Bør Jeg Skifte Skind


Nord

Recommended Posts

Hej dejlige mennesker

 

Jeg skal ud og spille som husband i slutningen af måneden og for førstegang i over et år, lufte mit dejlige sæt..

Men efter som skindende er rimelig ubrugte, er jeg i tvivl om de bør skiftes..

 

Spørgsmålet er nok, om skindet "tar skade" af bare at sidde på trommen eller om det ingen betydning har..

 

Det næmeste ville jo være at lytte til det, men har ikke mulighed for det, før vi er der, og der kan jeg ikke komme forbi en musik forretning..

 

Sys det er lidt dyrt, at skulle ud og skifte alle skind, især hvis det ikke har den store betydning..

 

 

Takker for hjælpen

Jesper Nord

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Jesper

 

JA det er mange penge at skulle skifte skind, især hvis det ikke er nødvendigt.

Men endnu mere træls at komme ud og ikke have muligheden for at skifte skind.

 

Men hvor meget er der spillet på sættet inden det blav sat væk?

Jeg ville skifte skind for en sikkerheds skyld. Måske ville jeg vente med at skifte, til sættet er sat op, hvis altså tiden er til det.

 

Og selvom du køber skindene nu - og ikke for brug for dem, kan de jo bare gemmes til senere.

 

Hvor meget skal du spille? Er det kun et job eller flere?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det ville jeg nu ikke mene at de har taget det mindste skade af. Har trommer e stået uden voldsomme temperaturudsving, og ikke i en knastør ovn, eller ved siden af et dampbad, så er der vidst intet at frygte.. Man bør dog altid have lidt ekstra skind med i tasken - specielt 14" som kan du på både liææetromme og gulvtam, hvis nu uheldet skulle være ude :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Er enig med Kasper.. jeg tror heller ikk der er nødvendigt at skifte dine skind hvis de ikke har været udsat for forandringer...

 

muligvis kan sollyset også ha en indflydelse på akrylen.. havde i hvert fald selv nogle bundskind som var falmet (på trods af at de var clear.. de var helt cloudy i det...

 

anyway.. har de bar siddet og kedet sig, så skal de vidst bare stemmes og så du klar!

Link til kommentar
Del på andre sites

De har stået tørt og sikkert på et lager uden temperatursving, men er blevet flyttet to gange i tasker uden at være pakket ud..

 

Jeg skal skifte skind på 14" (12" 14" 16")

Da denne aldrig er blevet brugt og stadig har fabriksskind..

 

Skal spille to gange om dagen i 6 dage..

 

Der er ikke blevet spillet meget på skindende inden de blev sat væk. Ca. 10-20 timer..

 

Bundskindende har siddet på i 2 år. Topskind i lidt over 1 år..

 

 

TIL EN ANDEN GANG, bør jeg så tage skindende af, inden jeg stiller dem på lager igen, eller er det en dum ide..?

Link til kommentar
Del på andre sites

..mener heller ikke der er det store problem i dette, at de har siddet på uden at være blevet brugt et års tid..måske skulle man lige løsne skruerne en anelse en anden gang i en lign. situation,så de ikke er helt stemt op..selvfølgelige afhængig af,hvor "hårdt" du stemmer dem op..jeg selv er ude med egne trommer ca. en gang om måneden og finstemmer dem kun for hver gang..eller øver jeg på et andet sæt der står i øveren..ellers er jeg enig i,at du bør ha`et 14"skind med som reserve...endvidere har jeg altid et x-tra storetromme slagskind med..har engang siddet med køllen blafrende inde i st.trommen,hvor jeg måtte bruge frontskind som nødløsning..heldigvis dengang vi ikke havde hul i fronten af nogen art..siden dengang har jeg altid haft div. x-skind med..mvh.

Link til kommentar
Del på andre sites

De fejler med al sandsynlighed ingenting, men hvorfor ikke købe en stribe nye slagskind, som du så bare kan sætte på i fremtiden, hvis de nuværende skind ikke trænger til udskiftning nu og her?

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu