Hold Salgstråde Fri For Discussion Omkring Pris


chris_toffer

Recommended Posts

Jeg har i dag og den seneste tid lagt mærke til flere salgsannoncer herinde hvor en given sælger sætter sit sæt til salg til en given pris.

 

Desværre har de fleste svar på deres annoncer ikke være interesseret bud men kommentarer om at sælger aldrig vil kunne få den pris som er sat.

 

Markedet er presset og det er "købers" marked det kan vi alle blive enige om.

- MEN -

Jeg synes virkelig det er en skam at gøre salgsannoncer til diskussion om hvorvidt prisen er rigtig.

Det er ikke fair overfor sælger da alle chancer for at få sættet solgt er udryddet efter en lang liste at kommentarer om hvor høj prisen.

 

Nogle har sat deres sæt herinde til vurdering inden salg og det er kanon, for lige netop her kan der gives kommentarer om hvor meget sættet er værd.

 

Men i en salgsannonce synes jeg det er uhørt - send sælger en PM i stedet.

 

Håber de fleste herinde deler samme holding som jeg selv. Synes det er en skam, især for nye brugere som gerne vil sælge deres sæt herinde hvor folk ved noget om trommer, men får en dårlig behandling.

  • Upvote 3
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har i dag og den seneste tid lagt mærke til flere salgsannoncer herinde hvor en given sælger sætter sit sæt til salg til en given pris.

 

Desværre har de fleste svar på deres annoncer ikke være interesseret bud men kommentarer om at sælger aldrig vil kunne få den pris som er sat.

 

Markedet er presset og det er "købers" marked det kan vi alle blive enige om.

- MEN -

Jeg synes virkelig det er en skam at gøre salgsannoncer til diskussion om hvorvidt prisen er rigtig.

Det er ikke fair overfor sælger da alle chancer for at få sættet solgt er udryddet efter en lang liste at kommentarer om hvor høj prisen.

 

Nogle har sat deres sæt herinde til vurdering inden salg og det er kanon, for lige netop her kan der gives kommentarer om hvor meget sættet er værd.

 

Men i en salgsannonce synes jeg det er uhørt - send sælger en PM i stedet.

 

Håber de fleste herinde deler samme holding som jeg selv. Synes det er en skam, især for nye brugere som gerne vil sælge deres sæt herinde hvor folk ved noget om trommer, men får en dårlig behandling.

 

+ 1 :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har i dag og den seneste tid lagt mærke til flere salgsannoncer herinde hvor en given sælger sætter sit sæt til salg til en given pris.

 

Desværre har de fleste svar på deres annoncer ikke være interesseret bud men kommentarer om at sælger aldrig vil kunne få den pris som er sat.

 

Markedet er presset og det er "købers" marked det kan vi alle blive enige om.

- MEN -

Jeg synes virkelig det er en skam at gøre salgsannoncer til diskussion om hvorvidt prisen er rigtig.

Det er ikke fair overfor sælger da alle chancer for at få sættet solgt er udryddet efter en lang liste at kommentarer om hvor høj prisen.

 

Nogle har sat deres sæt herinde til vurdering inden salg og det er kanon, for lige netop her kan der gives kommentarer om hvor meget sættet er værd.

 

Men i en salgsannonce synes jeg det er uhørt - send sælger en PM i stedet.

 

Håber de fleste herinde deler samme holding som jeg selv. Synes det er en skam, især for nye brugere som gerne vil sælge deres sæt herinde hvor folk ved noget om trommer, men får en dårlig behandling.

 

Hørt!!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har i dag og den seneste tid lagt mærke til flere salgsannoncer herinde hvor en given sælger sætter sit sæt til salg til en given pris.

 

Desværre har de fleste svar på deres annoncer ikke være interesseret bud men kommentarer om at sælger aldrig vil kunne få den pris som er sat.

 

Markedet er presset og det er "købers" marked det kan vi alle blive enige om.

- MEN -

Jeg synes virkelig det er en skam at gøre salgsannoncer til diskussion om hvorvidt prisen er rigtig.

Det er ikke fair overfor sælger da alle chancer for at få sættet solgt er udryddet efter en lang liste at kommentarer om hvor høj prisen.

 

Nogle har sat deres sæt herinde til vurdering inden salg og det er kanon, for lige netop her kan der gives kommentarer om hvor meget sættet er værd.

 

Men i en salgsannonce synes jeg det er uhørt - send sælger en PM i stedet.

 

Håber de fleste herinde deler samme holding som jeg selv. Synes det er en skam, især for nye brugere som gerne vil sælge deres sæt herinde hvor folk ved noget om trommer, men får en dårlig behandling.

 

> Right spot on! ;o)

kan kun være 100% enige..

 

Lars Riis

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er meget uenig. Herinde på ts holder vi sammen og sælger ikke ting til hinanden for dyrt. Hvis man vil tage røven på hinanden må man gøre det på dba.

 

Peace!

Peter

Redigeret af Gæst
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er meget uenig. Herinde på ts holder vi sammen og sælger ikke ting til hinanden for dyrt. Hvis man vil tage røven på hinanden ,å man gøre det på dba.

 

Peace!

Peter

 

Jo Peter, men synes du at det hører til i salgsannoncer ? Jeg personligt synes det ville være langt bedre at sende sælger en PM med forklaring om hvorfor prisen er for høj ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu nævner du selv nye bruger her. - Er det kun en hjælpende hånd for nye slagere, at erfarne købere påpeger hvis et produkt er sat til salg til en alt for høj pris? På denne måde forhindres det vel, at "nybegyndere" bliver snydt i et eventuelt køb.

 

mvh. Frederik

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu nævner du selv nye bruger her. - Er det kun en hjælpende hånd for nye slagere, at erfarne købere påpeger hvis et produkt er sat til salg til en alt for høj pris? På denne måde forhindres det vel, at "nybegyndere" bliver snydt i et eventuelt køb.

 

mvh. Frederik

 

Du har ret i at vi bør hjælpe nye brugere herinde, problemet er bare at de sidste mange salgstråde jeg har set har tonen været : "ha, du kan da ikke forvente at få 30k for dit sæt når tiden er til at det kun er 15k værd".

Link til kommentar
Del på andre sites

Jo Peter, men synes du at det hører til i salgsannoncer ? Jeg personligt synes det ville være langt bedre at sende sælger en PM med forklaring om hvorfor prisen er for høj ?

 

 

Jeg er igen uenig. Lad kommunikationen være åben.

 

Peace!

Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er meget uenig. Herinde på ts holder vi sammen og sælger ikke ting til hinanden for dyrt. Hvis man vil tage røven på hinanden må man gøre det på dba.

 

Peace!

Peter

 

mjae..HVIS det er en oplagt "røver"... men i mange tilfælde er det jo bare sælger der prøver at få den bedst mulige pris?

 

Det må man respektere!

 

Hvis der ingen bud kommer, så fatter sælger det nok af sig selv?

Vi skal passe på ikke at udøve for meget "selvfed selvjustits"

 

som sagt er jeg enig i at vi sælger rimeligt billigt herinde, og mange nye medlemmer har urealistiske forventninger til prisen.

 

MEN det ødelægger om muligt markedet endnu mere hvis man disser alle de priser i trådene.

 

Gør det på PM, hvis man synes prisen er i hegnet, og gør det for at hjælpe sælger.. ikke for at drille eller nedgøre ham, som jeg desværre har set flere gange.. lad os grine af stuppide sælgere på dba.dk men lad os gå udfra at folk er reelle herinde, og måske bare trænger til eet godt tip.. og det bør ske pr. PM medmindre han beder om det i tråden..

 

just my 5 cents :-)

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Feks det Gretsch sæt.. jamen det er dyrt, og nok for dyrt, MEN går der noget af nogen, hvis vi lader sælger selv opdage prisniveauet?

Der er næppe nogen der har 30+ k liggende og flyde som bare smider dem ud på et Gretsch sæt, og gør de, så har de penge nok vil jeg tro?..

 

så som beskyttelse af de svage (unge eller ikke så trommekyndige) så synes jeg det er en helt forfejlet tone...

 

Det skal være et venligt forum.. og det ligner ind imellem mere en gabestok når folk sætter prisen "for højt" ...

 

at bruge Pm er ikke "lukket".. det er venligt... det er noget andet med bud i PM, hvilket jeg hader personligt.. men henvendelser om pris er efter mine mening en PM sag. Det ER et frit marked.. også selv om man ikke er enig i prisen!

 

det er betydningen af "åbent" for mig.. den går begge veje det sværd ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er enig i at vi her på TS sælger til retfærdige priser.

 

Så hvis sælger ikke ved hvad sættet er værd kan sælger sætte det til vurdering i forum!

 

HVIS sættet så er sat til salg for dyrt kan man sende en PM hvor man giver udtryk for hvorfor det er dyrt (formentlig på grund af markedet).

 

I FORUM kan man sige hvad det er værd.

 

I SALG skal man sende PM, hvis det er for dyrt.

 

Det er min mening.

 

Hvis sælger så spørger om det er for dyrt synes jeg det er ok at svare på spørgsmålet "offentligt".

 

Dette er min mening om emnet. - Det skal bare ikke ende som den der Gretsch US Custom tråd.

  • Upvote 2
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er enig i at vi her på TS sælger til retfærdige priser.

 

Så hvis sælger ikke ved hvad sættet er værd kan sælger sætte det til vurdering i forum!

 

HVIS sættet så er sat til salg for dyrt kan man sende en PM hvor man giver udtryk for hvorfor det er dyrt (formentlig på grund af markedet).

 

I FORUM kan man sige hvad det er værd.

 

I SALG skal man sende PM, hvis det er for dyrt.

 

Det er min mening.

 

Hvis sælger så spørger om det er for dyrt synes jeg det er ok at svare på spørgsmålet "offentligt".

 

Dette er min mening om emnet. - Det skal bare ikke ende som den der Gretsch US Custom tråd.

 

kan se vi er helt enige .. vi laver en klub ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

kan se vi er helt enige .. vi laver en klub ;-)

 

 

Hehe, den kan vi kalde www.trommeslageren.dk eller TS.

 

 

Jeg synes i hvert fald det er lettere chokerende at der kan komme 13-14 OT's i en salgstråd om prisen, uden NOGEN har henvendt sig seriøst angående sættet.

 

Det synes jeg vi skal sørge for ikke sker igen!

 

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

Hehe, den kan vi kalde www.trommeslageren.dk eller TS.

 

 

Jeg synes i hvert fald det er lettere chokerende at der kan komme 13-14 OT's i en salgstråd om prisen, uden NOGEN har henvendt sig seriøst angående sættet.

 

Det synes jeg vi skal sørge for ikke sker igen!

 

 

Mvh

 

I DEN grad enig.. det er simpelthen selvsving og barnlighed ... hehe..nu bliver folk sikkert sure på mig.. men hva faen..

 

lad os komme ind i kampen, ned fra den høje hest, og HJÆLPE nye medlemmer til at forstå prisniveauet... ikke flame dem i trådene.. det er simpelthen for ringe en stil...

 

sorry for den firkantede formulering, men det lå lige på tungen...

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

I DEN grad enig.. det er simpelthen selvsving og barnlighed ... hehe..nu bliver folk sikkert sure på mig.. men hva faen..

 

lad os komme ind i kampen, ned fra den høje hest, og HJÆLPE nye medlemmer til at forstå prisniveauet... ikke flame dem i trådene.. det er simpelthen for ringe en stil...

 

sorry for den firkantede formulering, men det lå lige på tungen...

 

Ja, men vi skal dog heller ikke bombardere dem med PM's ;)

 

Dog hellere der end i salgsannoncen :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kunne være interessant at vide om disse udtalelser om priser på trommeslageren reelt er med til at presse priserne herinde og andre steder ned?

Jeg har en teori om at dette marked er så stort og velbenyttet af majoriteten af danske trommeslagere i større eller mindre grad, at det faktisk påvirker det generelle marked for trommer i hele landet, både DBA men også musikforretningers priser, især deres brugt priser.

 

Om dette er en positiv eller negativ ting er ikke min intention at finde ud af, men det er da ret spektakulært hvilken magt trommeslagerens brugtmarked kan have over det danske marked for trommer og bækkener.

 

Når det så er sagt vil jeg da lige sige, at jeg også er af den holdning, at man burde blande sig uden om prissætninger med mindre de er så grotæske, at der er tale om forsøg på at svindle folk.

  • Upvote 3
Link til kommentar
Del på andre sites

I DEN grad enig.. det er simpelthen selvsving og barnlighed ... hehe..nu bliver folk sikkert sure på mig.. men hva faen..

 

lad os komme ind i kampen, ned fra den høje hest, og HJÆLPE nye medlemmer til at forstå prisniveauet... ikke flame dem i trådene.. det er simpelthen for ringe en stil...

 

sorry for den firkantede formulering, men det lå lige på tungen...

 

 

Præcis. Det var da jeg så salgs tråden med det Gretsch US at jeg fik nok.

Det var gået fuldstændigt at sporet... :whiteflag:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er enig i at man skal holde sine meninger omkring pris for sig selv og lade det være op til sælger at bestemme hvad han vil tage for sin vare. Når det så er sagt synes jeg at brugere herinde burde holde sig for gode til at kommentere på udsalgspris, når at man tydeligvis ikke har et begreb om hvad den pågældende vare er værd! Har flere gange oplevet brugere herinde kommentere på mine udsalgspriser hvor tingene er røget på dba til udbudsprisen.

Salgsforum herinde er efterhånden så useriøst og fyldt med nedladende bud hvor at folk ikke står ved bud alligevel. Jeg benyttet stort set kun dba hvis jeg vil sælge noget, det er sgu ærgeligt for trommeslageren HAR været dk's bedste salgsted!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er enig i at man skal holde sine meninger omkring pris for sig selv og lade det være op til sælger at bestemme hvad han vil tage for sin vare. Når det så er sagt synes jeg at brugere herinde burde holde sig for gode til at kommentere på udsalgspris, når at man tydeligvis ikke har et begreb om hvad den pågældende vare er værd! Har flere gange oplevet brugere herinde kommentere på mine udsalgspriser hvor tingene er røget på dba til udbudsprisen.

Salgsforum herinde er efterhånden så useriøst og fyldt med nedladende bud hvor at folk ikke står ved bud alligevel. Jeg benyttet stort set kun dba hvis jeg vil sælge noget, det er sgu ærgeligt for trommeslageren HAR været dk's bedste salgsted!!

 

synes nu stadig TS er langt bedre og mere seriøst/færre tåbelige henvendelser.

 

 

men det er jo også derfor sådan en tråd som denne er vigtig.. så vi kan BIBEHOLDE seriøsiteten og respekten.. den der oftere mangler på dba.dk.

Link til kommentar
Del på andre sites

...

med nedladende bud hvor at folk ikke står ved bud alligevel.

..

 

STORT OBS! her!

 

hvis det sker, så gør som Gunnar har bedt om, rapporter det til ham!

 

Det er udelukkelses grund at gøre sådan noget!.. det står også øverst

 

 

BEMÆRK!

1) Husk at slette din annonce, så snart din vare er solgt.

2) Husk at dine bud er bindende. Det kan medføre bortvisning at løbe fra et bud!

brug den option, når noget sådant sker, for det er bare noget lort, og det ødelægger markedet herinde.. seriøst. Rapporter de hoveder der ikke er seriøse.

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes så også at have bemærket, at der findes sælgere, der sletter deres annoncer, selvom der er bud i dem. Det er sq også dårlig stil.

 

Er sket med i hvert fald to her inden for de sidste par dage, men det er ikke enestående.

 

det er sgu for ringe stil... det bør ha samme konsekvenser som at gå fra et bud ( i begge tilfælde dog seføli undtaget hvis køber/sælger kan finde en ordning internt!).

Link til kommentar
Del på andre sites

Er helt enig i, at salgstråde ikke skal overfyldes af diverse diskussioner om pris osv, disse skal tages over pm. (Medmindre en prøver at sælge sine bongotrommer fra danguitar til 2500 kr.)

 

Jeg bliver selv træt af at skulle bladre igennem flere siders diskussion, når jeg læser en annonce.

 

Og synes faktisk vi er godt til at hjælpe hinanden herinde.

Link til kommentar
Del på andre sites

synes nu stadig TS er langt bedre og mere seriøst/færre tåbelige henvendelser.

 

 

men det er jo også derfor sådan en tråd som denne er vigtig.. så vi kan BIBEHOLDE seriøsiteten og respekten.. den der oftere mangler på dba.dk.

 

Jeg benytter så vidt muligt også brugt markedet herinde, netop fordi der er en fælles respekt omkring handler og det hører til sjældenhederne at en køber bliver snydt. Derudover er der herinde langt større viden omkring hvad der bliver solgt som bidrager til bedre salgsannoncer.

 

Men som Henrik påpeger skal vi holde ved den høje standard og ikke synke til DBA niveau.

 

Jeg tror en del af de brugere som har været herinde i lang tid stadig vil blive ved med at handler herinde, men især nye brugere vil løbe skrigende væk hvis de bliver spammet med en shitload af kommentarer omkring deres priser hver gang de forsøger at sælge noget.

  • Upvote 4
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu