Hvad Laver Du Rent Musikalsk For Tiden?


jonaslind

Recommended Posts

Er i studiet med pop projektet... som ikke har et endeligt navn eller site.. endnu... lægger nok nogle klip ud når vi inden ALT for længe forhåbentligt er færdige med den kommende EP (4-5 numre).. men der går sgu nok 1-1½ md endnu.. tiden er svær at finde.

Har lige haft den fedeste weekend, hvor jeg trackede trommer med Svend Overgaard bag pulten .. tak Svend!.. du er dælme en god dreng bag pulten!!.. google ham, så ved I han kan noget.. fedt med en kyndig mand når trommer skal i skabet... han kan stærkt anbefales.. ikke gratis men pengene værd!

 

Spiller cover (indtil videre. originale skulle komme senere) i rock/hard rock bandet Stiff Upper Lip http://www.stiffupperlip.dk ... der er lidt jobs i kalenderen hen over sommeren, men der kommer forhåbentligt snart flere...

 

bruger også liiiiidt tid på at

  • bygge trommer,
  • blive bedre til at bygge trommer...
  • konstruere nye trommer...
  • reparere trommer...
  • mmm

i min fritid arbejder jeg for at skaffe til huslejen.. som jeg så delvis bruger på trommer :lol:

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

det vælter ind med spillejobs, så alle weekenderne de næste 20 uger er totalt booket.. så livet leves på landevejen for tiden. vi når ski nok vores mål på 75 jobs i 2012.. 2011 endte på 68. :zzz:

Redigeret af Dixie
Link til kommentar
Del på andre sites

Tager en slapper lige for tiden... Venter på mit band PHONOMIK færdiggør vores 2. album. Vi er lige blevet færdige med post-produktion fasen, så nu skal der snart mixes og gøres ved. For første gang i laaaaaaaang tid har jeg faktisk ingen jobs at se frem til... :-(

 

Så jeg keder mig lidt for tiden. Selvfølgelig øves der, men det er lidt træls at øve, bare for at øve :-/

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey!

Det er da rigtig spændende læsning, det her!

Jeg ligger i en skriveproces med mit band nor:lyd. Vi skriver på dansk, hvilket faktisk er sværere end på engelsk - synes vi ihvertfald...

Vi skriver på flere forskellige måder: Individuelt, i grupper og sammen i bandet. Vi arbejder en del med Ableton Live og laver backing-tracks til numrene. Stilen er pop/rock med et snært af electronica. Fedt, men tidskrævende og det betyder at der ikke er så mange jobs i kalenderen pt, da vi har nedpriorieteret det meget for at få tid til at lave nyt.

 

Hygge

Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

Hov, ham glemte jeg helt!

Jeg har en trommeelev, som jeg underviser engang imellem. Det bliver dog desværre ikke til så meget for tiden, da jeg har nogle anatomistudier, der fylder det meste af min tid.

Det bliver godt at bestå eksaminerne og få lidt mere tid til trommerne og undervisningen.

Jeg drømmer også om at begynde at bygge lidt trommer selv. Det tager heldigvis kun 15 år at blive læge, så det...

God idé med sådan en tråd, Jonas!

 

Jeg går og øver op til nogle caféjobs for tiden med mit band, High Lane Dust.

Det er ret sjovt at tage musikken ned fra 24", 15" og 18" til 16" bd og så ellers whiskers og blomsterpinde. Man kan pludselig høre, hvad de andre spiller. Det er en god udfordring i kreativitet og dynamik (men jeg glæder mig nu alligevel til at kunne larme igen, hæhæ).

Link til kommentar
Del på andre sites

Dejlig tråd Jonas.

 

Jeg spiller, efter jeg har fået børn kun med et band - LOUD*N*ROWDY.

 

Vi er i gang med at forberede en række jobs i løbet af de næste par måneder - startende her d. 12/4, hvor vi har et job på Lions'N*Barrels, sammen med Soulstains, Snakebite, Cold Black, Bleeding Justice og sidst men ikke mindst Tuff/Shameless. Vi har brugt vinteren på at være lidt i studiet og lave nye numre - så der er nye sydstats-rock-eskapader under opsejling.

 

På grejfronten bliver der stadigvæk skiftet lidt bækkener ud i ny og næ, men der er ikke planlagt nogle store udskiftninger...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg spiller så meget balkan jeg kan komme til med https://www.facebook.com/BalkanBASTERDs

 

Så prøver jeg at starte noget rockband op med nogle af mine venner. Det er indtil videre mig der har skrevet alt musikken og på mandag skal vi prøve at jamme lidt med en sanger. Det glæder jeg mig til at se hvad der kommer ud af.

 

Herhjemme, sidder jeg og spiller guitar og prøver at skrive nogle sange. Når jeg selv spiller alle instrumenter, ender det med at lyde sådan her:

Er konstant ramt af skriveblokader men har da nogle vers og nogle omkvæd. Der mangler bare altid noget tekst eller en melodi eller et eller andet..

 

På grejfronten sker der overraskende meget i disse dage. Er ved at lave mig et balkan sæt, bestående af en 16" bd og en 14" tom. Begge uden reso skind. tommen lyder helt perfekt, med et eller andet underligt, sort dobbeltlags skind på som jeg aldrig har set før - ret meget a la Pasborg. Død og klasket. Bd's riser et ikke færdig endnu..

 

Er også lige kommet til at købe det der trommesæt der kunne pakkes ind i bd. Synes det er vildt flot, og kunne sagtens forestille mig at det blev mit go to sæt, hvis det da ikke lyder helt af skrald.

 

Og slutteligt er jeg blevet tilbudt at købe et crashbækken tilbage som jeg solgte for mange år siden men har fortrudt lige siden. Det er det absolut bedste 18" crash jeg nogensinde har hørt, så når jeg lige er sikker på at pengene er i hus (fra feriepenge og nogle handler) tror jeg sgu jeg køber det tilbage. Bare for at kramme det om natten.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har holdt en lille pause med mit main-band Pailin. Og den tid har jeg så brugt på at starte et dansksproget soloprojekt op, der hedder Skopofolia. Jeg spiller selv alt indspilningerne, men har et band i baghånden, hvis der skulle komme jobs.

 

Det kan tjekkes her: www.soundcloud.com/skopofolia

Link til kommentar
Del på andre sites

Har mit band, Scortum, som ellers bare brygger nye sange og prøver at spille så mange steder som muligt.

 

Ellers sidder jeg også brygger mine egne sange, som er ovre i Thrash metal genren - der jeg synger og spiller alle instrumenterne.

 

Sommetider sider jeg også bare jammer lidt med vennerne.

Redigeret af Andreas Pedersen
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg spiller pt i et cover/party-band, der hedder Hjælp, Det Brænder!

 

Så spiller jeg også i et John Butler Trio coverband og et progressivt/trashmetal band, der hedder The Lol-Ensemble, hvor vi skriver vores eget, der snart skal indspilles.

 

Desuden er jeg også igang med at skrive musik med et indtil videre unavngivet band, hvor vi spiller noget blues/rock/latin/reggae/alternativt/funk-agtigt-noget ( :ph34r: ) der også snart skal indspilles ...

 

Så skal jeg også snart til at spille med nogle gamle blues-gutter på 50-60 år sammen med en af mine venner (vi er begge 18-19 :gross: ) hvor vi måske skal til Norge og spille og så'n :cigar:

Link til kommentar
Del på andre sites

Super tråd!

 

Jeg har netop påbegyndt "Spring Semester" på Drummers Collective i New York.

Det er helt vildt fedt! Masser af tromning og god undervisning.

Og så er der jo alle spillestederne. Koncerter i massevis... so far har jeg set både Cindy Blackman, Keith Carlock, Andrew Cyrille og Bernard "Pretty" Purdie(!) Sidstnævne spillede på Iridium med Godfathers of Groove, det var intet mindre end fantastisk!

Så jeg kunne faktisk ikke have det meget bedre.

 

Udover nuværende eventyr, har jeg gang i nogle forskellige projekter derhjemme:

Okkels Trio - er folk/balkan musik med harmonika, bas og trommer. http://www.facebook.com/Joakimokkelstrio

Ind I En Salme - er et projekt hvor vi arrangere salmer og prøver at give vores bud på salmer anno 2012. Spændende projekt! Vi har spillet lidt på skoler og i kirker og har nogle flere koncerter i efteråret.

http://indiensalme.dk/

Derudover bliver det til lidt balle i ny og næ :-)

 

Alt fra mig.

Redigeret af Jonas Nicolaisen
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg skal med bandet ind og indspille 3 numre her i Påsken, og så håber vi på vi får lavet en god lyd denne gang, så vi kan komme ud og spille nogle flere jobs. For det er lidt svært, at få jobs når det er Punk/Rock vi spiller.

 

Jeg fik mega "Balle" af ham der synger i bandet igår fordi han mener jeg ikke øver nok. Så han mente jeg skulle gå ud og købe et elsæt så jeg kan øve hjemme i lejligheden. Så det må jeg nok heller gøre, selvom jeg drømte om et Ludwig sæt fra 70`erne :-) .

 

Jeg er ellers i en alder af 37 år begyndt at gå til trommer hver Mandag på Musikskolen og betaler en bondegård for det, men ja jeg glemmer at øve de ting jeg lære. Så det er nok en god ide, at få et elsæt hjem og stå :-)

 

Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

God ide med tråden her - det er spændende at læse, hvad folk laver musikalsk for tiden! :-)

 

Jeg spiller med et halvakustisk blues/rootsband med egne numre, der hedder Catfish. En powertrio, der hedder Blue Strays. Et originalt band, der hedder Simon Høirup Band - det er ovre i det funky bluesrock. Og så af og til et afløserjob med forskellige kopibands. Og endelig, så sidder jeg også i husorkesteret til den månedlige bluesjam på Dexter i Odense.

Der er nok at se til, men desværre ikke ret mange spillejobs.. Powertrioen er til gengæld en ny ting, så det håber vi at kunne komme mere ud med. Blue Strays på Facebook rockon.gif

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg arbejder hårdt med mit band, Alpaca. Vi har lige været i studiet, og d. 27 april skal vi på tour på ladet af en lastbil rundt omkring i hele Aarhus.. Desuden skal vi opvarme for Von Dü på Radar!

 

Derudover er jeg lige blevet optaget på MGK i Aarhus - så jeg er en glad dreng ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

... jeg spiller i "sammenspils" band på kjøge aftenmusikskole ... - det er "finurligt" ... spillet der siden uge 43, 2011 ... og nu er det så den 3´ basguitarist der starter ... -jeg sliider dem op ... :ph34r:

 

... mærkeligt at jeg øver meget mindre herhjemme efter jeg er startet i kjøge :argh: ... ... snakkede med Jon om det en dag jeg var forbi ... og der ligger måske noget psykologisk i at det "ligner" lektier når man får 25 numre og en cd og så det bare om at komme igang ??? ...

 

... jeg hader lektier ... ... ... ....

 

Tilgengæld har jeg lige lagt 2x15m Løgstør Præisoleret varmerør i jorden fra mit fyrrum over til min garage, da den på sigt skal indrettes til øverum ... - kæft det dyrt ... koster 1/3 hoveddør som jeg også har til det projekt ... - kæft den var dyr ... ... ... ... kæft mand ... jeg sku´da nød til at gøre noget mere ud af at øve når der nu er brændt penge af på et (kommende) øverum ...

 

( svigerknægten er lige kommet i finalen i Emergenza ... han spiller på alt muligt ... incl. trommer og han ka´bare det pis ... ... ik ´ godt for selvtilliden )

Link til kommentar
Del på andre sites

... jeg spiller i "sammenspils" band på kjøge aftenmusikskole ... - det er "finurligt" ... spillet der siden uge 43, 2011 ... og nu er det så den 3´ basguitarist der starter ... -jeg sliider dem op ... :ph34r:

 

... mærkeligt at jeg øver meget mindre herhjemme efter jeg er startet i kjøge :argh: ... ... snakkede med Jon om det en dag jeg var forbi ... og der ligger måske noget psykologisk i at det "ligner" lektier når man får 25 numre og en cd og så det bare om at komme igang ??? ...

 

... jeg hader lektier ... ... ... ....

 

Tilgengæld har jeg lige lagt 2x15m Løgstør Præisoleret varmerør i jorden fra mit fyrrum over til min garage, da den på sigt skal indrettes til øverum ... - kæft det dyrt ... koster 1/3 hoveddør som jeg også har til det projekt ... - kæft den var dyr ... ... ... ... kæft mand ... jeg sku´da nød til at gøre noget mere ud af at øve når der nu er brændt penge af på et (kommende) øverum ...

 

( svigerknægten er lige kommet i finalen i Emergenza ... han spiller på alt muligt ... incl. trommer og han ka´bare det pis ... ... ik ´ godt for selvtilliden )

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er primært til hard rock a la 80erne. Jeg er et barn af 80erne og er bare ikke kommet helt ud derfra...

Derfor har jeg fundet nogle ligesindede og har startet band med dem. Vi er på vej i studio med de første 5 numre. Sidst på året eller først næste år skulle der gerne ligge et album og en stak koncerter :-) Navnet er endnu ikke fundet...

 

Desuden spiller jeg i et danseband, Oldstars, hvor vi spiller meget blandet af rockklassikere fra 60erne og 70erne og generelle swing/jazzklassikere.

 

OG så er jeg i opstarten med endnu et band i Horsens. Vi skal spille radio-hard-rock. Igen spøger 80erne ;-)

OG og så kører jeg en trio, hvor vi spiller festivaller og værtshuse.

 

Så der er nok at se til :-) Heldigvis har jeg VERDENS bedste kæreste, der støtter mig hele vejen :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Fed tråd!!

 

Jeg har langt om længe fundet en at spille med.. Super fed guitarist, med lækkert gear- har altså en svaghed for vox og firebird... Får altid et smil frem hos mig når han sparker op :dev:

 

Vi spiller rock, blues rock og lidt lækkert ala dave mathews band, så det kommer lidt omkring :-) Men hold da op hvor er det fedt at spille igen med fede numre, og især med en hvor man ikk skal vente 20 min på at en detajle skal indøves- det sidder bare efter et par hurtige gennemspilninger af detaljen... Me like :tu:

 

Det er bare dyrt da jeg får brugt boxen på nyt gear- men det er fedt:) Den der dør med mest legetøj har vundet :cigar:

laaaang vej endnu :doo:

 

Guld

Redigeret af gulddrengen
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu