Jan Sivertsen


René Eriksen

Recommended Posts

Jeg er begyndt, at spille i et Tøsedrengene-jam og er interesseret i, at høre hvad I ved om det gear han brugte med dem, både i studiet og live.

 

Jeg ved han havde et stort hvidt Gretsch, men hvilke størrelser, snares, perc, skind, bækkener etc?

 

Er der nogen, der ved om han underviser og om han er god til det?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg mindes at have hørt et citat angående hvordan han stemte sine Gretsch. "så dybt som overhovedet muligt, så de stadig lyder godt". Om det holder helt kan jeg jeg ikke sige med sikkerhed..

Og skind så tror jeg næsten det clear emperor eller pinstripe..

 

Højt humør

Jacob

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har du nok tjekket videoer på youtube.

 

Af det du ikke har nævnt kan jeg da se et sæt (4) octobans. Og frontskindet på stortrommen var da vist skåret ned til noget der ligner en O-ring.

Ved ikke om han underviser. De sidste par gange jeg er stødt på ham har han spillet en særdeles imponerende cajon.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jan spillede ganske rigtigt på hvidt Gretsch sæt - power toms som kan ses på billedet.

 

Han vekslede med at have 4 eller 3 hængetams, men altid kun en gulvtam. Højeste sandsynlig var det pinstripe han brugte - som jo var meget fremme den gang.

 

Han brugete også en snare placeret som på fotoet men uden bundskind/reife. Den brugte han som en slags effekt til det reggae inspirerede musik tøsedrengene spillede.

 

Jeg mener han brugte Zildjian bækner.

 

/Gandrum

tose6.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Rene

 

Undskyld jeg bare spørger. Men er du blevet rask nok til at spille band igen? Det er da fort vildt!?

 

Peace!

Peter

Redigeret af Gæst
Link til kommentar
Del på andre sites

Han har også spillet på et slingerland med enorm dybe tammer. Det havde desuden indbyggede mics. Jeg lånte en årrække et studie i Odense hvor det stod. Prøvede naturligvis at lokke det fra ejeren men det var sgu et no go!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Rene

 

Undskyld jeg bare spørger. Men er du blevet rask nok til at spille band igen? Det er da fort vildt!?

 

Peace!

Peter

 

Ja. Gudskelov fik jeg en lungetransplantation i januar sidste år. Det var på et hængende hår. Virkelig.

  • Upvote 2
Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt at du er kørende igen! Det er fedt at høre...

Jeg kender også en der har det der sorte vistnok jubilæumssæt med forgyldt hardware,, men han kunne ikke komme af med det for nogle år siden. Skal jeg hører om han stadig har det og vil af med det nu? Dyyybe tammer!!!

 

Nimbas

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt at du er kørende igen! Det er fedt at høre...

Jeg kender også en der har det der sorte vistnok jubilæumssæt med forgyldt hardware,, men han kunne ikke komme af med det for nogle år siden. Skal jeg hører om han stadig har det og vil af med det nu? Dyyybe tammer!!!

 

Nimbas

 

Ja, det er jeg taknemmelig for hver dag.

 

Det lyder dyrt. Det har jeg vist ikke råd til.

Redigeret af rene.eriksen
Link til kommentar
Del på andre sites

Ja. Gudskelov fik jeg en lungetransplantation i januar sidste år. Det var på et hængende hår. Virkelig.

 

Fuck hvor er det sejt! Godt skuldret! Fedt du er spillende igen!

 

Tillykke :-)

 

Peace!

Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

Fuck hvor er det sejt! Godt skuldret! Fedt du er spillende igen!

 

Tillykke :-)

 

Peace!

Peter

 

Ja, det er fantastisk, men desværre jo ikke for evigt. Man regner med en gennemsnitslevealder med nye lunger på 7 år, men det dækker altså fra dem, der ikke overlever operationen og til en jeg kender, der har haft sine i 21 år. Så jeg er fortrøstningsfuld.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det er fantastisk, men desværre jo ikke for evigt. Man regner med en gennemsnitslevealder med nye lunger på 7 år, men det dækker altså fra dem, der ikke overlever operationen og til en jeg kender, der har haft sine i 21 år. Så jeg er fortrøstningsfuld.

 

 

Så håber jeg du hæver gennemsnitsalderen betragteligt

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu