Supplering Til Et 18" Hhx Evolution's Lyd?


Maddiedrums

Recommended Posts

Hej!

 

Jeg er den lykkelige ejer af et Sabian HHX Evolution 18" crash - men jeg leder efter en supplering til det.

Er der nogle der har kendskab til lyden på et HHX og dermed kan tænke sig frem til en mulig supplering til det?

Så må i meget gerne skrive!

 

 

Mvh Maddie. :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Har 12 (Splash), 16, 17, 18 Evolution Crashes - og de er alle fede. Kan du lide dit 18, kan du lide de andre. Der er større forskel end jeg havde ventet, så 17 og 18" er ikke for tæt på hinanden i lyd. 16 og 18" er også fint, 16 er meget tyndt og hurtigt.

 

Jeg har også haft et 20" Crash, og det kunne jeg ikke lide - det var ikke Crash nok, og underlidt skingert i forhold til de andre.

 

Jeg kender ikke umiddelbart andre serier, som jeg synes passer til - de er ligesom noget helt for sig.

 

 

Venligst

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Er det et must at det er Sabian? for eller synes jeg at et Paiste Traditional 20'' crash ville være for sejt til. Jeg spiller ikke selv på traditionals og jeg synes ikke de lyder som dit evolution, men jeg tror det kunne være et enormt interessant mix og en spændende lyd-palette du ville få.

 

De har lidt af de samme kvaliteter synes jeg - men på hver sin måde.

 

Spændende situation du står i - sådan at skulle vælge partner til dit crash.

 

Vh. Frej

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kører med et setup der hedder:

 

14" HHX Evo Hihat

16" HHX Evo Crash

18" HHX Evo Crash

20" HHX Evo Ride

 

-

 

Skal den lige have lidt ekstra, så ryger der et 18" HHX Evo O-Zone (eller er det 17", kan jeg dælme ikke huske) sammen med et 10" (eller er det mon 12") Legacy Splash vendt på hovedet oven på..

 

.. Evo'er passer bare voldsomt godt sammen! Det fedeste er, med den musik jeg spiller, helt klart 16" crashet - det er voldsomt let at styre, og har den fede lyd - både for mig der sidder bag trommerne, men også ude foran over anlægget :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Er det et must at det er Sabian? for eller synes jeg at et Paiste Traditional 20'' crash ville være for sejt til. Jeg spiller ikke selv på traditionals og jeg synes ikke de lyder som dit evolution, men jeg tror det kunne være et enormt interessant mix og en spændende lyd-palette du ville få.

 

De har lidt af de samme kvaliteter synes jeg - men på hver sin måde.

 

Spændende situation du står i - sådan at skulle vælge partner til dit crash.

 

Vh. Frej

Det er ikke et must nej. Jeg har også tænkt at Paiste kunne være en mulighed! Dog ikke hvilken serie. Men ja. Som i rigtig nok skriver, så er HHX'erne noget helt for sig selv. Jeg frygter at et 16" vil blive for hurtigt. Måske et 17" kunne være en mulighed? Jeg må prøve mig frem.

 

Såfremt der er nogle af jer der kunne være villig til at sælge et 17" og et 10" el. 12" Evolution splash, så må i meget gerne kontakte mig!

 

Mange tak for svarene i hvertfald!

 

Mvh Maddie.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Vrøvl Jon, dit 20" lyder også godt. Det var bare dig der ikke kunne finde ud af at bruge det :-)

Jeg er i hvert fald glad for det . . . .

/Jonas

 

 

Og det er jo bare fedt!

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde indtil fornyeligt et 18" HHX Evo i mit setup. Det revnede desværre, så er erstattet med et 18" HHX Legacy. (svine fedt bækken, lidt mere støvet end Evo'et).

Jeg kan så godt lide at have en bred lydpalette, så resten af mine bækkener er andre modeller. Har flg. Hvilket jeg synes står godt til Evo'ets bløde bredde crash lyd:

17" AAX xplosion crash (alm. Klar gennemtrængende crash, noget lysere i lyden end Evo)18" Vault crash. (møg tyk, bruges når der skal crashrides, eller bare smadres igennem. Ligger lidt lysere end Evo, men mørkere end AAX'et)

 

Håber du kan bruge det til noget Y-Smile.gif

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu