Bækken Rensning


jonathanheegaard

Recommended Posts

Hej derude!

 

Jeg har et mere eller mindre gammelt Istanbul Sultan heavy ride 20"

 

Der sidder nogle heftige gaffa tape rester tre forksellige steder på vækkenet. Det må have været den syre slags tape, for det sidder som sten på skiven.

 

Er der nogle kemikalier, som ville kunne fjerne de her rester?

 

Er ligeglad med at logoet rasler af.

 

Nogle bud??

 

 

God lørdag!

v.h. Jonathan :-)

14042012306.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Acetone

 

Men med forsigtighed så sker der ikk noget med logo.. Det får det ikk til at skinne men det kan fixes bagefter

 

Dyb en bomuldsklud i acetone, og dup så klisteret. Lad sidde 30 sek.. Dyp så kluden igen og gnub resterne væk.. Tar få minutter

 

Blank: brug yoghurt.. Smør på hele bækkenet, lad sidde i et par timer, skyl af med vand, tør efter med bomulds viskestykke.

 

Der er flere tråde om yoghurt herinde :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Acetone - udendørs.

 

 

Erik! du er sku ikke særlig sjov! Nu går Jonathan glip af alle de dejlige dampe

 

og så vil jeg sige...

 

Erik! du er sku ikke særlig sjov! Nu går Jonathan glip af alle de dejlige dampe.....

  • Upvote 2
Link til kommentar
Del på andre sites

Nej.. Det er jo bare pletfjerning.. Det renser ikke rigtigt heller, men opløser klister rester..

Ødelægger heller ikke den lak overflade behandling paiste giver sine bækkener.

 

Altså jeg gør det indendørs under emhætten.. Nu skal den jo ikk bades i acetone.. Dup en klud (på en fingerspids) og så luk flasken igen..

Det overlever selv et spædbarn.. Tror jeg da.. Nå.. Dem ka man jo lave flere af.. Det er værre med bækkener der går i stykker ;-)

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Tricket med brun sæbe og i en plasticpose, er det skadeligt...? Brun sæbe er jo stærk basisk, men hvis man holder sig til korte tidsintervaller? (Hvad det så præcis er ved jeg ikke :whiteflag: )

Link til kommentar
Del på andre sites

HEY! tusind tak! acetone skal bare gnubbes på, og så lidt ymer tilsiden.

 

Hva med müsli til midten eller hva?

 

plejer normalt at putte lidt acetone i min cola, fordi jeg altid har syntes den manglede jazzzz.

 

JOKE ASIDE! - tak Henrik! :o) jeg prøver med acetone:)

 

 

Nu er det på tide det gamle bækken bliver lækkert igen og ikke ligner skrammel :hmm:

 

 

skal nok lægge billeder op til sidst

Link til kommentar
Del på andre sites

Tricket med brun sæbe og i en plasticpose, er det skadeligt...? Brun sæbe er jo stærk basisk, men hvis man holder sig til korte tidsintervaller? (Hvad det så præcis er ved jeg ikke :whiteflag: )

Det er ret barsk kost... Det vil virke som syre og dermed hurtigt oxidere bækkenet.. Kan være cool men ikk som rensemiddel.

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Blank: brug yoghurt.. Smør på hele bækkenet, lad sidde i et par timer, skyl af med vand, tør efter med bomulds viskestykke.

 

Der er flere tråde om yoghurt herinde :-)

Arla bækkenrens.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu