Ny Dødsmetal Demo


bent

Recommended Posts

Har lige lyttet lidt..

Ved jeg ret meget om den her stil? Slet slet ikke, men fortæller bare hvad jeg hørte.

 

Noget jeg altid bliver imponeret af ved dødsmetal slagere er jeres teknik. Det er fuldstændig sindsygt så hurtigt i kan spille - Mine arme ville visne efter 10sek i de tempi.

Det er så også samtidig hvad jeg synes er stilens svaghed.

F.eks i nummeret "Relentless Pain" (No2 på skiven) ca. 0:44 - 01:00. Der kommer et fedt groove stykke, og hvor ville det efter min mening være federe hvis du bare spillede "4 flade" end alt det BD. Hvorfor ikke veksle fra det sindsygt hurtige og til nogle tykke, tunge, ONDE grooves!? Det ville så samtidig også give en kontrast til det hurtige spil, som man lyn hurtigt får nok af. - Der er faktisk noget ved 01:48 i "Life Eraser" - Det bliver så igen afløst af torden ved 02:07.

 

Dine rundgange er også alle "BdrBdrBdrBdrBdrBdrBdrBdrBdr" (lyder ligesom en "mundprut" når man sige det) - Savner du slapper lidt af. Lav dem nogle steder, og andre steder skal du vise lidt mere kreativitet -

 

Jeres lyd er god. Måske lidt for meget BD i forhold til resten af sættet efter min smag. (Og jeg er ellers til voldsomt meget storetromme)

Guitarene er lidt "indlukkede", men lyden rammer efter min bedste overbevisning stilen ret godt!

 

Igen, kender ikke meget til stilen, men det var hvad jeg lige ved en gennemlytning hørte - :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er den ondeste og vildeste double str. tromme jeg længe har hørt! Respect!!:lol: Det tekniske er der ikke meget at udsætte på det 3 numre, det gælder også for guitar, voc osv. Lyden er også god, og ikke for meget bd efter mine øre :D

 

Meen, selvom det nu er dødsmetal så burde der nok være lidt mere onde grooves, og ikke kun dobbeltpedal udover det hele, forstår mig ret ;-)

Der savner jeg lidt mere alsidighed. Det gælder også for det mere kompositoriske og lydfladerne, som kan være lidt for ensidige set udover alle 3 numre.

 

Men det er fed dødsmetal, ingen tvivl om det. I styrer indenfor denne genre! Så held og lykke med fremtiden :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

ok jeg har også lige lyttet og smider et par ord.

 

det positive: I har samme skodproduktion som alle andre 'true' dødsmetalbands (jeg fatter stadig ikke hvorfor lydbilledet ikke kan være mere dynamisk...) - og faktisk lyder I helt på toppen lydmæssigt, hvis jeg sammenligner jer med det dødsmetal jeg kender - og det skal lige siges at jeg har altså hørt en del dødsmetal i mine dage! (Deicide, Malevolent Creation og i den dur..)

og så lidt kritik: noget I skal arbejde på er skift fra et riff til et andet! Der er for meget stop/start og pludselige skift, hvor man som lytter tænkter 'hov hvad skete der der' så mister man orienteringen og sætter hellere noget andet på (det gør jeg i hvert fald)

Fed guitar/trommepassage omkring 2.15 i life eraser. Hvis I kunne dyrke det enkelte groove mere i hvert nummer vil I helt sikkert blive til noget!

Keep it up!

Link til kommentar
Del på andre sites

Først og fremmest: det er godt, og I skal sku nok blive til noget. :ph34r:

 

Ros: Du har rigtig meget styr på det, og er tight. Du laver også noget hvor du lige laver lidt lir på ridebækkenet, det er rigtig fedt, synes jeg, da det giver lidt mere dynamik i spillet. Jeres vokal er fed, og passer til stilen, men han måtte gerne få lidt mere "sin egen lyd," end at lyde som så mange andre dødsmetalbands. Guitarsolo'erne er gode, solide og agressive, hvilket er vigtigst, i metal. I er gode og solide, tunge og onde. :lol:

 

Ris: På et tidspunkt falder guitarvolumen lige pludselig, men stiger ige. Fik selvfølgelig ikke noteret mig, hvor det var, men det går nok. I måtte gerne skifte lidt mere mellem forskellige slags distortion, istedet for bare at bruge den samme lyd, på alle numrene. De har en tendens til at blive lidt trivielle og svære at skilne fra hinanden, hvis man gør det. Som de andre siger, du måtte gerne bruge lidt flere "onde grooves" istedet for bare, at pumpe løs i trommerne, til enhver tid.

 

 

Alt i alt: en rigtig go' demo, med kraft og fylde. I får bevist, at I er dygtige og kreative, og at I indeholder meget. Lav lidt mere forskel mellem de forskellige numre.

 

:tu::tu::tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder da fedt. Især storetrommerne....

Men hvadfor et sæt spiller du på???

Jeg spiller på et sæt sammensat af 5 forskellige mærker, som jge har skildt ad, beidset og lakeret.

Jeg kalder dyret for Aasimonster.

Det er et 6 tams sæt med to storetrommer og min stolthed, en ludwig lilletromme fra 67.

Jeg har to ridebækkener (et i hver side), 2 crashes, 2 effekt chinaer (12" og 10") og et std 18" china, samt den obligatoriske ZilBel... nåja, og så selvf. en hihat!

 

Her er en billedserie fra da jeg renoverede sættet:

http://www.aasimon.org/deva/view.php?section=aasimonster

Link til kommentar
Del på andre sites

Var meget tæt på at skrive en længere stil om demoen, men pga. et mix af tidsmangel og en åbenbaring om hvor simpelt det jo egentlig kan gøres blev resultatet som følgende:

 

Vil først gerne bringe en hilsen til alle dem der nævner "mangel på groove":

 

:ph34r::D:(:lol::tu::tu:

(ja, undskyld det forvirrende udtryk, men kan ikke rigtig finde ord :tu: )

 

øøh, hvis i forventer en gang melodisk gang "børne-metal"/pis a la alt fra bands som slipknot til bands som in flames etc, ja så er der jo nok ikke den melodi (ikke groove! - lad venligst være med at forveksle disse to begreber) som i vil have/forventer, men hører man da bare LIDT ordentlig death vil man allerede fra første stund opdage at det her er en gang svingende groovy gang death!...

 

:tu:

 

Ja, for at så komme tilbage til det, det hele handler om så kan det gøres meget kort:

 

- Gode kompositioner, fin blandning af groove, og mere "grindende" passager samt fornuftig combo af de hurtige og de mere afdæmpede steder :tu:

 

- Alle bandets pladser udfyldes tydeligvis af ganske kompetente herrer, hvilket gør at demoen hele vejen igennem er velspillet og tight, synes ikke at bandet virker til at have nogen "svage led" i besætnngen. :tu:

 

- God produktion :tu:

 

Alt i alt synes jeg dette er en af de bedste danske death metal undergrunds demoer jeg har hørt det sidste stykke tid, synes generelt den er ganske overbevisende og uden svage momenter,

 

Nå, men vil da ønske jeg held og lykke fremover og garantere at undertegnede vil kigge forbi hvis i smider en koncert i Århus engang...

 

På 13-skalaen får i et stort 9-tal herfra! - Der kan ikke sættes en finger på demoen, men den er heller ikke nyskabende eller revolutionerende i stil - men hvem gider også være nyskabende når man kan være brutal!...

Link til kommentar
Del på andre sites

Dave Lombardo bruger da til tider lidt "onde grooves." Jeg ved ikke om jeg vil kalde Slayer for børnemetal. Nu er de selvfølgelig ikke helt dødsmetal, men mere trashet i det, men stadigvæk. Bare et lille eksempel, ik'ozzz?! :ph34r:

Link til kommentar
Del på andre sites

øøh, hvis i forventer en gang melodisk gang "børne-metal"/pis a la alt fra bands som slipknot til bands som in flames etc.

IDIOT!!!

 

P.s. as i lay dying rock's!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

super super fedt... længe siden jeg har hørt så fed dansk dødsmetal. må dog indrømme jeg ik var helt vild med vokalen.. måske en smule triviel.. kan ik rigtig finde ud af hva det er der ik tænder mig... :unsure:

 

så var der en anden ting jeg bed mærke i... er jeg den eneste der synes at din lilletromme drukner lidt. synes godt den kunne skære en del mere igennem!

 

men som sagt.. rigtig godt arbejde... og synes også i formår at få en fed "evil" lyd ud af det!

 

hvor er det indspillet?

Link til kommentar
Del på andre sites

IDIOT!!!

 

P.s. as i lay dying rock's!!!

 

:tu::-):D

 

LOL

 

Kan ikke andet end at grine! -Hver gang jeg ser din avatar ved jeg bare jeg skal til at forberede mig på en smøre der er 1. klasse på infantil-skolen værdig...

 

-Bliver du aldrig træt af at være løbet tør for argumenter efter at have sagt "idiot"?!

Link til kommentar
Del på andre sites

Dave Lombardo bruger da til tider lidt "onde grooves." Jeg ved ikke om jeg vil kalde Slayer for børnemetal. Nu er de selvfølgelig ikke helt dødsmetal, men mere trashet i det, men stadigvæk. Bare et lille eksempel, ik'ozzz?!  :tu:

 

Øhh, mindes ikke at have nævnt Dave Lombardo (eller Slayer for den sags skyld) så kan virkelig ikke se relevansen... På den playlist der kører på min com i skrivende stund ligger bla. hele "Hell Awaits" og "Reign In Blood" såå.....

 

Tilbage til topic!

-Manden ville have kommentarer til sin musik, ikke mine indlæg...

Link til kommentar
Del på andre sites

super super fedt... længe siden jeg har hørt så fed dansk dødsmetal. må dog indrømme jeg ik var helt vild med vokalen.. måske en smule triviel.. kan ik rigtig finde ud af hva det er der ik tænder mig... :unsure:

 

så var der en anden ting jeg bed mærke i... er jeg den eneste der synes at din lilletromme drukner lidt. synes godt den kunne skære en del mere igennem!

 

men som sagt.. rigtig godt arbejde... og synes også i formår at få en fed "evil" lyd ud af det!

 

hvor er det indspillet?

Den er indspillet i Aasimon studiet (som er mit eget studie) og mixet og masteret af Morten Odgaard (Guiatrist i Fayritale Abuse). Begge dele i Århus.

Link til kommentar
Del på andre sites

TRONRANER:

 

Som jeg skrev kender jeg ikke stilen indgående, men vil da gætte på at der ikke findes en bestemt måde at spille "død" på ?

Og hvor har du læst at der skal være dobbeltBD hele tiden? I den store facitliste over dødsmetal ?

 

Jeg mener "mangel på groove" ganske simpelt fordi jeg bliver træt af at høre BD-show-off i et helt nummer X (Gange) en hel plade!

Netop kontrasten fra et tungt 4-flade-groove og til de hurtige fødder mener jeg personligt kunne være MEGET federe end tempo3000!

 

Nu ved jeg godt at Hatesphere ikke er død, men Anders G. spille netop så overlegent fedt, FORDI han veksler fra det simple til det teknisk vilde.

 

Bare min mening!

Link til kommentar
Del på andre sites

:D  :D  :D

 

LOL

 

Kan ikke andet end at grine! -Hver gang jeg ser din avatar ved jeg bare jeg skal til at forberede mig på en smøre der er 1. klasse på infantil-skolen værdig...

 

-Bliver du aldrig træt af at være løbet tør for argumenter efter at have sagt "idiot"?!

Jeg vil nødig nævne hva jeg ser i din avatar, åndsforsnottet lille dværge ligende homo :-)

 

Du kan ikke tillade dig at sige pis metal som slipknot og in flames.. Du blir aldrig ligeså stor som nogle af dem.. Derfor idiot!!! Syntes jeg du skulle trække din dumme kommentar tilbage..

Hah!! det er folk som dig der gør dk til et lorte land!! JEG ER BARE SÅ SKIDE SEJ OG SÅ ER DET KUN DØDS METAL JEG KAN LIDE FOR DET ER RIGTIG METAL!! Det næste blir vel at du skal svine lamb of god..

 

Nå ja vikinge tiden sluttede altså for en del år siden :D

 

bent: Keep up the good work :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Øhh, mindes ikke at have nævnt Dave Lombardo (eller Slayer for den sags skyld) så kan virkelig ikke se relevansen... På den playlist der kører på min com i skrivende stund ligger bla. hele "Hell Awaits" og "Reign In Blood" såå.....

 

Tilbage til topic!

-Manden ville have kommentarer til sin musik, ikke mine indlæg...

Du fik det bare til at lyde som, at alt der indeholdte ondre grooves (eller hvad man nu skal kalde det), var børnemetal, og så ville jeg da lige indskyde, at Dave Lombardo da ikke er bange for at spille lidt 4-flade. ;-) Og Slayer er, efter mit hoved, da ikke børnemetal. Jeg er skam godt klar over, at du ikke nævnte Slayer eller Dave, for det gjorde jeg jo selv! ( :tu: )

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil nødig nævne hva jeg ser i din avatar, åndsforsnottet lille dværge ligende homo 

 

Du kan ikke tillade dig at sige pis metal som slipknot og in flames.. Du blir aldrig ligeså stor som nogle af dem.. Derfor idiot!!! Syntes jeg du skulle trække din dumme kommentar tilbage..

Hah!! det er folk som dig der gør dk til et lorte land!! JEG ER BARE SÅ SKIDE SEJ OG SÅ ER DET KUN DØDS METAL JEG KAN LIDE FOR DET ER RIGTIG METAL!! Det næste blir vel at du skal svine lamb of god..

 

Nå ja vikinge tiden sluttede altså for en del år siden

 

bent: Keep up the good work

 

Har ikke lyst til at blande mig i diskussionen, men uanset hvad, Chino, så burde du tage og sanere dit sprog en smule. Det lader til, du provokerer bevidst, og det er der sguda ikke nogen grund til :P

 

:P:)^_^

 

tilbage til det egentlige emne :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Vil lade dette være min sidste kommentar i denne mere eller mindre latterlige debat:

 

Kasper Kaae:

 

Jeg undskylder da det fik tårene frem i dine øjne at jeg ikke synes der mangler groove, men pointerede blot at bare fordi du synes trommerne i Hatesphere er fede passer de ikke nødvendigvis ind i denne genre, hvis du vil høre hatesphere vil jeg da ikke forbyde dig det, forbeholder mig blot retten til at synes det er noget pis...

Længere er dén ikke!

 

Hydrex:

 

Kan stadig slet ikke se relevansen i at du indblander Slayer og Dave Lombardo, tror hellere du må definere hvad det du omtaler som "onde grooves" er...

-Hører desuden også AC/DC, så har skam ikke noget imod "4 flade", bare det er i den rigtige sammenhæng

 

Chino:

 

Ja, hvis det her var en konkurence om hvem der kan lyde mest som en forurettet 3 årig, så gik du med prisen... -Kan ikke tage seriøst at dine argumenter udelukkende består af mere eller mindre vulgære og infantile adjektiver... GROW BALLS GROW!

 

-Og ja, jeg synes As I lay dying og Lamb of god stinker, kan du stadig ikke kapere denne info, kan du kontakte mig via pm, synes det er latterligt at spolere tråden...

 

PS. Vikingetiden er måske sluttet, men der er stadig et par vikinger derude...

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu