Afrikanske Rytmer


Recommended Posts

Hey!

 

I sidste uge havde vi besøg af en gruppe der hedder African Footprint.

Der var en trommeslager med der som spillede afrikanske rytmer på trommesættet som var Uber Cool!

Så det jeg egentlig tænkte på var om der var nogen af jer der har en god en god afrikansk trommebog eller noget andet sjovt som noget latin :)

Tak på forhånd!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 uger senere...

Halløj, halløj

Jeg kan anbefale dig at rette blikket mod 4 bøger som muligvis kunne være interessante hvis du søger de varme rytmer fra sydens sol.

 

- Bog 1: Alfred Publishing Drum Atlas Africa (behandler de afrikanske rytmer blandt andet med fokus på at inkludere percussion i dit spil)

- Bog 2. Alfred Publishing Afro-Cuban Rhythms f. Drumset (med fokus på disse rytmer rundt på trommerne)

- Bog 3: Alfred Publishing Drum Atlas 1 (behandler bredere de traditionelle rytmer, blandt andet fra: Afrika, Cuba, Indien, Jamaica, Brazilien og indeholder desuden også stof om salsa-rytmer)

- Bog 4: Alfred Music Publishing Drum Atlas India (om indiske rytmer)

 

Hvad angår indholdet i disse bøger må jeg dog erkende at jeg ikke har det fulde overblik over hvad de indeholder i detaljer (har dog stiftet bekendtskab med nogle af dem gennem undervisning), men tjek dem ud og læs lidt om dem hvis de har nogen interesse (:

 

Og igen synes jeg også at du skal tage kontakt til folk der underviser i traditionel musik fra afrika, altså hvis du er meget bidt af disse rytmer. Og igen besøg youtube - prøv at tjekke jazz-rock-guden Ginger baker ud :tu: (Ginger Bakers airforce, Cream, Baker Gurvitz army) Han her gennem en lang årrække boet i Nigeria og Ghana og studeret rytmerne herfra.

 

Håber at du kan bruge det til noget,

Mvh. herfra

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu