Ludwig Makeover


Metalblast

Recommended Posts

Hej alle.

 

Jeg købte et Ludwig maple sæt, 6 lags fra 1979, i str. 24"x14" strortromme, 13"x9" og 14"x10" Tammer, samt 16"x16" og 18"x16" Gulvtammer.

 

Gamle Ludwig trængte voldsomt til en kærlig hånd...

Det havde stået på en skole i mange år, og var ikke blevet behandlet ret godt, så der var dybe ridser og skrammer over alt på sættet. Og så var der også en der var gået amok med en maskine, og havde ridset skolens navn ind i ALLE trommerne

 

Sættet havde i 2009 været en tur forbi Jes i DRS Drums, og fået skåret nye kanter osv, så rent "mekanisk" var sættet i fin stand, det var kun udseendet der trængte til at få en overhaling.

 

Jeg havde lånt mine forældres garage til opgaven.

 

Jeg valgte en hvid perlemor lakering.

 

Alt i alt blev lakeringen, således:

 

2 lag grunder.

2 lag hvid.

1 lag perlemor.

2 lag klarlak.

 

Jeg har selvfølgelig ikke lakeret trommerne indvendigt, men jeg har slebet dem med fint sandpapir.

 

Det var en lang og træg opgave at slibe det hele, alt blev gjort i hånden!

Men det skulle jo gøres ordentligt

 

Jeg har valg at linke til min hjemmeside, i stedet for at smide en ordentlig røvfuld billeder ind her på TS.

 

Men alle billeder fra start til slut, kan ses HER

 

De bedste hilsner

Kim :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Det ser satame godt ud!

 

Hvad brugte du til male med?

 

Rulle, pensel, sprøjte?

 

 

Venligst

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Jep, det' dælme i orden, det der, Kim!

 

Nu mangler du bare den extra 24" BD - som s'fø'li' os' skal være hvid!

 

Så er du kørende!! :tu:

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg takker mange gange for alle de pæne ord :-)

 

MHT hvad jeg brugte at male med, så kommer det her.

 

Jeg brugte en sprøjtepistol, hooked up til en kompressor.

Det var bare en almindelig "husholdnings størrelse" kompressor. Og jeg kunne godt have brugt en med mere knald i, da man får tendens til lange løg af at vente på at den skal kunne følge med, med det lufttryk der skal bruges :hmm: Men det lykkedes :tu:

 

Ellers havde jeg købt autolak samt materialer for 2500-3000kr ialt. Den hvide farve koster en 6-700kr literen, og perlemors farven koster omkring 900kr literen :argh: Og så ellers fortynder,hærder,spartelmasse osv.

 

MHT slibning mellem lagene...

Jeg sleb med fint sandpapir mellem det første og andet lag grunder, samt inden det skulle have første lag hvid.

Så blev der igen slebet imellem de to lag hvid. Jeg sleb ikke klarlakken, selvom jeg havde tænkt på at vådslibe det, men jeg valgte at lade være.

 

Men det var en tidskrævende opgave at kaste sig ud i, med alt det forarbejde og sliberi hehe :gross:

 

 

Mange venlige hilsner

Kim

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg takker mange gange for alle de pæne ord :-)

 

MHT hvad jeg brugte at male med, så kommer det her.

 

Jeg brugte en sprøjtepistol, hooked up til en kompressor.

Det var bare en almindelig "husholdnings størrelse" kompressor. Og jeg kunne godt have brugt en med mere knald i, da man får tendens til lange løg af at vente på at den skal kunne følge med, med det lufttryk der skal bruges :hmm: Men det lykkedes :tu:

 

Ellers havde jeg købt autolak samt materialer for 2500-3000kr ialt. Den hvide farve koster en 6-700kr literen, og perlemors farven koster omkring 900kr literen :argh: Og så ellers fortynder,hærder,spartelmasse osv.

 

MHT slibning mellem lagene...

Jeg sleb med fint sandpapir mellem det første og andet lag grunder, samt inden det skulle have første lag hvid.

Så blev der igen slebet imellem de to lag hvid. Jeg sleb ikke klarlakken, selvom jeg havde tænkt på at vådslibe det, men jeg valgte at lade være.

 

Men det var en tidskrævende opgave at kaste sig ud i, med alt det forarbejde og sliberi hehe :gross:

 

 

Mange venlige hilsner

Kim

 

tak for detaljeret info!!

 

et sprøgsmål: hvordan satte du malerstationen op.. i garagen?.. hvordan med fugt og støv?.. hvordan undgik du det, især støv er svært synes jeg?

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

tak for detaljeret info!!

 

et sprøgsmål: hvordan satte du malerstationen op.. i garagen?.. hvordan med fugt og støv?.. hvordan undgik du det, især støv er svært synes jeg?

 

Jeg gjorde mit bedste for at holde området omkring trommerne rene, men det er meget svært i en garage!

og så pakkede jeg det, trommerne stod på, ind i plastik, for at undgå skidt derfra.

 

Men det er stort set umuligt at undgå støv, medmindre du har et perfekt og støvfrit rum.

Man skal jo hele tiden huske på at der kommer en masse luft ud af sprøjtepistolen, og det kan nemt hvirvle op i støv og skidt.

 

Men jeg tog en forstøver med vand i, og gav gulvet en tur engang imellem, det tager det værste støv.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er respekt!! Især fordi det tager en lille krig at gennemføre!!

 

Farven er for fed! Mange sæt i hvid har tendens til at blive halvgrime men du har virkelig ramt en fed farve!! :uhm:

 

Det er også fedt at se et Ludwig der får pustet nyt liv i sig.

Ham tossen der havde indgraveret skolens navn burde få det indgraveret på røven!! :gross:

 

Hvilken type sparkelmasse brugte du ?

Redigeret af chris_toffer
Link til kommentar
Del på andre sites

Det er respekt!! Især fordi det tager en lille krig at gennemføre!!

 

Farven er for fed! Mange sæt i hvid har tendens til at blive halvgrime men du har virkelig ramt en fed farve!! :uhm:

 

Det er også fedt at se et Ludwig der får pustet nyt liv i sig.

Ham tossen der havde indgraveret skolens navn burde få det indgraveret på røven!! :gross:

 

Hvilken type sparkelmasse brugte du ?

 

 

Mange tak :)

 

Ja han skulle have det tusset i panden... Hehe

 

Jeg brugte en universal spartelmasse købt ved farvehandleren. De sagde at det sagtens skulle kunne holde til vibrationerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mange tak :)

 

Ja han skulle have det tusset i panden... Hehe

 

Jeg brugte en universal spartelmasse købt ved farvehandleren. De sagde at det sagtens skulle kunne holde til vibrationerne.

 

Super :) Det er altså virkelig blevet godt ! :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Trommerne manglede virkelig en kærlig hånd. Der var jo ridser overalt... dybe nok endda. Super godt arbejde! :-) Det ligner jo et splinternyt sæt!

 

Tak for de pæne ord :-)

 

Ja de var mere end almindeligt skrammede hehe :argh:

 

Men det var tiden og arbejdet værd, for det er konge fede tønder :cigar:

Link til kommentar
Del på andre sites

Tillykke med et "job more than weldone" :tu:

Jeg syntes det er en super farve du har valgt dig der, har selv haft et gammelt Ludwig i hvidt og det så sku fedt ud.

Fede størrelser på tønderne, "Pro Beat" som lige netop dit setup blev kaldt.

 

Gryden.

 

Mange tak :-)

 

Jeg har altid gerne ville ha et hvidt sæt, så nu skulle det være :tu:

 

Jeg elsker store størrelser. Det lyder bare fedest :dev:

 

Overvejer at tage sættet med til TS dage, hvis jeg kommer afsted B)

Link til kommentar
Del på andre sites

Mange tak :-)

 

Jeg har altid gerne ville ha et hvidt sæt, så nu skulle det være :tu:

 

Jeg elsker store størrelser. Det lyder bare fedest :dev:

 

Overvejer at tage sættet med til TS dage, hvis jeg kommer afsted B)

 

Uden tvivl, du SKAL tage sættet og dig selv med til TS dagene, så kan vi "udstille" sammen, jeg tager 3 sæt med i Pro Beat størrelserne, det ville blive et drømme rum kun med B/O Luddere (savler helt ved tanken om det)

 

Gryden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Uden tvivl, du SKAL tage sættet og dig selv med til TS dagene, så kan vi "udstille" sammen, jeg tager 3 sæt med i Pro Beat størrelserne, det ville blive et drømme rum kun med B/O Luddere (savler helt ved tanken om det)

 

Gryden.

 

Det er sgu en deal :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu