Orange Drums


JeppeL.F.C.10

Recommended Posts

her er lidt klippe klistre fra en mail jeg fik fra Music Aid :lol:

 

Hej Casper,

Jamen dog tillykke med sættet. Under alle omstændigheder kan man sige at du har et helt unikt sæt.

 

Orange var et fransk trommemærke der havde sin storhedestid i 70'erne frem til først i 80'erne. De producerede også pedal med navnet Jacques Cappelle, og var absolut ikke billige ting at få fingre i. De blev mest populære i Europa hvor de bedst kunne konkurrere på prisen, hvis deres produkter skulle sælges i USA skulle de markedsføres kraftigt og det syntes firmaet åbenbart ikke at de ville.

 

Jeg har selv solgt nogle få sæt i midt 80'erne under navnet Jacques Capelle. Så det er lidt svært at svare entydigt på dit spørgsmål. På en måde er det jo vintage og på den anden måde har det ikke et"kendt" navn til at det kan sælges dyrt.

 

Du må glæde dig over at du kan li' dem og at ikke mange har et sæt som dig.

 

Med venlig hilsen

 

Jes

 

Music Aid & Drummers Repair Shop Aps

Gunnar Clausens Vej 36

8260 Viby J.

Danmark

tel: +45 70 23 33 53

www.musicaid.dk

 

Så det er det jeg ved om dem

 

Mvh Bongo

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 9 måneder senere...

Det var mig du købte sættet af, men jeg kan ikke fortælle dig særlig meget mere end hvad Bongo har skrevet! Håber du er glad for det...

Bare for sjov kan jeg da fortælle at dette sæt har tilbragt en del tid i USA, hvor efter det på besynderlig vis havnede i Danmark i et meget lille øve lokale under en biograf i Nykøng Falster hvor jeg øvede og købte det i sin tid... Som du nok ved så er sættet lakeret indeunder den gule coating i en (synes jeg) rigtig flot bordeau rød farve... Hvis du er interesseret har jeg faktisk en ekstra 13" tam til det, som jeg først kom i tanke om her nu (sættet og tammen har været adskilt med nogle hundrede kilometer)... Så hvis du er interesseret så send mig en PM og så kan vi finde ud af noget!

Link til kommentar
Del på andre sites

Det var mig du købte sættet af, men jeg kan ikke fortælle dig særlig meget mere end hvad Bongo har skrevet! Håber du er glad for det...

Bare for sjov kan jeg da fortælle at dette sæt har tilbragt en del tid i USA, hvor efter det på besynderlig vis havnede i Danmark i et meget lille øve lokale under en biograf i Nykøng Falster hvor jeg øvede og købte det i sin tid... Som du nok ved så er sættet lakeret indeunder den gule coating i en (synes jeg) rigtig flot bordeau rød farve... Hvis du er interesseret har jeg faktisk en ekstra 13" tam til det, som jeg først kom i tanke om her nu (sættet og tammen har været adskilt med nogle hundrede kilometer)... Så hvis du er interesseret så send mig en PM og så kan vi finde ud af noget!

hvis JeppeL.F.C.10 slet ingen interesse har i den 13" tam kan jeg måske værre interaserret .. det er mig der ejer bongos gamle sæt nu nemlig

Link til kommentar
Del på andre sites

hvis JeppeL.F.C.10 slet ingen interesse har i den 13" tam kan jeg måske værre interaserret .. det er mig der ejer bongos gamle sæt nu nemlig

 

Cool, jamen det kan vi sagtens finde ud af... Der det ved det at tammen er uden den gule wrap, og dermed i sin oprindelige bordeau røde lak... Som du måske kan se på billedet, så er tammerne på sættet uden spændhuse i bunden som det var typisk i halvfjerserne... Men du kan tænke lidt over det...

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu