Ny App Til Dem Der Gerne Vil Nørde


spritulrik

Recommended Posts

Hej folkens

 

Jeg gør lige lidt helt ubetalt reklame for denne nye App til iphone og ipad. Det er simpelthen en tromme dvd i app format. Grunden til, at jeg poster det her er, at manden der står bag en min tidligere trommelærer fra konservatoriet i Rotterdam. Hans Eijkenaar er nok DEN mest brugte session trommeslager i Holland og han kan altså virkelig spille alt her fra og til månen. Han har udviklet nogle ret fede systemer, som han præsenterer i denne app. Jeg studerede kun hos ham i seks måneder, men fik virkelig mange gode ting med.

 

De mest spændende ting er efter min mening hans 'rudiments/foot ostinatos' system, hans grupperings-system, som man kan bruge til fills og improvisationer og sidst men ikke mindst hans brushes teknik, der er det første jeg er stødt på, som tænker brushes ind i pop/rock genren og giver en praktisk guide til, hvordan du kan bruge det i indspilnings- og livesituationer.

 

Alt i alt en pissedygtig herre, der deler ud af sin store viden og erfaring.

 

 

mvh

 

Asker Bjørk

Link til kommentar
Del på andre sites

Har du selv prøvet den app??

 

 

Jeg købte den i går og har nørdet den lidt. Meget overskuelig. Men der er ikke sindssygt meget indhold, den koster også kun 69 kr. Så det er vel fair nok.

Gode tricks og øvelser. Hentede den både til min iPod og iPad, og det er ikke meget man får ud af den på en iPod.

 

Peace

Redigeret af Engdrums
  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Har ikke prøvet nogle af delene. Men har som sagt haft undervisning med Hans et halvt år. Min oplevelse varm at hvis man bruger noget med hans koncepter, så kan man få virkelig meget ud af det! Det er nogle rimelig simple koncepter, men de kan kompliceres til uendelighed.

 

Engdrums> Er der forskel på iPod og iPad versionen?

Link til kommentar
Del på andre sites

Har ikke prøvet nogle af delene. Men har som sagt haft undervisning med Hans et halvt år. Min oplevelse varm at hvis man bruger noget med hans koncepter, så kan man få virkelig meget ud af det! Det er nogle rimelig simple koncepter, men de kan kompliceres til uendelighed.

 

Engdrums> Er der forskel på iPod og iPad versionen?

 

Enig. Mange af metoderne han demonstrer er lige til at gå igang med!

Og nope, fuldstændig identiske, men det kræver en skærm i ordtenlig størrelse for at få et fornuftigt resultat! Ihvertfald i mine øjne. Men jeg har haft den med i øveren 2 gange nu, på Padden, og det virker lækkert at øve til! Også de tracks der er lagt ud!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu