Råd Søges;)


Recommended Posts

Hejsa!

 

Jeg har nogle spørgsmål ang Vic firth headphones og Samson Qtom mic pack..

 

Jeg har pt supreme mics til mine tammer og de skal ud, så vil høre om nogen har erfaring med Samsons tom mics? Har selv en Samson bd og overhead mic, og trods deres billige pris er det faktisk rimelig fede..

 

Og så til Vic firths hedphones, er de optimale til indspilning af trommer? Når jeg indspiller starter jeg med guitaren og så skal trommerne ind bagefter. Men problemet er at mine nuværende headphones ikke dæmper trommerne nok. Så spørgsmålet er gør Vic Firth phones det?

Vh

Mathias Fink

 

På forhånd mange tak!! ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Vic Firths høretelefoner er noget af det mest dæmpende, jeg har prøvet. Det minder lidt om den slags høreværn, konstruktionsarbejdere bruger - bare med højtalere i :lol: Lyden er ok, men de var ikke videre behagelige at have på for mit vedkommende.. men det varierer vel fra person til person.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil vove den påstand at Samson og Supreme er samme kvalitet..

 

Søg på brugtmarkedet efter SM 57'ere..

 

 

 

Angående Vic Firth, så er det et mere sikkert køb. Hvis du har råd, så kig på BeyerDynamics DT 770 pro. De er bare lækre!

Link til kommentar
Del på andre sites

Er sm57ére fede til tammerne?

 

Spørgsmålet er vel nærmest, hvad sm57 ikke kan bruges til. Ikke det fedeste til alt, men yderst brugbare til rigtigt meget - herunder helt bestemt til tomtommer. Hvis du er på et smalt budget, får du altså desuden en mikrofon, der kan mange forskellige ting - en super all-rounder.

 

Er du ude efter deciderede tomtom mics, ville jeg tjekke klassikkeren over dem alle: Senheisser MD421. Eller nogle af de nyere fra samme mærke. Hvis Audix´ tomtom-mics er bare halvt så gode, som deres D6 er til stortrommen, er de også et eftersyn værd.

 

Man får, hvad man betaler for. Samson og Supreme m.fl. spiller sandsynligvis ikke om 50 år. Mine MD421 har 40 år på bagen og spiller fortsat forrygende, og sm57 har også vist sig langtidsholdbar.

 

Mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Vic Firth dæmper godt, og lyden er fin - men det er et budget køb - ikke at 500-600kr er småpenge, men det findes bare langt dyre.

 

Jeg er glade for mine, og tror ikke jeg kommer til at udskifte dem i nærmere fremtid - desuden synes jeg de sidder fint, men det er som også nævnt - en smagssag.

Link til kommentar
Del på andre sites

Er sm57ére fede til tammerne?

 

de er faktisk forbavsende fede til toms... med lidt kunnen bag pulten så kan du sgu bruge dem til alt!

 

min favorit er Sennheiser MD.421 som jeg normalt bruger hvis der skal close mikes... men SM57 er helt cool..

 

Audix D2 er jeg også ret vild med.. overkommelig i pris, og lyder sgu ret cool.. god bund, og fin transparens i toppen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu