Hvad Laver Du Rent Musikalsk For Tiden?


jonaslind

Recommended Posts

Hey

 

Jeg synes, det kan være sjovt at høre lidt om, hvad I sysler med for tiden - rent musikalsk.

 

Om I er i gang med et spændende selvbyggerprojekt, er i studiet, skriver sange, øver sæt op med bandet ller hvad som helst musikrelateret.

 

Vi snakker jo tit sammen herinde, men det kan være sin sag at huske, hvem der laver hvad.

 

Gerne med links til forskellige tråde, så hvis man er interesseret i at følge et projekt nærmere, så kan man det.

 

Håber folk er med på legen...

 

Jeg starter:

 

Jeg skifter lidt gear for tiden, prøver at finde den rette bækkensammensætning.

Og så er coverbandet ved at komme på banen. Vi har et bryllup til sommer og måske et større job i forbindelse med et offentligt arrangement.

Så vi øver sætliste.

Link til kommentar
Del på andre sites

Spændende tråd, Jonas

 

Jeg har nu været i nyt band i ca. 2 måneder - og det er BARE dejligt at være i gang igen. Vi har det rigtigt godt/hyggeligt sammen.

 

Det vi roder med pt. er et opvarmningsjob for et Tøsedrengenejamband på lørdag.

Jobbet er kommet lidt hovedkuls ind, så det er også bare med at øve et sæt så det sidder - vi skulle jo helst være en lille bitte smule bedre end dem :doo:

Er lige kommet hjem fra en 4 timers øvesession - og det holder bare maks - synes vi selv :doo:

Vi har haft vores første dansende par: 2 midaldrende motorcykelentusiaster (herre) der gav den i baren, i den mc-klub vi øvede i idag ....!!!??? :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg går til undervisning hos Gryden og øver/spiller lidt hjemme... Øver for lidt ifølge min strenge lærer!! :hmm::whiteflag: Thats it!!! Nå jooo så kommer der lidt ekstra gear på matriklen løbende...

 

 

Ingen selvbyggerprojekter for tiden? Er det fordi du snitter dig i fingrene???

Link til kommentar
Del på andre sites

Fyrer max op for jazzen i København!!

 

Er i gang med opstarten af nyt top svedigt New orleans/swing band - Jack Street https://www.facebook.com/JackStreetJazzBand

 

Vi spiller rundt omkring i København i løbet af sommeren (bla. på Jazzfestivalen), og vi kommer ud og laver street parade!! AWESOME!

 

Derudover er der en masse freelance jobs. Bla. et par søndagsjamsessions på La Fontaine og et par natholds-koncerter på Montmartre og nogle afløser gigs med Kira Skovs jazzprojekt! Så der er gang i den!

 

mht gearfronten, så er der altid udskiftninger, så det gider jeg ikke gå ind på :whiteflag:

Link til kommentar
Del på andre sites

God idé med sådan en tråd, Jonas!

 

Jeg går og øver op til nogle caféjobs for tiden med mit band, High Lane Dust.

Det er ret sjovt at tage musikken ned fra 24", 15" og 18" til 16" bd og så ellers whiskers og blomsterpinde. Man kan pludselig høre, hvad de andre spiller. Det er en god udfordring i kreativitet og dynamik (men jeg glæder mig nu alligevel til at kunne larme igen, hæhæ).

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Har haft travlt med at udvide "Hot Rods Greasers" repertoire, så vi kan dække en aften - havde premiere i går på Valhalla Rockbar i Blågårdsgade. Det var sjovt! Lillebitte sted, men et glad publikum, og vi spillede så godt, som vi realistisk set kan. Blomsterpindene var ikke nok til begrænseren, der klippede strømmen to gange i første sæt - så efter første sæt slukkede ejeren for begrænseren....det gav lidt mere luft, og vi kunne spille igennem, selv om vi stadig spillede meget lavt.

 

Er kommet med i et blues/rockband - "Pilfinger", som har eksisterende materiale, jeg skal lære mig inden Skt. Hans. 40 sange.

 

 

Når jeg øver, bruger jeg en del tid på at spille "omvendt" - spille hihat med venstre og lilletromme med højre. Det lyder ikke så fedt endnu, men det gør altså rigtigt meget godt, både for venstrehånden, når jeg så spiller almindeligt - og det stiller også nogen gange nogen gode spørgsmål til, hvad det egentlig er, jeg spiller. Konkretiserer ting, der ellers bare er automatiserede. Lidt ligesom når man af en eller anden årsag skal skrive noget ned på noder.

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg spiller melodisk Jazz fusion med nogle gutter. Ellers øver jeg røven ud af bukserne på mit fantastiske Gretsch sæt. Ind i mellem kommer Klaus Menzer lige en smut i øveren for lige at høre hvordan det går. så det kører derud af.

 

By the Way. Jeg er på udkik efter en 14x14 gulvtam Gretsch Us Custom i mellenium finish fra 80erne og jasper. Hvis i har fundet sådan en, må/ SKAL i skrive til mig hehe.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ingen selvbyggerprojekter for tiden? Er det fordi du snitter dig i fingrene???

 

Hmm skal i gang igen.. Er mere koncentret om at spille/øve mig. Kæmper stadig med at spille foran andre (læs Gryden) men det går langsomt fremad...

 

Ja er blevet moppet en del med, at jeg har skåret mig i en finger men så må jeg lige høre min trommelærer, hvordan det går med hans tommelfinger efter mødet med en stanley kniv!??! :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

 

By the Way. Jeg er på udkik efter en 14x14 gulvtam Gretsch Us Custom i mellenium finish fra 80erne og jasper. Hvis i har fundet sådan en, må/ SKAL i skrive til mig hehe.

 

Et venligt hrmf, så er dette ikke en salgs/købs-tråd.

Og så er den prut slået.

 

Men fedt at du får øvet en masse, det kan man jo ikke gøre for lidt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er P.T. igang med at indspille plade som meget gerne skulle komme på gaden i slutningen af året.

 

Så underviser jeg lidt, men min elev øver sig ikke nok syntes jeg :angry: og så finder hun på alle mulige undskyldninger såsom at hun har skåret sig i fingeren for at dække over at hun ikke har øvet sig;-)

 

Har dog selv skåret mig alvorligt i min tommelfinger for 14 dage siden og måtte ha 3 sting, de er nu pilet ud og jeg er faktisk lige hjemvendt fra øveren hvor det gik udemærket med at spille efter mit lille uheld.

Jeg mødte endda op i mit øvelokale for at undervise selvom jeg havde skåret mig i fingeren og kunne med et noget alternativt greb godt spille med min elev :ph34r:

 

Gryden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst mumrik

Jeg spiller fortsat i Jam in The Jar som bare er valgfags-musik-hold-band på min skole..

 

Ellers øver jeg stadig som om jeg lige havde købt nyt sæt på trods af, at det er en 4 måneder siden..

- Det er dejligt at gnisten ved det nye holder ved..

Ellers leger jeg bare med tanken om de fantastiske trommer jeg i mine drømme kan kreere - som nok desværre ikke bliver en realitet foreløbigt, men jeg er stadig ung...

Jeg arbejder bl.a. med min venstre hånd, og så har jeg ondt i højre underarm, så det er fantastisk :D

 

Tror jeg skal have mig en ny pedal, og nye bækkener... Dejlig indkøbsliste ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Et venligt hrmf, så er dette ikke en salgs/købs-tråd.

Og så er den prut slået.

 

Men fedt at du får øvet en masse, det kan man jo ikke gøre for lidt.

 

Jeg ved det godt, men nu har jeg været på udkik efter den i over et år, så jeg måtte jo lige skrive. Med alt respekt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mit band Pocket Life er ved at lægge sidste hånd på vores andet album. Det skal sendes til miksning på næste søndag. Der mangler lidt småting: En guitarsolo, lidt små percussion og lign.

Det skal mikses i Slovenien af guitarist, sanger og sangskriver i The Walkabouts, Chris Eckman.

Tjek vores single her: pocketlife.dk

 

Ud over det er jeg i gang med at bygge det ultimative café/ballesæt. Et gammelt sæt Pearl Fiberglass med concerttammer bliver til superflade trommer med indbyggede triggers. Min tanker det skal lyde fedt, tørt (lidt alá Gadd i 70'erne), men lavt, så man kan farve lyden med et lydmodul, så der bliver variation i lyden og man ikke behøver mikrofoner (højst en overhead).

Jeg regner med det kommer til at blive ca. sådan: 10 X 5, 13 x 5, 16 x 6 og 22 x 8.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja jeg sysler jo med mit main projekt > D'Jazz

som startede som en trio, men nu er blevet en quartet

med 2 nye folk, bassist/guitar og sangerinde

så dem er vi = kristian på hammond xk-3 og mig

ved at få køret i stilling ;o)

 

+ jeg har startet et helt nyt projekt op

nemlig R.F.G-group = Riis.Fischer.Gasseholm-group

som er noget a'la Grateful Dead/The Doors/Pink Floyd mm

old school rock med et strejf af jazz/fusion/country og syre.

så det ska nok gå hen og blive sjovt ;o)

 

Lars Riis

 

www.larsriis.dk

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er P.T. igang med at indspille plade som meget gerne skulle komme på gaden i slutningen af året.

 

Så underviser jeg lidt, men min elev øver sig ikke nok syntes jeg :angry: og så finder hun på alle mulige undskyldninger såsom at hun har skåret sig i fingeren for at dække over at hun ikke har øvet sig;-)

 

Har dog selv skåret mig alvorligt i min tommelfinger for 14 dage siden og måtte ha 3 sting, de er nu pilet ud og jeg er faktisk lige hjemvendt fra øveren hvor det gik udemærket med at spille efter mit lille uheld.

Jeg mødte endda op i mit øvelokale for at undervise selvom jeg havde skåret mig i fingeren og kunne med et noget alternativt greb godt spille med min elev :ph34r:

 

Gryden.

 

Du glemte at fortælle at du var på skadestuen om formiddagen og få 3 sting og underviste mig med alternativt greb om eftermiddagen! ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

God trådidé der Jonas, spændende at følge lidt med i hvad i allesammen laver.

 

Øver pt. alt for lidt med bandet pga. udlandsrejser for den ene og den anden, men onsdag aften er vi klar igen. Vi har fået systematiseret vores øvere godt så vi kommer hele vejen rundt om de ca. 50 numre på sætlisten. Kan lige tilføje at genren er rock og at vi (næsten) holder os til årene fra 1960 til 1980.

 

Udover at øve sætliste og lidt nye numre, har jeg, med de samme gutter (der er lidt tyndt befolket af musikere heroppe i det øverste venstre hjørne af udkants-Danmark gang i noget originalmusik - både guitarist/forsanger Peter og jeg har lidt materiale til at ligge som vi prøver at bygge noget op omkring. Stilen er country-blues'et rock i den næsten stonede ende.

Det er mega sjovt og giver en masse til sammenspillet, vi har absolut ingen planer for hvad vi vil med det endnu ;)

 

På grejsiden er jeg gået helt Giant Beat på den og skulle gerne inden længe have vintage Giant Beat i 18, 20 og 24 - de sidste to har jeg allerede, sammen min knapt så vintage 15 HH, elsker fandme de bækkener. Jeg har udskiftet min 13x9 med en 14x10 Premier i sort wrap og det var lige hvad jeg trængte til - kedlen er jo den samme som resten (Hamma EMI = Premier) og den lyder fedt! Jeg skal lige have fundet farvekoden og en autolakerer og så bliver hardware flyttet over fra min 12 og 13"

 

Ellers er der ikke så meget at sige, vores næste planlagte job er først i juni, men håber da der dukker noget op inden ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Interessant tråd :)

 

Jeg er selv lige startet med at spille jazz i det lokale big band, og jeg har ikke rigtigt spillet jazz - eller noder for den sags skyld - i nogle sammenhæng før, så det er sgu sjovt :whiteflag:

 

Derudover er jeg i gang med at øve et repetoir på 90 min op med et forholdvist nyt orkester - vi skal spille til en slags musikfestival i en af nabobyerne om lidt over en halv måned, så vi skal ha' lært en masse sange, for det skal jo sidde i skabet! :-)

Og ja, så underviser jeg også lidt udover - en flok gode elever, der øver sig flittigt, kan man da kun være glade for! :)

 

Mht. grejfronten venter jeg på en aftale, hvor jeg kan hente mit nye trommesæt - et dejligt Drum Limousine med tilhørende bækkener, stativer og stol :cigar:

 

Musikerlivet er intet mindre end helt fantastisk! :uhm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Interessant tråd :)

 

Jeg er selv lige startet med at spille jazz i det lokale big band, og jeg har ikke rigtigt spillet jazz - eller noder for den sags skyld - i nogle sammenhæng før, så det er sgu sjovt :whiteflag:

 

Derudover er jeg i gang med at øve et repetoir på 90 min op med et forholdvist nyt orkester - vi skal spille til en slags musikfestival i en af nabobyerne om lidt over en halv måned, så vi skal ha' lært en masse sange, for det skal jo sidde i skabet! :-)

Og ja, så underviser jeg også lidt udover - en flok gode elever, der øver sig flittigt, kan man da kun være glade for! :)

 

Mht. grejfronten venter jeg på en aftale, hvor jeg kan hente mit nye trommesæt - et dejligt Drum Limousine med tilhørende bækkener, stativer og stol :cigar:

 

Musikerlivet er intet mindre end helt fantastisk! :uhm:

 

Vandt du CopenhagenBeta(hedder det ikke det?)-konkurrencen? I så fald TILLYKKE!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Vandt du CopenhagenBeta(hedder det ikke det?)-konkurrencen? I så fald TILLYKKE!!

Ja, det var mig, der vandt Copennhagen Betas trommekonkurrence :) Og mange tak :-)

Redigeret af Louie
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu