Ny Duo Har Set Dagens Lys, Cocktailtrommer Og Guitar.


Recommended Posts

Hej alle Ts'er

 

 

Vi har her i påskeferien oprettet en youtube kanal : Meyer og Ottesen

 

http://www.youtube.c...MGgGn6Zw/videos

 

Duo'en består af Pede Meyer på guitar og vocal samt undertegnede på cocktailtrommer.

 

Vi forsøger at få musikken til at fylde uden alt muligt staffage. Tiltider kan det f.eks være nok med en hihat for

 

at udtrykket er der. Vi forsøger at bruge de virkemidler der er lige for : dynamik, intensitet og pauser i

 

musikken.

 

Har du en kommentar er du velkommen.

 

 

Mvh og tak for din tid.

 

Jesper Ottesen

Link til kommentar
Del på andre sites

Som skrevet i en anden tråd, så er det bare super fedt.

 

Det bliver sat flittigt på herhjemme, da konen også synes om det.

 

Så mere af den slags, tak. ;)

 

Og du spiller fedt, får nogle fede ting frem i det minimalistiske. :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej allesammen

 

Tak for jeres feedback det luner.

 

Sættet jeg spiller på er et Yamaha Club Jordan Cocktaildrumkit. Det består af flg. maindrum 15"x24" hvis funktion er som stortromme og gulvtom. Stortrommepedalen virker nærmest omvendt, køllen slår op i bundskindet , på "maindrum" hænger 8"x5" snr. dr. , 10"x5" tomtom, lukket hh, jamblock,koklokke og to splash bækkener. Jeg har dog udvidet lidt i forhold til extra snare ( Pearl popcorn snr. 10"x6"), hihat på stativ og extra bækkener.

 

Det bækken der bliver spurgt til er et 18" Tosco pang med tre nitter i.

 

Om selve cocktailtrommer kan du/i, se meget mere her på dette link: http://cocktaildrum.com/

 

"Normalt" står man op og spiller, men til dette koncept har jeg brug for en hihat der kan åbne og lukke.

Så derfor sidder jeg ned.

 

Her er et link hvis du/i vil se nogle billede af mine cocktailtrommer:

 

http://www.dropbox.c...20pimp?h=0d6cd2thumbsup.gif

 

Hvis du/i har nogle spørgsmål så skyd bare løs.

 

Mvh

 

Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er stadig lige begejstret - lækker musik! Og utroligt musikalsk trommespil!

 

Jeg er vild med den måde, du bruger dit chinabækken!

 

Det er et fedt sæt du har dig - jeg skal vist have modificeret mit cafésæt. Men er det ikke et problem at sidde ned med et cocktailtrommesæt - bliver der ikke langt op til toppen, hvor du har snare og tom?

 

Har I planer om noget udgivelse, så man kan få musikken i sin pladeafspiller?

Og giver I nogle koncerter?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Razmüze

 

 

Jeg vil sige at det tog længere at lære at stå op og spille 3x45 min.end at sidde ned. Når du står op så hviler din vægt kun på venstre ben og det er hårdt.

 

Men tilbage til dit spørgsmål, jeg har lavet en trommestol ud af bla. et gammelt pearl bækken stativ. Jeg sidder højt og har en til tider lidt akavet siddestilling i forhold til stortrommepedal og hihat. Men det fungere til det jeg gør.

 

Når jeg står op har jeg sættet sat rigtig højt op, når jeg sidder ned har jeg indstillet højden så st.tr. køllen rammer bundskindet i vandret position. Så jo de sidder højt men det er ikke noget jeg tænker på mere, i starten skulle jeg lige vende mig til det.

 

Mht. jobs er dette (youtube kanal)ligesom vores første skridt, forstået på den måde at vi har noget at henvise til. Vi har et par steder i tankerne, bliver de til noget skal jeg nok give besked, men hvis der nogle herinde der kender nogle steder hvor vi kunne passe, ind høre jeg meget gerne fra jer.

 

I forhold til at indspille vil vi fortsætte som vi gør nu, vi har ikke tænkt tanken helt derud med et album.

Vi vil rigtig gerne ud og spille live og prøve det af.

 

Tak for din interesse :tu:

 

Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year senere...

To mænd, en guitar, en vocal, samt et cocktailkit.

 

Med venlig hlisen

 

Jesper

Ja mere er der ikke brug for når man spiller så godt sammen som i to gør. At det er gode kompositioner også, forværrer jo ikke ligefrem lydbilledet. Jeg savner på intet tidspunkt en bas. Fremragende, og bund musikalsk håndværk.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu