han er kritisk, proff og ved hvad han vil have. Det er KUN positivt.

Nyd varmen.....

:rolleyes:

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja selvfølgelig. McCartney er en af verdens største stjerner, ingen tvivl om det, meen.. Man kan godt miste fodfæstet engang imellem (og det er da også svært at undgå!) men det er bare ærgeligt, da man derfor let bliver lidt for krævende og kritisk. Men bevares.. Han er jo en superstjerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg giver dig ikke ret, makker. At vide hvad man vil kunstnerisk er KUN en kvalitet. Tænk bare på Miles Davis, Steely Dan, Frank Zappa osv osv. Store banebrydende musikere der VIDSTE hvad de ville. Eller havde de ikke fået den plads i historiebøgerne som de har fået... :rock:

Link til kommentar
Del på andre sites

:rolleyes: Vi snakker vist ikke om det samme.. Jeg taler om personen McCartney, du taler om kunsteren McCartney..

 

Der er vist ingen grund til at føre diskussionen videre. Du har ret i det du skriver, jeg har (måske) ret i det jeg skriver.

 

-Jeg kan godt se, at det, i mit indlæg, kunne virke som om jeg mente dét rent kunsterisk, men det gjorde jeg ikke.

Link til kommentar
Del på andre sites

heysan jeg har lige prøvet manu katchè signature junior kit...

 

det er fandme for lækkert... det koster ca 9000 kr men størrelserne

 

var meget små så jeg tror ikke at de ældste her inde skulle ønske sig det

 

men de yngre skulle lige prøve at kigge på det...

 

venlig hilsen esben

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja hvorfor skal alder og trommestørrelser blandes sammen :blink:

 

Jeg tror da ikke at en 75 årig jazz trommeslager hellere vil spille på en 24" stortromme end en 18"....

 

VH Gorm Dannesboe

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja hvorfor skal alder og trommestørrelser blandes sammen :blink:

 

Jeg tror da ikke at en 75 årig jazz trommeslager hellere vil spille på en 24" stortromme end en 18"....

 

VH Gorm Dannesboe

haha! :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu