Huskede Du Det Hele!


Niki Strandholdt

Recommended Posts

Så skete det der helst ikke må ske når man skal på job...glemte noget!

Skulle ud og spille på Den glade gris, sammen med nogle nye mennesker. For dem af jer der ikke kender stedet, så er scenen super lille, så jeg tænkte at jeg nok ikke skulle have det helt store setup med.

Så valgte mit Sonor sæt med 20", 10, 12, 14.

Vel ankommet til stedet, står vi og snakker lidt og jeg fortæller at jeg er lidt nervøs ved at tage andet end mit standard setup med, da risikoen for at glemme noget er større.

Jeg får så fortalt om dengang jeg glemte en tom arm og måtte spille kun med store, lille og gulvtam.

D vi så er færdige med at grine lidt af det og skal ind og sætte op, opdager jeg til min store rædsel at jeg har gentaget successen og glemt min Tom holder!!! 3Dgross.gif

Kunne forestille mig jeg ikke er den eneste der har været så "dygtig", så lad os høre hvad i har præsteret at glemme...

Link til kommentar
Del på andre sites

Øv en bommert Niki.

 

Jeg har glemt mit hihat stativ engang for mange år siden.

 

Den blev reddet hjem ved at en af gæsterne kunne hente et.

Siden dengang er alt blevet gennemgået inden øvelokalet bliver forladt.

 

Jeg har også tænkt at anskaffe mig en reservepedal, hvis noget skulle gå galt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har ikke glemt at tage noget med på job, men glemte min DW5002 midt på scenen i lille Vega. Der stod den så og blomstrede til næste dag. Samme aften lykkedes det mig faktist at blive smidt ud af Vega efter vores show var overstået. Om vagterne stadig er sindssyge derinde ved jeg ikke, men det var de sq jævnligt dengang!

 

Nimbas

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er det dejligt at ha et rack og en stor stativkasse ;-) Har ikke glemt noget de sidste mange koncerter.

 

Så skulle det da lige være mine trommesko, som mine bandkammerater ikke ville røre (med god grund) ;-)

 

Men ja, så snart man kommer ud over standard setuppet, så er der stor risiko for at glemme noget :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kørte engang fra Hørning (imellem Århus og Skanderborg)

til Kolind langt ude på Djursland til en privat fest, da jeg til min rædsel

opdagede at, jeg havde glemt samtlige mine bækkener - SHIT! - ind i bilen

køre som sød og helvede HELE vejen tilbage for at hente de skide bækkener...

 

siden har jeg aldrig glemt noget, heller ikke som tekniker/lydmand.

 

Lars Riis

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har prøvet at glemme følgende ting. Nogle gang er gearet blev pakket hurtigt med de andre, og så har de måske også være medskyldige :-)

 

- Trommestikker (bassisten fik hentet nogle hjemme hos sig selv)

- Stortromme! (Jobbet var i København, så vi fik den hurtigt hentet)

- Diverse clamps, så jeg ikke kunne bruge nogen tammer.

- Strømforsyning til Mac (bassisten kunne nå at tage sin med)

 

Jeg manger stadig at prøve at glemme bækkener og lilletromme. Desuden har vi glemt mixeren (som stod ude foran øvelokalet), men den fik vi også hentet, da det var i København. Og guitaristen har engang glemt en guitar og pedalboard, men havde heldigvis en ekstra guitar med (vi havde job på Sjælland og i Jylland samme dag, og vi skulle derfor skynde os videre fra første sted). I går glemte vi så strømforsyninger/-kabler, men fik dem hentet og blev "kun" 40 minutter forsinket :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ok.. Liste over ting som andre har glemt (jeg pakker altid mine ting så de er komplette):

- stikker

- bækkener

- stativkassen med ALLE stativer

- pedaler

- lilletrommer

 

Men den sjoveste var en keyboard mand hvor vi kørte fra kbh og snakkede om det festival job vi skulle spille.. Vi nåede til fredericia.. Og han udbryder så pludselig: "Fåååårjkkk.. Jeg har glemt mine keyboards!" :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Ok.. Liste over ting som andre har glemt (jeg pakker altid mine ting så de er komplette):

Århhh, lad nu vær' og spil' hellig, Henrik!

 

Kan stadig huske historien, hvor du "glemte" at benytte dig af chancen for lidt "sukkergodt" pigeleg efter et gig. Den historie kan stadig få mig i latterkramper!! :argh:

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Det går egentlig ret godt for mig med at huske tingene... til gengæld ligger min guitarists top samt min bassists top stadig på pumpehuset, hvor vi spillede for en flok uger siden... De er ikke typerne der har flere af slagsen, så det er ikke det fedeste at mangle.

Link til kommentar
Del på andre sites

Er en gang kørt fra O'ense til Kjøwenhavnstrup og midt på Sjælland opdager jeg, at stortrommen mangler... Det var et job på Baronen og Baronessen... Jeg ringer til Pro Drums, hvor jeg var kunde den gang og folk har nok luret lidt da jeg løb gennem Købmagergade med en låner over hovedet!!! 😃😃😃😃

 

Lovede mig selv, altid at dummetjekke før afgang, men præsterede ikke længe efter at glemme alle stativer på et job i Sønderborg... En lovely mutti reddede mig og stativerne blev hentet ved afkørslen til motorvejen!!😳😃

Link til kommentar
Del på andre sites

Århhh, lad nu vær' og spil' hellig, Henrik!

 

Kan stadig huske historien, hvor du "glemte" at benytte dig af chancen for lidt "sukkergodt" pigeleg efter et gig. Den historie kan stadig få mig i latterkramper!! :argh:

 

Jajaaaa.. Nu mente jeg gear.. Ikk pir ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Århhh, lad nu vær' og spil' hellig, Henrik!

 

Kan stadig huske historien, hvor du "glemte" at benytte dig af chancen for lidt "sukkergodt" pigeleg efter et gig. Den historie kan stadig få mig i latterkramper!! :argh:

+ 1

 

og der blev vist lovet anekdoter i samme kaliber i en anden tråd til kommende weekend! ;-)

Redigeret af Charlotte Dam
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har stået på torvet i Rudkøbing en time før jobstart og indset at stolesædet simpelthen ikke var kommet med fra København. Efter dette job havde vi kun 2 timer inden vi havde jobstart på langelandsfestivalen så det skulle ordnes med det samme. Mine kontakter i Rudkøbing var begrænsede så Golfen blev affyret i retning af Svendborg. Det lykkedes at købe en stol dér. Var tilbage ved jobbet et par minutter inden jobstart. Puha!

Jeg har også glemt tæppe et par gange, men der har fornævnte Golf en dejlig måtte i bagagerummet som sagtens kan bruges.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har glemt en 10" Basix tam et sted.. Den er gul, og jeg savner den.. Så, kommer du på job et sted hvor de har sådan en liggende, så snup den lige og giv mig et kald!

 

Derudover har jeg aldrig glemt noget - sådan som det fungerer lige nu står alt pakket og klar til at tage afsted, så hvis der står noget tilbage på "lageret" når vi tager afsted, så mangler det når vi når frem.

 

I øvrigt.. 10" gul basix tom købes!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har to gange fået de forkerte gulvtamben med. Pearlbenene er at for tykke til mine gamle Gretsch. Den ene gang spillede vi på en højskole, hvor jeg var heldig, der var et musiklokale og et par ben, der passede.

 

Anden gang var mit første job med et nyt band. Vi skulle spille på Keller Dirch. Det er heldigvis tæt på Slagtøjscenteret, så der kunne jeg låne et sæt. Da jeg kom tilbage til bandet, var jeg tæt på at blive fyret på stedet. Den gamle trommeslager var røget ud fordi han spillede ALT for højt og havde en forkærlighed for chinabækkener... Jeg var lige kommet til at købe et 24" Wuhan, mens jeg ventede på benene ;-)

 

Omvendt har miste min reservelilletromme. Efter at have spillet 6 jobs på 8 dage, pakkede vi ud i øveren. Jeg opdagede, jeg undervejs havde efterladt min elskede 14 x 8" Premier Black Shadow lilletromme. Der blev ringet desperat rundt, men den dukkede aldrig op :-( Jeg havde købt den af Mel Gaynor fra Simple Minds. Det er den der er på Don't You Forget About Me. Kunne det være mere ærgerligt?

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu