Ludwig Supraphonic 14"x6,5"


Recommended Posts

Jeg vil have mig kongelilletrommen, og har fundet den brugt til 4000. Nu kan jeg se at de kan købes nye for 3700. De supraphonics jeg har prøvet er jo super fede, men har også tit været nogle ældre modeller. Er de nye kedelige, eller lyder de ikke i nærheden af hvor fedt de ældre lyder? Eller har sælgeren her bare sat prisen ALT for højt her (normalt er tromme-brugtmarkedet uhyggeligt lavt!!) ? Jeg må ærligt melde mig fuldstændigt på udebane her! :)

 

 

 

Mvh Jakob Lundbye

Link til kommentar
Del på andre sites

Prisen varierer en del, afhængig af alder, stand og størrelse. Det er heller ikke de samme snare strainers og mufflers der er på - det afhænger af perioden den er fra. Personligt ville jeg ikke give mere end 2500 for en Supra, men jeg er også helt ligeglad med pitting og fedtfingre. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Der findes heller ikke bedre tromme. :-)

 

Må tilstå at jeg indtil for nylig havde et meget skeptisk syn på Supra'en og troede at den var overvurderet.. Det synes stadig lidt den er, men efter jeg har prøvet den kan jeg godt se hvad folk falder for ved den! den har virkelig en charme uden lige!

 

Det kommer meget an på hvad man skal bruge trommen til tror jeg? hvordan egner den sig egentlig til jazz?

Link til kommentar
Del på andre sites

4000 er for meget, men dem der finder en 6,5" til 1800 har også været meget heldige, de plejer at ligge på omkring 3000 hvis det skal være en 6,5" og omkring 2000-2500 hvis det skal være en 5".

 

Gryden.

 

 

Min var som sagt også meget pittet

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har en DW 14x5 brass snare, en piccolo 12x4 så jeg vil bruge supraen til det mere rockede, smide et tørt skind på toppen, så tænker jeg den lyder dejligt.

 

Han har ikke skrevet hvornår den er fra, det burde han jo nok, hvis han sætter prisen efter den er fra 60-70erne. Men som jeg har læst mig til er lyden ret konstant i denne serie

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg har en nyere model i 14x5" i alu og synes egentlig at den lyder lidt hen af de gamle, som bare generelt står i høj kurs!

 

jeg vil dog gerne have byttet til eller tilført den mere populære 14x6,5 fordi den bare passer bedre til min stil!

Link til kommentar
Del på andre sites

Ikke mange, men forskellen skulle angiveligt også sidde i hardwaren som er af væsentlig ringere kvalitet på de nye :)

 

Præcis. Jeg har selv oplevet at de nyere kan have vrøvl med seidingsystemet, som simpelthen går i stykker. Det har jeg ikke med de gamle. Men altså, den slags kan jo udbedres. Jeg ville ikke være bange for at købe en 90'er supra.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Må tilstå at jeg indtil for nylig havde et meget skeptisk syn på Supra'en og troede at den var overvurderet.. Det synes stadig lidt den er, men efter jeg har prøvet den kan jeg godt se hvad folk falder for ved den! den har virkelig en charme uden lige!

 

Det kommer meget an på hvad man skal bruge trommen til tror jeg? hvordan egner den sig egentlig til jazz?

 

Var det en 5" du prøvede? :-)

 

Jeg er kæmpe suprafan. Men det var nu også med et smil i øjet jeg skrev at der ikke findes bedre tromme.

Der findes jo ingen facitliste for god lyd.

Link til kommentar
Del på andre sites

Præcis. Jeg har selv oplevet at de nyere kan have vrøvl med seidingsystemet, som simpelthen går i stykker. Det har jeg ikke med de gamle. Men altså, den slags kan jo udbedres. Jeg ville ikke være bange for at købe en 90'er supra.

 

det er faktisk rigtigt! min throw off er ret fucked.. jeg tror trommen er blevet tabt af den tidligere ejer og ramt uheldigt.. justerskruen er i hvert fald skæv og derfor er den lidt tricky.. og så har jeg et problem med at skruerne der holder mine lugs fast på trommen har det med at rasle sig løse og derved rasle inde i trommen.. men når de er nået dertil, så passer det typisk med et skindskifte alligevel og så får det hele lige en efterstramning alligevel!!

 

lyden tror jeg oss, som jeg selv siger, er hen af det samme som de gamle!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Vil du spare, men stadig have lyden (eller noget der er meget mage til) så overvej en Premier 36.

 

De findes på Ebay UK for lige omkring 80-100£.

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan ikk høre forskel på en ny eller gammel supra... Det tror jeg sgutte på

 

MEN hardware, især seiding system og krom er lorteringe på de nye.. Har aldrig været god men de nye er FOR ringe.. Hvis du køber en ny, så påregn en ny strainer til 200-300 kr.. Og beskyt den mod fugt., for krom på lugs er ringe.

 

En 70'er 6,5 i god stand ligger på 2800-3500 ... Alt under 2500 er et kup!

 

4000 er en del for meget..

 

Premier 36 lyder lige så godt, Beverly har også en model der lyder lige sådan. Faktisk bedre i 6,5 modellen

 

Vil sige det sådan: jeg har en del ludwig... 5" supra, 5" super sensitive, 6,5 acro, 6,5 black beauty.., min favorit er faktisk 5" SS!... Lyder utroligt fedt..

Men alle er fede ;-).

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu