Så Skete Det Sgu


kristian riege

Recommended Posts

Så skete det.

 

Det har længe været under opsejling, at Vinnie C skulle skifte sit trommesæt ud. Han har fjernet sit Gretsch fra sin hjemmeside og er gået i en hel andren retning.

 

Vinnie spiller ikke længere på Gretsch USA Custom, men der i mod gået over til Ludwig. Og ikke nok med det, har han sgu også skiftet hele bækkenpartiet ud fra Zildjian til Paiste.

 

thumb-62EE_4F7C2DBB.jpg

 

Han er blevet en gammel senil mand med en STOR høreskade :dialaugh_trans:

 

Once you go Gretsch, you'll never turn back

Link til kommentar
Del på andre sites

Støtter virkelig at manden er gået over til Paiste, det gjorde jeg også for mange år siden. Synes sgu Zildjian fuldstændig har mistet lyden.

 

Nemlig. Zildjian er gået komplet i lort siden 80'erne. Mere håbløst elendigt og overeksponeret bras skal kan sgu lede længe efter!

 

Ang. Ludwig vs. Gretsch. Hmmm.... Det er 2 ret lige kompetanter. Møghamrende lækkert begge dele! Dog må jeg sige at Ludwigs nyere Legacy Eotic måske er noget af det eneste der kunne få mig til at bytte mit Fibes væk. Det kan et Gretsch sgu ikke :D

 

Peace!

Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå for søren!

Forstår ikke at han skifter Gretsch ud - det er jo kongefede trommer!

 

Men at han skifter Zildjian ud med Paiste giver så temmelig god mening for mig - Hvert ENESTE Paiste-bækken er sgu sikkert, da man ved, hvordan det lyder.! :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hånden på hjertet, venner.

 

Tror I ikke, at det i bund og grund handler mest om, hvilke af de store mærker der tilbyder de bedste sponsor-deals / reklame-dollars ?

 

Der er jo kæmpe præstige i at få en af de "store kanoner" til at spille på et bestemt mærke bækkener og trommer.

 

Jeg tror ihvertfald at det har meget indflydelse på hvike trommer og bækkener der "vælges"

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Præcis ;o)

 

ej at forglemme Vinnie har da siden 83-95 spillet

Yamaha...

 

sponser-aftaler er nemlig baseret på hvor meget

trommeslagerens navn er eksponeret i medierne og

HVEM han/hun spiller med ;o)

 

nogen gange kan man få en aftale UDEN at være "kendt"

men er god til at skabe kontakter i musik-miljøet

og derved skaffe en given musikforretning

flere og flere kunder, via omtale, pr, undervisning mm

 

Lars Riis

 

"Been there done that!"

Link til kommentar
Del på andre sites

sef'li er der penge indblandet... MEN Vinnie kan sgu spille på hvad som helst, og så lyder det som... tadaa... Vinnie.

 

desuden er paiste federe end Zildjian... og Gretsch er da ok, men i studiet med en god tekniker osv. så kan du sgu også lave Gretsch lyd med Ludwig trommer... no problem.. støbte reifer på, lidt hårde evans skind, så er den hjemme..

 

han spiller vel bare på et Gretsch i studiet hvis han vil.. lige som Porcaro ofte gjorde under sin Pearl spons...

men det vigtigste er jo at han spiller på det han føler klæder hans måde at spille på... og Vinnie er efter det jeg har set og hør tom ham en stand-up guy som ikke spiller på noget han ikke kan stå inde for..

 

men da meget sjovt.. zildjian kan ikke være glade pt... hehe

Link til kommentar
Del på andre sites

Men jeg vil nu stadig sige at Gretsch er noget særligt og der ikke er noget andet sæt der kommer til at lyde som de "rigtige" gretsch trommer

 

 

du sku prøve mine fibes.. Gretsch på speed.. men er jo også jasper kedler uden al den indvendige alu maling ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

det er noget jeg aldrig har forstået... hvorfor den der "silver sealing"? er der bedre lyd i det end i bart træ?

 

Næh

 

Det er en billig hurtig måde at forsegle træet på og beskytte mod fugt... Det er ikk så hårdt som olie eller lak, så ideen er nok at det bibeholder mere af trælyden end førnævnte.

 

Men det er mest et gimmick.. Der er ikk en dut hemmeligt over det.. Det er bare alu maling.. Fås i silvan ;-). Gretsch fortynder det meget... Men ellers ikk noget specielt.. Bortset fra at de ikke sliber indersiden af kedlen ret meget, så den er mere rå i overfladen end feks standard Keller.. Sammen med denne tynde bløde maling så er tesen nok en lidt varmere lyd, samtidigt med at den forsegler...

 

Men det er totalt sjovt at de har bildt folk ind i årtier at det er nget tophemmeligt, top kompliceret noget som bare gør at det lyder som Gretsch!!

 

Har en Gretsch prototype uden sealer.. Lyder stadig fint ;-)

Man kan også købe overskuds kedler med lidt småfejl på ebay uden sealer.. Så kunne man jo sammenligne hvis man ville.

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Nu hvor jeg er en lilletrommefreak så kunne jeg godt tænke mig at finde ud af hvilken en han bruger. Må han bruge hans egne signature-lilletrommer eller er det udelukket ?

 

Han er set med lidt af hvert.. Også hans egen signature..

Men er ret sikker på han bruger en supra på mange ting..

 

Men snares.. I studiet..

Der bruger man ofte flere forskellige, og er jo ofte noget man vælger sammen med studie teknikeren..

Og skifter mellem numrene..

 

HANS lyd er hans stemning og hans stiller i hans hånd!.. Så enkelt og så svært reproducerbart er det ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Han er set med lidt af hvert.. Også hans egen signature..

Men er ret sikker på han bruger en supra på mange ting..

 

Men snares.. I studiet..

Der bruger man ofte flere forskellige, og er jo ofte noget man vælger sammen med studie teknikeren..

Og skifter mellem numrene..

 

HANS lyd er hans stemning og hans stiller i hans hånd!.. Så enkelt og så svært reproducerbart er det ;-)

Én sådan kanon som Vinnie får vel sikkert sit eget signatur sæt hos Ludwig, og så er lilletrommen - officielt set - også en del af pakken.

 

Men jeg kan sku' ikke komme over, at han er skiftet til et andet mærke. Forræder er hvad han er... nej pjat... håber han bliver lige så glad for Ludwig som for Gretsch... ellers er han sikkert velkommen tilbage :-)

 

/Gandrum

Link til kommentar
Del på andre sites

Næh

 

Det er en billig hurtig måde at forsegle træet på og beskytte mod fugt... Det er ikk så hårdt som olie eller lak, så ideen er nok at det bibeholder mere af trælyden end førnævnte.

 

Men det er mest et gimmick.. Der er ikk en dut hemmeligt over det.. Det er bare alu maling.. Fås i silvan ;-). Gretsch fortynder det meget... Men ellers ikk noget specielt.. Bortset fra at de ikke sliber indersiden af kedlen ret meget, så den er mere rå i overfladen end feks standard Keller.. Sammen med denne tynde bløde maling så er tesen nok en lidt varmere lyd, samtidigt med at den forsegler...

 

Men det er totalt sjovt at de har bildt folk ind i årtier at det er nget tophemmeligt, top kompliceret noget som bare gør at det lyder som Gretsch!!

 

Har en Gretsch prototype uden sealer.. Lyder stadig fint ;-)

Man kan også købe overskuds kedler med lidt småfejl på ebay uden sealer.. Så kunne man jo sammenligne hvis man ville.

 

 

Ahh... ok, jeg vidste faktisk ikke at det var en maling... har aldrig været inde i en us custom tromme så har af en eller anden grund altid troet at det var en slags tynd film...

 

tak for svar :)

Link til kommentar
Del på andre sites

NAAARH... Jeg tror han bruger dem til optændingsbrænde ;)

 

Loool! Ja gretsch brænder fortrinligt.

 

Men fuck det er svært at slå trommer i stykker med en økse!

Sidst jeg prøvede var et sæt jeg havde købt af dandue her fra ts.

Det blev kun tammerne der røg i brændeovnen. Stortromme var som en hoppebold under øksen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu