Internet Scams


Bjørn Wind

Recommended Posts

Hey trommefolk, fik lige sådan en besked her i forbindelse med salget af et trommesæt på DBA.

 

Vil bare lige advare jer andre mod lignende..

 

Det er snyd ikke sandt?

 

Vedkommende skriver:

 

Hi,

 

Thanks for getting back to me,I was browsing through sites and your ad caught my eye. I am very interested in purchasing this from you. At present I am currently out of town due to the work I do, I am based on sea and work as an Sailing Engineer. Now what I propose to you is this; Due to the fact that I am so far away right now I will gladly transfer you the amount via PayPal plus any excess transfer charges, what I would then also do is arrange for a private courier company to pick up from your address once you have received the payment into your Paypal account. The reason I choose paypal is that it is a reliable and secure way of making a payment online so works out better for both parties. I have actually tried to get this here earlier but most of the ones I got either have one huge mechanical fault or the other and some have even had problems in the past while some are extremely exorbitant I will like to know more about condition and possibly have more pictures of it I will be very glad to have more pictures of it could you please provide me with the following information:

 

Name

Your PayPal e-Mail Address :

Amount

Phone Number

 

Kind regards,

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja det er fup

 

Kan bare stadig ikk gennemskue hvordan de vil snyde?... Hvis de overfører penge til min paypal, så kan jeg vel bare overføre dem til min bankkonto.. Og så er de jo låst?

 

VED det er snyd, men kan ikk huske hvordan det er de får snydt?

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja det er fup

 

Kan bare stadig ikk gennemskue hvordan de vil snyde?... Hvis de overfører penge til min paypal, så kan jeg vel bare overføre dem til min bankkonto.. Og så er de jo låst?

 

VED det er snyd, men kan ikk huske hvordan det er de får snydt?

 

Jeg har bestemt ikke sat mig ind i det, men det er noget med nogle falske papir - email osv. - igen, kun noget jeg har hørt... Min far er selvstændig fotograf, og får hele tiden "Nigerian-Mail", hvor en eller anden har en rig far der og død, og skal overføre penge til Danmark gennem en person..... så deeeet..

Link til kommentar
Del på andre sites

Som alle nok har opdaget er det snyd og bedrag.

 

Det er rigtigt, at man kan sende penge til hinanden, enten via banken , eller via PayPal.

 

Men i disse tilfælde, er den mulige køber aldrig på fastgrund, .... er altid ude og sejle på langfart, eller arbejder på en Olieplatform. Han skal købe noget / trommesæt til sin søn i førselsdagsgave, og d et er noget bøvl. Tilbyder nogle gange, at en anden person vil komme forbi og besigtige trommerne/hente dem, og derefter vil han sørge for betaling.

 

Nu er det at Paypal tilbyder betaling via din mailkonto/adr.Og det er rart når det går godt.

 

Dybest set er man ikke interesseret i trommerne - vil ikke købe dem - og vil heller ikke betale noget som helst. Tænk lige på, at man kunne købe noget smartere, og noget der fyldte mindre -ikke så uhåndterligt.

 

Dybest set vil han bare på en pæn måde, have din Mailadr. - et tlf.nr. og med disse oplysninger er der fri adgang til KRIMINALITET.

 

Man tænker måske ikke over det, men med Jeres ID-oplysninger, kan der laves bedragerier på et plan.... som overstiger ens fantasi.Du bliver nødvendigvis ikke selv snydt for penge, men dine oplysningner er medvirkende til at andre kan blive snydt.

 

Sådanne sager "hjælper" politiet sjældent med, idet man skal efterforske det "elektroniske spor", og da det typisk går til udlandet, er det faktisk meget omkostningstungt - og håbløst, idet manden eller bagmanden gemmer sig bag falske adr. eller tlf. nr. (Det kunnen være din)

 

Og selv om "sporet" går til Hviderusland, kan det faktisk godt være en dansker der står bag...

 

I daglig tale kaldes "Muldyrsager".

 

SÅ ligesom de føromtalte NIGERIANER BREVE .... holde Nallerne væk og SLET det...

Link til kommentar
Del på andre sites

Og grunden til, at det kaldes "Muldyrsager" er at nogen bliver "snotdumme/ måske lidt griske" og derfor udleverer diverse oplysninger,(i håb om en overpris/bonus) og derfor hjælper de Kriminelle med at trække læsset, så de kan scorer kassen.

 

Søg evt. på Google under "Muldyr", der findes gode danske eksempler :cigar:

 

mvh. Jørgen

Redigeret af Dr.Mains
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu