Mine B/o Ludwig Perler


Recommended Posts

Nu har jeg haft mit 3-lags Ludwig Butcher Block i flere måneder, så det må være på tide at flashe det.

Pladsen på mit øveværelse er trang, så der kommer bedre billeder engang, når det skal med på job.

Som ekstra feature, er der i sin tid monteret mikrofoner i 12", 13" og 16".

Sættet er for få uger siden blevet genforenet med dets oprindelige tilhørende snare, en 14x6,5" Super Sensitive. Indtil da, måtte det nøjes med en 14x5" Supraphonic fra 1971.

 

Værsgo at nyde synet, sættet lyder som en drøm:

 

2011-12-30%2016.00.26.jpg2012-01-17%2017.45.59.jpg2012-02-28%2014.58.11.jpg2012-03-18%2012.50.44.jpgDSC01578.JPGDSC01396.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

De der mikrofoner inden i tammer og stortromme, er det noget, der duer? Jeg tænker specielt på, om det er kompliceret at finde "the sweet spot" til ophængning. Skindet skal jo af og på, hver gang man vil eksperimentere med indstillingen. :whiteflag:

 

Og tillykke med trommerne. Personligt er det ikke den finish, jeg synes allerbedst om, men den ser pænt velholdt og original ud, og lilletrommerne er jo simpelthen klassisk smukke - begge to.

 

Mvh

Erik

Redigeret af erik frey
Link til kommentar
Del på andre sites

De der mikrofoner inden i tammer og stortromme, er det noget, der duer? Jeg tænker specielt på, om det er kompliceret at finde "the sweet spot" til ophængning. Skindet skal jo af og på, hver gang man vil eksperimentere med indstillingen. :whiteflag:

 

Mvh

Erik

 

Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg har ikke prøvet dem endnu.

Hvis det virker er det jo praktisk nok, men jeg havde da hellere været foruden indbyggede mikrofoner...

Link til kommentar
Del på andre sites

De virker ok.. Bedste system til indbygning jeg har prøvet

 

Det er et MAY system.. Ombyggede SM57 i toms og ligeså D112E i bd

 

Har selv en i BD..

 

Giver ikk den super flotte organiske lyd men en super allround pop/rock lyd.. Fede til små og mellemstore PA..

Ikk et billigt system.. Mener jeg gav ca 2600 i '93 for BD systemet

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 måneder senere...

Med tiden bliver jeg mere og mere glad for denne Butcher Block coating.

Den tager sig egentlig godt ud, gør den ikke?

 

Det bette set up:

 

Luddy.jpg

2012-06-17_00-50-45_590.jpg

 

 

 

Lyden af kedlerne er helt i top -varm, dyb og fyldig. Det kommer virkelig til sin ret, efter sættet er flyttet ud fra mit 15 m3 trommeværelse til et dejligt stort øvelokale:

 

 

2012-07-27_14-27-43_552.jpg2012-07-27_14-28-12_733.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Jo, det er da pisseflot! Jeg har intet imod den wrap.

 

Siden den første post fra marts har da der også sneget sig endnu en gulvtom ind - 14 eller 18?

 

For et par år siden kom jeg en halv time for sent til at købe et Butcher Block Ludwig her i Køge til en meget fordelagtig pris - er det mon samme sæt?

 

 

Venligst

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Jo, det er da pisseflot! Jeg har intet imod den wrap.

 

Siden den første post fra marts har da der også sneget sig endnu en gulvtom ind - 14 eller 18?

 

For et par år siden kom jeg en halv time for sent til at købe et Butcher Block Ludwig her i Køge til en meget fordelagtig pris - er det mon samme sæt?

 

 

Venligst

 

Jon

 

Tak Jon - jeg vidste jeg kunne regne med digthumbsup.gif

Det er 16" og 18" gulvtammer. De har begge været der hele tiden - 16eren gemmer sig bare på billede 3 i første post... 18eren har ikke monteret mikrofon i sig, som de andre tammer.

Sættet hentede jeg i Silkeborg hos en flink ung gut, hvis far også havde spillet på det, så jeg tror ikke det er fra Køge...(Det var til salg her på TS i længere tid).

Redigeret af dandue
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu