Drumdial Drum Tuner


hejsa

Recommended Posts

Jeg har aldrig prøvet den, men det virker sikkert fint nok, hvis ikke selv man er så god til det. Jeg vil dog hellere anbefale, at man prøver at lære at stemme med sit øre i stedet for. Det får man sku meget mere ud af - også selvom det måske tager lidt længere tid :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad er det for en? Den eneste stemmemaskine til trommer jeg har set, der virker, er tama's tunewatch(eller noget i den retning...) Den måler hvor stramt skindet er, istedet for at måle hvor stram stemmeskruen er, som alle andre anordninger jeg har set, gør.

 

Men ja: Lær at stem selv, om ikke andet så som suplement til tama's. Når du sidder i en livesituation fx, er der sku ikke tid til at sidde med sådan en himstregims :ph34r:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad er det for en? Den eneste stemmemaskine til trommer jeg har set, der virker, er tama's tunewatch(eller noget i den retning...) Den måler hvor stramt skindet er, istedet for at måle hvor stram stemmeskruen er, som alle andre anordninger jeg har set, gør.

 

Men ja: Lær at stem selv, om ikke andet så som suplement til tama's. Når du sidder i en livesituation fx, er der sku ikke tid til at sidde med sådan en himstregims :ph34r:

Hvad er det for noget ævl ??

 

Kan du skifte et skind på 2 - 5 minutter og ramme præcis samme tone igen?? I en live situation?? Gad jeg godt at se.

 

Det kan du med et Tama tension watch som er det samme som en Drumdial tuner.

Selvfølgelig skal du stadig bruge dine ører som altid gælder i alt hvad der hedder musik.

 

Tama tension watch får skindet til at ligge 100% plant vandret for den med 2 drej på skrue over kryds holder ikke helt.

Selvfølgelig er det billigere at gøre det uden men kræver mange år før du opnår den samme præcise steming hvis du overhovedet gør det.

 

Men alle trommeslager har næsten hver deres måde at stemme på.

Tama's Tension watch virker til prisen og holder hvad den lover. I det lange løb og jo flere skind at stemme tjener den sig ind igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad er det for noget ævl ??

Ævl bygget på min egen erfaring.....

 

jeg har i hvert fald ikke tid til at sidde og kigge på sådan en ting live. Tænkte nu ikke på at skifte skind, det kan du alligevel ikke nå live, selvom du så kan gøre det på 2 min. Men man kan, med øret, godt træne sig op til at stemme topskindet af en tromme på 10 sek. hvis trommen er i orden og skruerne kører godt :D

 

ps. Tror iøvrigt ikke på at man kan skifte et skind på 5 minutter og få præcis den samme tone. Eller....det kan man muligvis, men da man ikke har tid til at lade skindet sætte sig, vil det lynhurtigt gå ud af stemning igen, og du vil få et dødt skind. :ph34r:

Link til kommentar
Del på andre sites

...det er jo heller ikke altid man får den lyd man leder efter ved at skindet er fuldstændigt præcist stemt...

Præcis...! Endnu et eksempel på, at det er bedre at stole på ørerne...

 

På trods af det, kan en anordning som de nævnte godt være en god hjælp for dem, der ikke er så trænede i at stemme.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har det lidt på samme måde med trommer som jeg har det med en guitar...

 

Det skal sku klares efter øret...

 

Når man har fået det til at lyde dårligt tilpas mange gange, så en eller anden dag, så virker det!.. :ph34r:

 

Min far har spillet guitar i 40 år... Hvis man gir ham en starttone klare han resten 100%.. Hvis man tjækker med en tuner bagefter er den perfekt...

 

Øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve....................

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg stoler bare mere på mine ører end på en eller anden måleting... :tu:

Jeg stoler mere på mine øjne end på mit vatterpas. Kæresten blev godt nok lidt sur da hydden kom til at hænge skævt, men... :-)

 

Nå men den virker fint, er den glade ejer af en drumdial, og den har hjulpet mig en del.

Men med tiden er jeg blevet bedre til at stemme med øret, så nu bruger jeg den sjældent da det tager længere tid for mig med en uden...

Men vil ikke af med den da jeg bruger den i ny og næ hvis en tromme driller mig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Lær at bruge ørerne istedet for en tingest.. Jeg har selv en og det virkede sopm noget fusk.. Så nu må jeg til at lære at blive bedre til at bruge øret.. Har godt nok ikke tålmodighed til det men sårn er der jo så meget..

Link til kommentar
Del på andre sites

Stemmer også selv mine guitarer med ørerne. Har spillet sålænge at en tuner ikke er nødvendigt.

 

Men med trommer og 18 skind at stemme + X antal skruer så jeg det nemeste ved at købe en Tama watch.

Den gør hvad der sagt om den og pengene værd. Måske om nogen år kan jeg stemme de skind uden for en god tone.

Der var bare helvedes til forskel på hvor god lyden er når de er stemt med et Tama watch.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu