In-ear?


Rasmus Stougaard

Recommended Posts

Hejsa

 

Ligger og roder med en masse samples og tracks. I den anledning pusler jeg lidt med at anskaffe mig et IN-EAR system.

 

Jeg ville gerne slippe for at skulle sidde live med et par emorme hørebøffer og svede. Derfor er spørgsmålet om man kan benytte sig af IN-EAR uden den trådløse del? Altså som et par avancerede hovedtelefoner?

 

Er der nogen der har erfaring med sådan et system?

 

Kan man evt. nøjes med at tage outputtet fra phones kanalen i en lille mixer?

 

Tricket er at jeg udover tracks og samples skal have et click, og da jeg har det bedst med at have det lige i øret (ligesom de fleste) opstår behovet!

 

Mvh Rasmus

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan du sagtens! Personligt ville jeg dog sige du skal holde dig fra alt andet end Shure plugs, og Ultimate Ear.

 

Du kan godt bruge Phones output på de fleste mixere, du kan dog komme ud for lyden ikke er optimalt, og måske ikke høj nok.

 

Go for it, det holder, og det sparer på vores ører :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Fremragende! Jamen så er det jo bare lige ud af landevejen...

 

Nu har jeg almindeligvis et anstrengt forhold til behringer, men man får dem jo nærmest også smidt i nakken!

 

Er der nogen der har gode erfaringer med en anden lille mixer end behringers lille 5 imputs sag?

 

Jeg tror det er der den ender, med en så overkommelig pris...men kom endelig med forslag!

 

Takker for inputs

 

Mvh Rasmus

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

 

Böef her fra siden har startet en tråd hvor han bad om anbefalinger vedr. in-ear. Kan ses her:

http://www.trommeslageren.dk/forum/index.p...=ST&f=15&t=5427

 

- og hans valg - og begejstring for samme - kan ses her:

http://www.trommeslageren.dk/forum/index.p...=ST&f=25&t=6728

 

Jeg er begyndt at benytte en Yamaha ClickStation og så tage monitor signalet fra mixeren ind i den og in-ear proppen (bruger kun én) ud af ClickStation. Så er click og monitor blandet og forholdet/niveauer kan justeres lige ved hånden. Det holder meget godt. Får dog pænt dårlig lyd i monitor når batteriet er ved at være brugt. Skal have anskaffet mig en strømforsyningen :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej !!

Jeg har en 12 kanals Behringer mixer, til en tusse, som jeg er miket op på da jeg kun kunne få to kanaler i vores Dynacord. Det virker perfekt og jeg har også set lyset i at have in-ear monitors. Det er svært at have en "normal" monitor til trommeslageren som sidder omgivet at en masse vellyd ;) , som også har et højt lydniveau.

Jeg har prøvet med ear-plugs fra min Creative MP3 afspiller i phone udgangen og det virkede ok med undtagelse af storetrommen der bare gav et klik (overstyring). Efterfølgende har jeg købt et par Torbosound ear-plugs som skulle være velegnede til In-Ear monitores, men de giver det samme klik når der er skruet op til en passende styrke.

Vil dette problem være løst ved at købe et par Shure plugs eller skal man gå den tunge gang og købe hele det trådløse sæt In- Ear monitors til en masse tusser ????

 

Med hensyn til at beskytte hørelsen tror jeg at det er fint med In-Ear monitors. Jeg har ingen summen for ørene efter vi har spille når jeg bruger In-Ear monitors.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mener du det.... er chancen for at få tinitus ikke støre med in ear monitor og øre propper....?

Med in-ear dæmper du samtidigt den akustiske "støj" ;) fra trommerne. En gulvmonitor skal være skruet pænt højt op for at overdøve trommer og måske også almindelige ørepropper til dæmpning hvis man bruger den slags, så det blir et konstant pænt højt niveau der nærmest ikke kan undgås at give hørenedsættelse på længere sigt.

- Får man fjernet gulvmonitoren bliver lydniveauet også generelt væsentligt bedre på scenen.

 

In-ear monitoren har en limiter funktion der forhindre man blir blæst ud hvis noget skulle feede eller på anden vis knalde igennem monitormixet.

 

Det skal helt klar prøves, kan 100% anbefales, men jeg vil sige det også kræver lidt tilvending, både at vurdere niveauer/dynamic og også hvis man samtidigt selv synger.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Dr Strangebum

Shure in ear direkte i en line mixer funger glimrende...limiteren er lige gyldig efter min mening. har spillet masser jobs med dette setup, og aldrig været i nærheden af et feed....feeds kommer vel af for høje monitor niveauer sangerens mikrofon, så med mindre i deler send skulle der ikke være problemer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Fremragende! Jamen så er det jo bare lige ud af landevejen...

 

Nu har jeg almindeligvis et anstrengt forhold til behringer, men man får dem jo nærmest også smidt i nakken!

 

Er der nogen der har gode erfaringer med en anden lille mixer end behringers lille 5 imputs sag?

 

Jeg tror det er der den ender, med en så overkommelig pris...men kom endelig med forslag!

 

Takker for inputs

 

Mvh Rasmus

Jeg har selv en..

 

Det er lige netop det de små Behringer er gode til ;) noget skal de jo kunne bruges til :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hehe, så sandt...

 

Jamen det lyder godt

 

Lige for at være helt med. Mit send kan altså plugges ind i min mixer uden videre amp? Er out fra "phones" kanalen virkelig så kraftigt?

Altså alle kilder burde kunne plugges i en line-in kanal!

Signalet fra mixerens headphone udgang er jo netop en forstærket udgang, så der burde ingen problem at være! Det har jeg i hvert fald ikke når jeg bruger mixeren til monitor-routing/click!

Link til kommentar
Del på andre sites

Mener du det.... er chancen for at få tinitus ikke støre med in ear en monitor og øre propper....?

 

 

Slet slet ikke!

 

Jo, hvis du skruer op til det bløder.. Men generelt er lyden jo langt mere linear i dine in-ear, dvs dynamikken er ikke så stor som når du sidder på en scene med både din akkustiske lyd, samt en monitor der står og brøler nogle væmmelige frekvenser ud i et alt for kraftig lydtryk.

 

De største skader i ørene sker ved de "uventede" lydtryk, dvs dem man ikke er "foreberedt" på... altså det lyder jo plat, for vi ved jo godt at på 1 har vi vores storetromme og ret kort tid efter kommer der et ordenlig smæk fra snaren. Men ørene har noget der minder om en"compressor" dvs hvis du har et par bøffer på der spiller nogenlunde samme lineare lydtryk og ingen pludselig voldsomme brag (her er det man kan sætte limiteren til for at undgå det) så kan ørene bedre "indsille" sig på det. Her er det jo så varigheden af lydpåvirkningen der spiller ind for høreskader... det vil sige, selv om det ikke er super super kraftigt, skal du stadig passe på HVOR LÆNGE du udsætte dine øre for det af gangen.

 

Langt værre er det hvis ørene indstille sig på rimelig ok volumen, men så pludselig sætter guitaristen ind med en solo der overdøver alt, eller dit china bækken ovre fra højre.. (eller du går i skoven og høre fuglene synge og der pludselig sprænger en håndgranat)

 

Derfor, et godt mix og en behagelig volume er langt sundere for ørene, en utæmmede frekvenser fra en 18" skråkasse lige op i ægget.

 

 

Og dette.....ja, det kan man få med det grej som gutterne har beskrevet ovenover..

 

Jeg spiller ALDRIG med andet, og har ikke gjort det siden in-ear begyndte at komme frem faktisk. Mest fordi jeg allerede som 16 årig fik ret slem tinnitus, og det var ikke af rock, men klassisk musik (som jeg spillede dengang) Trompeter lige ind i øret, bækkener, violiner og pis og lort, men igen... utæmmede lydtryk og frekvenser.

 

 

 

Sagde kloge Åge, der er gift med en læge...

 

 

Sez. ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Slet slet ikke!

 

Jo, hvis du skruer op til det bløder.. Men generelt er lyden jo langt mere linear i dine in-ear, dvs dynamikken er ikke så stor som når du sidder på en scene med både din akkustiske lyd, samt en monitor der står og brøler nogle væmmelige frekvenser ud i et alt for kraftig lydtryk.

 

De største skader i ørene sker ved de "uventede" lydtryk, dvs dem man ikke er "foreberedt" på... altså det lyder jo plat, for vi ved jo godt at på 1 har vi vores storetromme og ret kort tid efter kommer der et ordenlig smæk fra snaren. Men ørene har noget der minder om en"compressor" dvs hvis du har et par bøffer på der spiller nogenlunde samme lineare lydtryk og ingen pludselig voldsomme brag (her er det man kan sætte limiteren til for at undgå det) så kan ørene bedre "indsille" sig på det. Her er det jo så varigheden af lydpåvirkningen der spiller ind for høreskader... det vil sige, selv om det ikke er super super kraftigt, skal du stadig passe på HVOR LÆNGE du udsætte dine øre for det af gangen.

 

Langt værre er det hvis ørene indstille sig på rimelig ok volumen, men så pludselig sætter guitaristen ind med en solo der overdøver alt, eller dit china bækken ovre fra højre.. (eller du går i skoven og høre fuglene synge og der pludselig sprænger en håndgranat)

 

Derfor, et godt mix og en behagelig volume er langt sundere for ørene, en utæmmede frekvenser fra en 18" skråkasse lige op i ægget.

 

 

Og dette.....ja, det kan man få med det grej som gutterne har beskrevet ovenover..

 

Jeg spiller ALDRIG med andet, og har ikke gjort det siden in-ear begyndte at komme frem faktisk. Mest fordi jeg allerede som 16 årig fik ret slem tinnitus, og det var ikke af rock, men klassisk musik (som jeg spillede dengang) Trompeter lige ind i øret, bækkener, violiner og pis og lort, men igen... utæmmede lydtryk og frekvenser.

 

 

 

Sagde kloge Åge, der er gift med en læge...

 

 

Sez. :D

well spoken ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...
Hejsa

 

Ligger og roder med en masse samples og tracks. I den anledning pusler jeg lidt med at anskaffe mig et IN-EAR system.

 

Jeg ville gerne slippe for at skulle sidde live med et par emorme hørebøffer og svede. Derfor er spørgsmålet om man kan benytte sig af IN-EAR uden den trådløse del? Altså som et par avancerede hovedtelefoner?

 

Er der nogen der har erfaring med sådan et system?

 

Kan man evt. nøjes med at tage outputtet fra phones kanalen i en lille mixer?

 

Tricket er at jeg udover tracks og samples skal have et click, og da jeg har det bedst med at have det lige i øret (ligesom de fleste) opstår behovet!

 

Mvh Rasmus

Lav dine egne earplugs (sony) og lav en jack udgang, og sæt den direkte i Phones indgangen på mixeren, det virker fint.

Der kan man sagtens lave et brugbart mix, til dine ører. :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu