Hold Salgstråde Fri For Discussion Omkring Pris


chris_toffer

Recommended Posts

Til de nysgerrige så er nyprisen på tilsvarende trommer pt (billigste pris jeg kunne finde).. Ca 31000

 

Det er KUN for 10,12,14,16,22 UDEN stativer pedaler osv

Jeg er lidt nysgerrig for at vide hvem der kan levere et splinternyt US Custom shell kit, i de pågældende størrelser, for ca 31000 kr?

Link til kommentar
Del på andre sites

JEG ELSKER TROMMESLAGEREN.DK!

 

Dette er satme god underholdning.... Min abonnement på paradise hotel er hermed sagt op!

 

Selv efter et par sider kan der ikke koges mere suppe på dette emne

Men fandme nej! VI fortsætter!

 

Jeg synes det er sjovt at se at det næsten kun er peter der ikke sidder og bekræfter i/os andre.

 

 

Stor tak til vores nye medlem tsgretsch for at så det første frø til denne tråd.

DETTE er alle pengen værd!

Link til kommentar
Del på andre sites

JEG ELSKER TROMMESLAGEREN.DK!

 

Dette er satme god underholdning.... Min abonnement på paradise hotel er hermed sagt op!

 

Selv efter et par sider kan der ikke koges mere suppe på dette emne

Men fandme nej! VI fortsætter!

 

Jeg synes det er sjovt at se at det næsten kun er peter der ikke sidder og bekræfter i/os andre.

 

 

Stor tak til vores nye medlem tsgretsch for at så det første frø til denne tråd.

DETTE er alle pengen værd!

jeg er helt vild med du kunne skrive et indlæg for at fremme din pointe, vi er hinandens lykkes smed, som man vist siger...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan da godt piske lidt til stemningen, hvis det er! - Og så kan tråden leve det længere :tu: !!

 

Har sat en aktiv monitor til salg her:

 

http://www.trommeslageren.dk/forum/index.php?showtopic=68281&st=0&p=728598&fromsearch=1entry728598

 

Havde bestemt mig for, at den IKKE skulle sælges billigere end det, den blev sat til herinde - ellers ville jeg beholde den.

 

Men lur mig om ikke der straks er een, der skriver i min salgstråd, at det kan jeg ikke få for den!! - Endda en VIP'er!!!

 

Det' useriøst, synes jeg!! :gross:

Link til kommentar
Del på andre sites

præcis!!!!!! lad slagtningen begynde på en vip'er!!!!!!!!! Der er alt for lidt blod og tåre i denne tråd!

 

Rigtig flot at du nu udstiller HenrikB når alle andre maner til ro og fred!

 

 

Jeg kommer ikke i seng hvis dette drama forsætter! :-o

Link til kommentar
Del på andre sites

præcis!!!!!! lad slagtningen begynde på en vip'er!!!!!!!!! Der er alt for lidt blod og tåre i denne tråd!

 

Rigtig flot at du nu udstiller HenrikB når alle andre maner til ro og fred!

 

 

Jeg kommer ikke i seng hvis dette drama forsætter! :-o

Tja, jeg synes jo li'som, det er Henrik, der udstiller sig selv.....

 

Han kender jo ikke mine bevæggrunde til at sætte prisen, som jeg gør.

 

Og en pris på halvdelen af nyprisen for elektronik, der kun er 6 måneder gammelt - er i min optik en fair pris.

 

Men - ok - jeg skammer mig hermed - og holder lav profil på TS - for en periode!! :confused:

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

men nu ryger tråden så lidt på gulvet... med mindre vi skal diskutere enkeltstående tilfælde nu?.. troede det var en snak om principper, og ikke mudder kastning...

 

 

Søs du har ret i min optik.. ½ nypris er allerede for lavt.. og man kan sgu sætte den pris man vil, er der nogen der køber så generer det ikke mig.. man snyder ikke fordi det sælges dyrt, kun hvis det er meget grove tilfælde af, at man siger noget er en dyr ting, men i virkeligheden er noget billigt bras.

 

alt andet er sgu markedskræfter.. like it or not..

 

hyg jer..

Link til kommentar
Del på andre sites

lige præcis, jantelov er en fed ting alle mennesker behersker i det ganske danske land...

 

jeg synes det er helt i skoven en tråd bliver fyldt med så meget off topic, men hvor slemt kan det være, og hvor længe har det ikke eksisteret her på siden? - det gælder ikke kun salgstråde -

 

Der er forskel på at vejlede og ”fortælle en sandhed som andre ikke har bedt om” i den pågældende gretsch tråd handler det vist mere om mudderkast blandt de deltagende og ikke sælgerens egentlig pris. Hvor er det så problematikken ligger?

 

Det kan bare ikke passe, at folk farer op, hver eneste gang de ser en pris diskuteret i en salgstråd. Det sker hele tiden og hvor mange sælgere tager det så negativt, enhver sætter vel pris på vejledning, så længe bare man tænker lidt længere end sin egen næste tip.

 

mvh.

 

Så lad os bredde den lidt ud. For det første er jeg ikke helt enig her. Bare fordi det sker hele tiden gør ikke at det er i orden.

 

For det andet så er der flere ting i denne diskussion.

 

1) Er det overhovedet i orden med sådan en kommentar?

- Svaret her er måske ikke så sort/hvidt som man kunne ønske sig.

 

2) I så fald er det så i orden at en salgstråd bliver fyldt med dem?

- Det vil nok være forskelligt hvordan det påvirker sælger men her glemmer vi måske lidt hvordan det kan påvirke en evt køber. Folk er forskellige og nogle købere vil måske finde sådanne salgs-tråde useriøse eller på anden måde miste interessen, hvilket jo er til skade for sælger

 

3) Til sidst: Hvad er så i orden (at fylde en tråd med) af kommentarer?

- Vi ser også mange eksempler på at folk er ved at falde over hinanden for at udtrykke deres begejstring over sættet og den fair pris og lige pludselig er de første mange (hvis ikke de eneste) indlæg ros og lovprisninger men ingen bud. Her er der selvfølgelig ikke tale om en egentlig diskussion af prisen - men måske en indikation af at prisen endda er lidt for lav :argh: - men det stiller da spørgsmålet om hvor meget en tråd må fyldes op med.

 

(Her tænker jeg slet ikke på spørgsmål til produkt, stand mv. hvor der navnlig kommer der mange irettesættende kommentarer til dybde på kedler. Dette synes jeg er helt i orden, da oplysninger om varen vel helst skal være så detaljerede og præcise som muligt, så hvis bare toner er i orden...)

Link til kommentar
Del på andre sites

men nu ryger tråden så lidt på gulvet... med mindre vi skal diskutere enkeltstående tilfælde nu?.. troede det var en snak om principper, og ikke mudder kastning...

 

 

Der er i mine øjne startet en tildens til mudderkastning mellem medlemmer herinde. :confused:

1. Det er i nogle tilfælde sjovt at læse, MEN

2. for det meste bare spild af tid og giver dårlig stemning herinde.

 

Men lad os holde det til diskussionen om hvorvidt det er rimeligt at diskutere priser i en salgstråd.

 

Jeg fornemmer forholdsvis bred enighed om at holde diskussioner omkring prissættelsen af et produkt til vurderingstråde eller over PM. Er jeg helt ved siden af her??

Link til kommentar
Del på andre sites

 

3) Til sidst: Hvad er så i orden (at fylde en tråd med) af kommentarer?

- Vi ser også mange eksempler på at folk er ved at falde over hinanden for at udtrykke deres begejstring over sættet og den fair pris og lige pludselig er de første mange (hvis ikke de eneste) indlæg ros og lovprisninger men ingen bud. Her er der selvfølgelig ikke tale om en egentlig diskussion af prisen - men måske en indikation af at prisen endda er lidt for lav :argh: - men det stiller da spørgsmålet om hvor meget en tråd må fyldes op med.

 

(Her tænker jeg slet ikke på spørgsmål til produkt, stand mv. hvor der navnlig kommer der mange irettesættende kommentarer til dybde på kedler. Dette synes jeg er helt i orden, da oplysninger om varen vel helst skal være så detaljerede og præcise som muligt, så hvis bare toner er i orden...)

 

Ja nu bliver det lidt sværere. Jeg har personligt ikke noget imod folk der skriver deres personlige mening omkring det produkt der er til salg, så længe den er positiv og fremmer produktets kvalitet!

Negative kommentarer har vel samme effekt som det at sige prisen er alt for høj...

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Jeg fornemmer forholdsvis bred enighed om at holde diskussioner omkring prissættelsen af et produkt til vurderingstråde eller over PM. Er jeg helt ved siden af her??

 

 

nej!

synes det rigtigt fint med de vurderingstråde hvis folk er i tvivl. så kan vi i dette forum hjælpe, og give vores besyv med.

 

 

hvis man opretter en salgstråd er det fløjtene ligegyldigt hvad pris man forlange. hvis bare det er det man vil have.

vil folk ikke betale prisen bør de holde deres kæft og finde noget de har råd til.

 

 

fik forleden et chok da jeg så en skovl skambyde her på ts for at presse prisen 49 kr. ned.

 

hvis det er de 49 kr. der afgør om man har råd eller ej. så bør man få sig en lidt større avisrute.

Redigeret af frogspoon
Link til kommentar
Del på andre sites

Som det tidligere er blevet skrevet, så kan vi selv være med til at sænke priserne, og så bliver vi selv ramt af det senere.

 

Vi skal passe på, at vi i vores iver efter at udskifte gear ikke sælger eget gear for billigt, for at skaffe penge "her og nu", og går så langt ned i pris, at vi selv presser markedet.

hvis noget er meget værd, skal det heller ikke faldt vildt meget i værdi, lidt kan ikke undgås, men ikke overdrevet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja nu bliver det lidt sværere. Jeg har personligt ikke noget imod folk der skriver deres personlige mening omkring det produkt der er til salg, så længe den er positiv og fremmer produktets kvalitet!

Negative kommentarer har vel samme effekt som det at sige prisen er alt for høj...

 

næh.. men det KAN hurtigt ta overhånd.. personligt prøver jeg ikke at kommentere (positivt) overfor noget der er til salg, såfremt der allerede er kommenteret den vej..

medmindre salget går i stå, så synes jeg nogle gange det kan hjælpe sælger at gøre andre opmærksomme på produktets kvalitet eller billighed.. det skyldes jo nogle gange at folk ikke kender til det der sælges..

 

men det er kamp belastende med salgstråde hvor der er 2 sider med "positive" kommentarer, men ingen bud.. damn det er er irriterende.. personligt lukker jeg så tråden og laver en ny.. OT kan være sjovt, men i overdreven grad er det irriterende.

 

det er også svært for nye herinde at forstå mønsteret... for vi er mange der kender hinanden ret godt, og derfor kan tonen blive lidt løssluppen i visse tråde.. man skal bare forstå at det er ofte indforstået snak, og det betyder ikke at lignende løse kommentarer nødvendigvis er velset fra alle.. eller?

 

i den sidste ende har jeg det bare svært med at skulle lave "regler" for hvordan man kommenterer i tråde?.. er det ikke alm oopdragelse at opføre sig ordentligt?..ved godt niveauet for opdragelse er faldet men alligevel)

og hvis nogen kommenterer helt i skoven, så skriv det dog til vedkommende: "hey, meget sjaw, men ku du ikke begrænse det i min slagstråd :-) "... så voksne er vi vel at vi accepterer det?.. eller?

Link til kommentar
Del på andre sites

nej!

synes det rigtigt fint med de vurderingstråde hvis folk er i tvivl. så kan vi i dette forum hjælpe, og give vores besyv med.

 

 

hvis man opretter en salgstråd er det fløjtene ligegyldigt hvad pris man forlange. hvis bare det er det man vil have.

vil folk ikke betale prisen bør de holde deres kæft og finde noget de har råd til.

 

 

fik forleden et chok da jeg så en skovl skambyde her på ts for at presse prisen 49 kr. ned.

 

hvis det er de 49 kr. der afgør om man har råd eller ej. så bør man få sig en lidt større avisrute.

ENIG! +1000

Link til kommentar
Del på andre sites

Som det tidligere er blevet skrevet, så kan vi selv være med til at sænke priserne, og så bliver vi selv ramt af det senere.

 

Vi skal passe på, at vi i vores iver efter at udskifte gear ikke sælger eget gear for billigt, for at skaffe penge "her og nu", og går så langt ned i pris, at vi selv presser markedet.

hvis noget er meget værd, skal det heller ikke faldt vildt meget i værdi, lidt kan ikke undgås, men ikke overdrevet.

 

præcis... just my thoughts

Link til kommentar
Del på andre sites

næh.. men det KAN hurtigt ta overhånd.. personligt prøver jeg ikke at kommentere (positivt) overfor noget der er til salg, såfremt der allerede er kommenteret den vej..

medmindre salget går i stå, så synes jeg nogle gange det kan hjælpe sælger at gøre andre opmærksomme på produktets kvalitet eller billighed.. det skyldes jo nogle gange at folk ikke kender til det der sælges..

 

men det er kamp belastende med salgstråde hvor der er 2 sider med "positive" kommentarer, men ingen bud.. damn det er er irriterende.. personligt lukker jeg så tråden og laver en ny.. OT kan være sjovt, men i overdreven grad er det irriterende.

 

det er også svært for nye herinde at forstå mønsteret... for vi er mange der kender hinanden ret godt, og derfor kan tonen blive lidt løssluppen i visse tråde.. man skal bare forstå at det er ofte indforstået snak, og det betyder ikke at lignende løse kommentarer nødvendigvis er velset fra alle.. eller?

 

i den sidste ende har jeg det bare svært med at skulle lave "regler" for hvordan man kommenterer i tråde?.. er det ikke alm oopdragelse at opføre sig ordentligt?..ved godt niveauet for opdragelse er faldet men alligevel)

og hvis nogen kommenterer helt i skoven, så skriv det dog til vedkommende: "hey, meget sjaw, men ku du ikke begrænse det i min slagstråd :-) "... så voksne er vi vel at vi accepterer det?.. eller?

 

Jeg er enig. Jeg tror ikke nogen af os kan lave et regelsæt omkring det. Det vil nok også i sidste ende gøre mere skade en gavn.

 

Hehe ja de fleste herinde er vel i større eller mindre grad voksne så vi burde kunne finde ud af det....

Link til kommentar
Del på andre sites

Rigtig underhåldende læsning, dette emne er noget der krasser,------- skønnnnnt!

Det er meget fint ideen om at sende en PM til sælger om at måske korrigere sin pris, men hvordan tror I en evt. ny person her, vil opfatte det, hvis der pludselig propper 15 PMer op, om forkert prissættelse. Hvor skal han / hun nu gå hen for at få råd feks., tør vedkommende så skrive åbent her igen eller hvad, dem der krittiserer er måske bare ude på at få dumpet prisen så de selv kan købe grejet?

Jeg er helt enig med at vi ikke skal svine hinanden til på nogen måde, men hvordan ser det ud i vore lokalaviser med læserbreve, er det ikke også offentliglæsning?.

Denne gang var det så en høj pris som var emnet, men vi ser også,-- nåååj hvor er det billigt! er det ikke også at sige at prisen ikke er rigtig?

Jeg syntes stadig at et tr.sæt i den prisklasse er mer end det er værd, især når vi jo her i lille DK. har firmaer der kan lave endda speciel fremstillede sæt til det halve, så må de jo være meget dårligere, eller hvad?

Jeg kan tænke mig at vi som har trommespilleriet som hobby ser lidt anderledes på priserne end dem som bruger trommerne som et arbejdsredskab i hverdagen, for dem er 30.000 måske ikke ikke skræmmende.

 

Hilsen Finn.

Link til kommentar
Del på andre sites

sådan set enig... 15 pm'er nok også at presse den... tvivler på der ville komme så mange..

 

men pointen jeg har er: manden vi snakker om er NY herinde!... 0 posts mener jeg der stod i hans profil.. derfor bør man også lige vurdere fra sag til sag hvordan man griber det an.. alm omtanke kommer man langt med.

 

nu mener jeg ikke man kan sammenligne sæt på tværs af mærker direkte med hinanden.. så faldt markedet da helt sammen.. når man køber feks. Gretsch så køber man også et mærke/brand... det er lige som at købe en audi, selvom en Skoda er noget billigere og lige så god. Alligevel betaler folk gerne for prestigen i Audi...

 

sådan er det også med instrumenter...

 

og er enig i at 30k ikke er det vilde for en prof slager.. i min bog.. ville så heller aldrig betale 30 for et US Gretsch.. ville købe vintage Gretsch eller Fibes eller et nyere Renown eller new Classic..

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Jeg tror, at løsningen på PM-problemet kan løses sprogligt - som Henrik beskrev det længere oppe.

 

 

"Hej Drumnut!

 

Jeg kan se du er nyt medlem i vores lille klub! Hjerteligt velkommen til Danmarks og måske verdens bedste trommeforum.

 

Jeg kan se at du har sat et trommesæt til salg, og jeg håber du vil synes det er OK at jeg kommer med nogle kommentarer, der måske kan hjælpe dig lidt i den sammenhæng?

 

Dels vil jeg anbefale dig at vedhæfte nogle bedre billeder af sættet - der er et link her, til hvordan du kan gøre, selv garvede brugere kløjes stadig i det.

 

Dels vil jeg anbefale dig at finde ud af præcis hvad det er for et sæt, du har til salg - "Remo Pinstripe" er ikke navnet på sættet, men på de skind, der er sat på. Størrelserne er vigtige, de måles i engelske tommer (2,54 cm pr. stk.) og på kedlen, ikke på metalringene, der holder skindene på plads.

 

Dels - og dette siger jeg IKKE for at få dig til at sætte prisen ned og købe det selv - men prøv at se dig rundt omkring og få en idé om hvad lignende sæt koster, og sæt din pris efter det. Udfra dit mobiltelefon-billede at dømme er dit sæt et kinesisk begyndersæt, og selv om der blev sat gode skind på da du købte det i 2003, vil jeg bestemt mene at 14.000 kr. er i overkanten, specielt når bækkenerne alle er revnede, tomholderne knækket, stolesædet flækket og lilletrommen mangler.

 

 

Igen, rigtigt hjerteligt velkommen - jeg håber du får mange gode oplevelser herinde!

 

 

Venlig hilsen

 

Poul"

 

 

Venligst

 

Jon

Redigeret af jon petersen
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror, at løsningen på PM-problemet kan løses sprogligt - som Henrik beskrev det længere oppe.

 

 

"Hej Drumnut!

 

Jeg kan se du er nyt medlem i vores lille klub! Hjerteligt velkommen til Danmarks og måske verdens bedste trommeforum.

 

Jeg kan se at du har sat et trommesæt til salg, og jeg håber du vil synes det er OK at jeg kommer med nogle kommentarer, der måske kan hjælpe dig lidt i den sammenhæng?

 

Dels vil jeg anbefale dig at vedhæfte nogle bedre billeder af sættet - der er et link her, til hvordan du kan gøre, selv garvede brugere kløjes stadig i det.

 

Dels vil jeg anbefale dig at finde ud af præcis hvad det er for et sæt, du har til salg - "Remo Pinstripe" er ikke navnet på sættet, men på de skind, der er sat på. Størrelserne er vigtige, de måles i engelske tommer (2,54 cm pr. stk.) og på kedlen, ikke på metalringene, der holder skindene på plads.

 

Dels - og dette siger jeg IKKE for at få dig til at sætte prisen ned og købe det selv - men prøv at se dig rundt omkring og få en idé om hvad lignende sæt koster, og sæt din pris efter det. Udfra dit mobiltelefon-billede at dømme er dit sæt et kinesisk begyndersæt, og selv om der blev sat gode skind på da du købte det i 2003, vil jeg bestemt mene at 14.000 kr. er i overkanten, specielt når bækkenerne alle er revnede, tomholderne knækket, stolesædet flækket og lilletrommen mangler.

 

 

Igen, rigtigt hjerteligt velkommen - jeg håber du får mange gode oplevelser herinde!

 

 

Venlig hilsen

 

Poul"

 

 

Venligst

 

Jon

 

dialaugh_trans.gif

 

thumbsup.gif

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror, at løsningen på PM-problemet kan løses sprogligt - som Henrik beskrev det længere oppe.

 

 

"Hej Drumnut!

 

Jeg kan se du er nyt medlem i vores lille klub! Hjerteligt velkommen til Danmarks og måske verdens bedste trommeforum.

 

Jeg kan se at du har sat et trommesæt til salg, og jeg håber du vil synes det er OK at jeg kommer med nogle kommentarer, der måske kan hjælpe dig lidt i den sammenhæng?

 

Dels vil jeg anbefale dig at vedhæfte nogle bedre billeder af sættet - der er et link her, til hvordan du kan gøre, selv garvede brugere kløjes stadig i det.

 

Dels vil jeg anbefale dig at finde ud af præcis hvad det er for et sæt, du har til salg - "Remo Pinstripe" er ikke navnet på sættet, men på de skind, der er sat på. Størrelserne er vigtige, de måles i engelske tommer (2,54 cm pr. stk.) og på kedlen, ikke på metalringene, der holder skindene på plads.

 

Dels - og dette siger jeg IKKE for at få dig til at sætte prisen ned og købe det selv - men prøv at se dig rundt omkring og få en idé om hvad lignende sæt koster, og sæt din pris efter det. Udfra dit mobiltelefon-billede at dømme er dit sæt et kinesisk begyndersæt, og selv om der blev sat gode skind på da du købte det i 2003, vil jeg bestemt mene at 14.000 kr. er i overkanten, specielt når bækkenerne alle er revnede, tomholderne knækket, stolesædet flækket og lilletrommen mangler.

 

 

Igen, rigtigt hjerteligt velkommen - jeg håber du får mange gode oplevelser herinde!

 

 

Venlig hilsen

 

Poul"

 

 

Venligst

 

Jon

 

Det er sku iorden Jon! :tu:

 

Og synes da det var meget sjovt som du kan beskrive det ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu