Skind Til En Go Rock Lyd


hlyl

Recommended Posts

Har lige købt mit første akustiske kit og skal til at finde min lyd

Hvor skal jeg starte mht til top og bundskind for at få en go tung rock lyd

Har søgt på forum og finde anbefalinger af ambassader og Emp men ved ikke hvilken lyd det giver

Link til kommentar
Del på andre sites

hvis du sætter amb. i bunden og emp. på toppen så får du en varm og mørk lyd. hvis du stemmer dem dybt,,,,

 

men det afh. hulme meget af dine trommer, størrelser, træ, om der er skrevet mor på frontskindet....

 

fortæl noget mere om hvilken rockmusik du spiller... tung? er det heavy tung?

 

eller snakker vi polsk døds-polka?

 

vh. froggy

Link til kommentar
Del på andre sites

Kit:: Pearl Masters Custom MMX:

22x16 Kick

8x8; 10x10; 12x10; 14x12; 16x16

farve: Black Mist

 

Musik er Balle varierende fra "Let me enteratin you", over "She shook me all night long" til TV2 "lanterne"

Ønsker en lidt fast lyd uden for meget efterklang hvis det giver mening :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Den nævnte kombi af Amb. I bund og Emp. På top er en sikker vinder i næsten alle rock setups. Vil du ha en mere kort og fokuseret lyd, syntes jeg Pinstripe er fremragende til formålet!

 

Nimbas

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes du skal starte med emperors, på den måde kan du altid putte lidt tape på eller hvad der skal til for at få den lyd du søger.

 

Emperor på toppen og ambassador på bunden er en af de mest brugte til rock. Så mon ikke den går an :cigar:

Link til kommentar
Del på andre sites

husk nu at tone er guld - lyden du hører bag sættet er ikke den lyd dit publikum hører. så lad nu vær at tape lortet totalt til. trommer skal synge - dog selvf uden skæve overtoner. men 1-lags skind i bunden og 2-lags skind på toppen giver god allround lyd. i sidste ende er det trommerne der bestemmer din lyd og ikke skindende. skindende skal bare give anslag til den resonans som tønden skaber. så lad vær at hænge dig for meget i valg af skind. bare vælg god kval og brug istedet tiden på at stemme ordenligt. og det der med at tænke i skind i forhold til musikgenre er i min verden også ligegyldigt. men amab/emp er en god start. help og lykke

Link til kommentar
Del på andre sites

Pinstripe i top og ambasador i bund er "en klassiker". Det er en kombination jeg ofte vender tilbage til efter at have prøvet noget nyt.

 

Jeg har dog lige for tiden prøvet at sætte coated Powerstroke 4 på toppen og clear ambassador i bunden. Og jeg må sige at jeg aldrig før har kunnet få så dyb og mørk lyd ud af mine tammer (str. 10, 12 og 16)tidligere. Meget tilpas kontrolleret sustain, jeg behøver ikke moongel/slapklatz for at styre lyden. Nogen vil måske mene at det er for lidt klang, men sådan er smag og behag jo forskelligt. Jeg synes det lyder rigtig godt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu