Billigt Alternativ Til Clickstation Og Lignende...


Hippie Hansen

Recommended Posts

Hey.

 

Jeg søger en metronom som kan bruges med den hovedtelefonudgang der ofte findes på de elektroniske modeller.

 

Har prøvet et par forskellige modeller i prisgruppen ca. 150-500 kroner, men synes ikke rigtig jeg har fundet noget brugbart endnu.

 

Det er som om klick-lyden bliver lavet til en skrattende udgave af lyden.

 

Nu er jeg faldet over det lille vidunder Boss TU-88 som umiddelbart får mange rosende ord i 4-sounds produktbeskrivelse - der mangler bare lidt info om den er god til det jeg søger.

 

Så er der nogle der har den/har prøvet den til det jeg skal bruge den til?

 

Umiddelbart er det for at få et click, i et par hovedtelefoner, der kan overdøve trommerne, når jeg øver - men også til at kunne bruge i bandsammenhæng en gang i mellem for at få lidt øvelse i at spille med både band og click.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror måske at en helt almindelig metronom sagtens kan opfylde dine krav, men det måske er et par mere dæmpende hovedtelefoner der skal til? Eftersom du skriver at clicket skal kunne overdøve trommerne.

 

Jeg har en metronom, BOSS til 200 kr, (kan ikke huske serie) - men den kan sagtens overdøve trommerne. Jeg har den aldrig skruet helt op mht volume, - men det skal dog siges at mine hovedtelefoner er i den mere dæmpende afdeling....

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ved ikke om du er med på apple vognen med iPod eller iPad men derEr faktisk temmelig gode App's der virker som metronomeJeg øver selv med et par vic fifth headphones og villehellere bruge pengene på et par dæmpede phones end en metronome og så få en app som metronome

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Yes. Også selvom du har en android telefon, findes der mange metronom-apps. Men de kræver in-ear eller et par ordentlige dæmpede høretelefoner. Apps'ene er gratis i mange tilfælde, hvis du kan leve med lidt reklamer. Ellers vel en 20-30 kr.

Go' fornøjelse

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu er jeg af de få der er tilbage, som til have knapper på min telefon. Så det der med apps kan jeg næppe bruge. Jeg synes egentligt problemet er det samme uanset hvor meget jeg skruer ned for metronomen, men måske jeg skal prøve af finde nogle andre hovedtelefoner og prøve med, inden jeg køber alt for meget andet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu