Hvorfor Kan Jeg Ikke Få Mine Trommer Til At Lyde Sådan?


metallica2

Recommended Posts

Hej!

 

Tjek lige linket først:

 

Nu har jeg prøvet at stemme mine trommer længe, men jeg kan overhovedet ikke få det resultat ud jeg ønsker.

Jeg har prøvet og prøvet, men intet virker. Mine trommer lyder UTROLIGT skarp i lyden, og de lyder som et af de trommesæt man køber i hjem og fix... (BTW mit sæt er også et Starclassic, hans er et Bubinga mit er dog maple, men det kan da ikke gøre så stor en forskel? Jeg kunne godt tænke mig den bløde lyd han får ud af sine trommer.

 

-Metallica2 :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Det ligner nu ikke bubinga. I videoen kan man se at de er meget lyse indeni, hvilket indikerer at det med stor sandsynlighed er maple.

 

Derudover lyder de nok sådan, fordi de er kørt igennem mikrofoner. Et akustisk sæt lyder altid anderledes når det mikes op.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror vi alle er frustreret over den store forskel der er på vores trommer i et lokale med tvivlsom akustik, og så lyden af vores trommer med mic´s eq, effekter osv... Jeg er ihvertifald !. Den lyd der er på dit video klip kan du ikke lave akustisk - kun næsten....

 

Hvis jeg tager fejl og nogle har regnet den ud så post det her ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Mit trommesæt lyder virkelig heller ikke særligt godt nede i vores kælder..

 

 

Tog engang mit trommesæt (Yamaha Stage Custom) med op i et godt isoleret rum på en musikskole, og der syntes både mig og min lærer at i hvertflad storetrommen og tammerne lød bedre end det Yamaha maple Custom Absolute der stod der i forvejen.

 

Det handler virkelig meget om rummet. Derudover kan et virkelig dårligt lydende trommesæt lyde rimelig godt gennem gode mikrofoner og en smule EQ.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for alle svarene!

 

Ved godt at man ikke kan få det til at lyde 100% som hans (også som i siger) er det optaget igennem mics, og masteret bagefter, meeen bare jeg kunne få mine trommer til at lyde derhen af. Jeg kan godt prøve at optage trommerne, så smider jeg lige en lydpost op imorgen. Mine størrelser er 12" 14" 16" og 22x20 stotromme. jeg mener der er Ambassador på trommerne, men jeg tjekker lige op på det imorgen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Han har en meget stram og død lyd... Altså attack og ikke meget tone, hvilket vil være rigtig svært for dig at opnå m amb på dine Tønder- især i de størrelser. Start m at sætte et nyt hold på skndfronten... Clear emp, eller hvis du er meget fan af hans lyd så er pinstripe nok vejen m et minimum af stramning af skuerne- så får du nok det du søger vil jeg tro :tu:

 

Men som der er skrevet ovenfor så er rummet meget bestemmende for hvad du kan få af lyd- så stem efter det også, og drop af konkurrerer m en optagelse på lyden... Aner jo ikk hvad han har kørt det igennem.

 

Mange hilsner

 

Guld

Link til kommentar
Del på andre sites

toms:

skind: emperor clear med 1 -2 moongel på slagsiden af toms (som han har).

stem bunden lidt højere end toppen.. bruger du drumdial så ca. 74 i bunden og 72 i toppen

 

bd:

slagsiden: ps3 clear med falam pad..

stem slagsiden: sæt skindet på, løsn alle skruer så det hele flapper... sæt en finger i midten, tryk ned, og se rynkerne i kanten.. stem hver skrue op til rynkerne liiiige er væk. slip med fingeren. stem kl. 3 og 9 ½ omgang ned.

læg et sammenfoldet lagen inden i, ca. 8-10 cm op af slagskind, og så det liiige rører ved frontskindet.

Frontskind stemmer du så det ligger en anelse højere end slagskindet, ikke meget.

 

alle toms skal seføli stemme 100%.. brug evt. drum dial hvis du ikke er 100-meter mester i stemning.. det hjælper en del. husk at stemme dem UDEN moongel på.. de giver et falsk billede at stemningen!.. dem sætter man på bagefter.

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu