Vinnie Forklarer


henrikrathje

Recommended Posts

Det kunne være fedt hvis han gjorde det for lydens og musikkens skyld... meeeen mon ikke han er røget uklar med Zildjian. En mand som Vinnie kan jo, uanset hvilket endorsement han har, få lige den lyd han ønsker. Det er nok heller ikke et spørgsmål om penge, da det højst sandsynligt ikke er dem han står og mangler.

Jeg gætter på at Zildjian har jokket i spinaten :-)

 

Er enig med Andreas i at Ludwig sættet er FEDT!

Redigeret af Jonas Nicolaisen
Link til kommentar
Del på andre sites

Måske

 

At han så samtidigt dropper Gretsch er lidt weird?

 

Jeg tror at i hvert fald en del af forklaringen er at han søger en ny "lyd".. Han er blvet voksen, og søger andre lyde/inspirationer... Men jo bare et gæt.. Med mindre man lægger lidt sandhed i det han siger i videoen.,

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt!

 

Men er jeg den eneste der studser lidt over størrelserne på bækkenerne?

 

20" og 22" crash?

 

24" ride?

 

 

Det er bestemt rigtig fedt, og håber så sandelig Paiste finder ud af at lave en 15" 602 SE hihat..

Link til kommentar
Del på andre sites

Jo ældre desto større skiver.. Mere lyd uden at skulle tæve løs.. Giver større dynamik.. HVIS man kan styre det.. Pt er mit mindste crash 19".. Arbejder mig opad.. Måske en dag 22" ;-)

 

Er det måske sådan en overgangsalder ting? :cigar:

 

 

Jeg har selv et 20" crash på venstre side, som "main"-crash. Det giver utrolig stor dynamik især mellem trommer og bækkener. Mit 22" ride agerer også crash/ride i setuppet, så jeg er skam helt med på vognen..

 

Men synes nu stadig det er lidt sjovt.. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

har snakket meget med andre slagere om det, og vi er generelt enige om at det giver en større dynamisk række vidde.. det tvinger en til at bruge bækkenet musikalsk og ikke bare tyre igennem...

og så kan kan man nøjes med færre bækkener bare de er gode nok.. er nede på 2-3 skiver i mine setups pt.. (ok et enkelt splash eller china kan snige sig ind)... typisk mellem 19" og 22".. mit ride fungerer også som crash.. og mit elskede 20" Istanbul ride er KUN crash.. det vejer kun 1780g så det er ikk meget værd som ride.. det koger for meget.. men GENIALT crash..

 

 

OG så giver det bare en mere fyldig crash lyd, istedet for de tynde pindede 16-17" crash.. der sker bare noget fra 18" og op!.. weird så stor forskel der er på 17 og 18 f.eks!.. meget større end 16 og 17"

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Jamen det er nemlig den samme opdagelse jeg har gjort. Mit setup er:

 

14" Paiste 2002 BL SE hihat

18" HHX Evolution O-zone crash

18" Paiste Signature Fast crash

20" Paiste Traditional Thin crash (med en reparetion)

22" Paiste Traditionals Light ride

 

 

Jeg har endnu ikke været i en situation hvor bækkenerne ikke gjorde arbejdet til UG.

Selv de bløde pop-melodier har godt af nogle store bækkener.

 

 

Har i øvrigt været i studiet med et setup meget lig det jeg har nu, og det fungerer bare rigtig godt.. Men mit 20" crash er altså også kræs for kendere..

 

Det skal også siges at jeg engang imellem har et 8" og 10" splash med, plus mit Stagg stack som består af et 10" china og 12" splash..

 

Fast crashet er generelt også bare et rigtigt lækkert crash..

 

Spændende diskussion..

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Vel er jeg ikke Vinnie, og vel er dette ikke et leksikon - og dog er jeg også gået over til Paiste.....

 

image-F671_4F990DFD.jpg

 

 

(Nogle dage, i det mindste).

 

 

Og som Henrik siger - måske er det et alderstegn, men jeg er blevet gladere og gladere for større og større bækkener. Her 18 og 20 Crashes og 22" Ride - alle 505. Der er bare flere lyde i store bækkener. Og hvis jeg finder et 22" 505 Crash, køber jeg det!

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er nok et alderstegn (22 er ret tæt på 27, som jo er slutningen), men jeg har nu i længere tid haft et simpelt setup med 14" hihat og 20" ride, der kan crashe fantastisk.

 

Nu har jeg dog lige fundet mit 26" ride frem igen - og købt mig et 20" ride mere, samt bygget en 16" hihat, som jeg skifter lidt med.

 

Det er altså fedt med de store bækkener, at de ikke bare har én forprogrammeret lyd. Der er masser af musik i dem.

 

Jeg glæder mig til at høre de bækkener, Vinnie får lavet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vel er jeg ikke Vinnie, og vel er dette ikke et leksikon - og dog er jeg også gået over til Paiste.....

 

image-F671_4F990DFD.jpg

 

 

(Nogle dage, i det mindste).

 

 

Og som Henrik siger - måske er det et alderstegn, men jeg er blevet gladere og gladere for større og større bækkener. Her 18 og 20 Crashes og 22" Ride - alle 505. Der er bare flere lyde i store bækkener. Og hvis jeg finder et 22" 505 Crash, køber jeg det!

 

Jon

 

 

@ Jon - hvad er det for en hihat du har dig der?

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Ja, vinklen gør at den gemmer sig bag det 18" - så det ser ud som om det er en 18" hat!

 

Det er bare en 14" 505 medium ovenpå en 602 rillebund.

 

 

Venligst

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Tja.. Jwg synes han ser ud som om han mener det

 

Men det må man jo selv bedømme.. Je ville sgu ha skiftet til paiste for længe siden hvis jeg var ham.. Men ok, han har jo nok fået lov til at vælge og vrage i zildjians kælder guf.

 

Synes godt om

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu