Verdens Bedste Slager


Kaptajn Krogh

Recommended Posts

En komplet umulig ting at nå frem til en skudsikker konklusion på! Men at lige Lars Ulrich skal fremhæves som the one and only.... ja, det kan man da kun dø af grin over ! men ok, hvis der var en kombineret kategori, der hed Trommeslager/Kunstsamler - ja, så kunne han måske nok ligge eet eller andet sted i top 5....

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg forstår ikke alt det had der imod Lars og jeg forstår heller ikke den evige snak om hvem der bedst. Synes det er synd at alle musikere skal måles på hvem der er bedst.

 

Synes det er langt vigtigere at jeg har spillet sygt meget luft guitar og luft trommer til Metallica igennem årene. Og at jeg havde en rigtig fed koncert oplevelse med Metallica da de sidst var i Århus.

 

Jeg nyder sågar at sætte mig bag tønderne og spille For Whom the Bell Tolls - et simpelt nummer, der rykker i nokerne :)

Redigeret af Fedlarm
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er pt i praktik hos et af de mest anerkendte konsulenthuse for forandringsledelse o.l. Igår var jeg så til noget firmafest - første gang på slap line med alle de etablerede medarbejdere, og der kom det faktisk frem, at en af konsulenterne er kusine til Lars Ulrich. Da jeg er ny på stedet, følte jeg ikke jeg kunne tillade mig, at begynde at svine ham til, da alle ikke-trommeslagere forgudede ham, men nøj jeg havde lyst... i mine øjne er han på et niveau en nybegynder med nosser kunne nå på 3 år, og det er altså ikke nok til at blive verdens bedste...

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er pt i praktik hos et af de mest anerkendte konsulenthuse for forandringsledelse o.l. Igår var jeg så til noget firmafest - første gang på slap line med alle de etablerede medarbejdere, og der kom det faktisk frem, at en af konsulenterne er kusine til Lars Ulrich. Da jeg er ny på stedet, følte jeg ikke jeg kunne tillade mig, at begynde at svine ham til, da alle ikke-trommeslagere forgudede ham, men nøj jeg havde lyst... i mine øjne er han på et niveau en nybegynder med nosser kunne nå på 3 år, og det er altså ikke nok til at blive verdens bedste...

 

 

Enig....

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er kun IKKE-trommeslagere som synes han er den bedste...

 

Personligt har jeg intet imod Lars, han virker da som en flink nok person, eller noget... Men at HAN af alle andre trommeslagere bliver udpeget som den bedste... Det er i hvert fald forkert.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er kun IKKE-trommeslagere som synes han er den bedste...

 

Personligt har jeg intet imod Lars, han virker da som en flink nok person, eller noget... Men at HAN af alle andre trommeslagere bliver udpeget som den bedste... Det er i hvert fald forkert.

Er enig i de 2 sidste linier her, og det var den ene ting, jeg anførte i mit første indlæg.

Jeg er hverken "stiv" eller "hader Lars Ulrich" eller hans spil.... hvorfor skulle jeg dog det ? han er sgu da en dygtig trommeslager og har gjort det godt - virkeligt godt - i sin karriere. Men derfra og så til det der "Verdens Bedste" crap - der er der meget langt... synes jeg!

Link til kommentar
Del på andre sites

Lars Ulrich er uden tvivl verdens bedste trommeslager! ;)

 

Men hverken hans spil, kreativitet eller teknik (eller trommesæt) inspirerer mig. Dog har Metallica da lavet nogle fede sange!

 

Som person virker han dog nede på jorden, sympatisk, flink osv., og der tror jeg godt han kunne inspirere mig, hvis jeg nogensinde fik chancen for at tale med ham.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ærligt talt .. I min optik. Hvis folk er villige til at betale for at høre dig spille, så er du god. .. om du så har teknik eller ej, det er sq underordnet.

 

 

.. og efter denne betragtning, så er Lars Ulrich en af de bedste

Redigeret af OakMan
  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Hold nu op med det der evnesvage "verdens-bedste"-fis. Det giver ingen mening. LU er trommeslager og sikkert en flinker fyr. Men kors hvor er det komplet ligegyldigt, om han er bedre eller ringere end alle mulige andre. Og om han kan spille 110 BPM pr. minut i en eller anden underdeling betyder mindre end lidt. Det handler om kunst - formidling af fede oplevelser. Det er der sgu heldigvis mange, der kan. Det handler om noget helt andet end teknik, hastighed og alt det der.

 

Mvh

Erik

Redigeret af erik frey
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu