Nyt Nummer Fra Mit Band...

Recommended Posts

Fedt nummer, lækker dyster stemning og en konstant pumpen fremad.

Jeres sangerinde synger da rigtig fedt.

Den aller sidste tone på bassen er irriterende "glad".

Takker! :-)

Ja, hun er sgu ret god!

hehe ja, slutningen på bassen bryder vel stemningen en smule. Men jeg synes nu det er meget fedt... :-)

fedt nr. I spiller godt, lækker stemning, . lyden er jeg ikke tosset med, er det eltrommer?

vh. froggy.

Takker! :-)

Næh nej, ganske akustiske trommer. Det er indspillet i Aarhus Lydstudie og gearet er:

Tama Artstar Cordia: 22x16", 13x12", 16x16"

Sonor Centennial Ferro Maganese steel 14x6,5"

Zildjian K Custom Dark Ride 22"

Zildjian K Custom Medium Dark Crash 18"

Zildjian K Custom Hybrid China 17"

Sabian HH Sound Control Ride 20"

Sabian HH Dark Hihat 14"

Sabian HHX O-Zone Crash 18"

Men jeg vil da lige give beskeden videre til vores producer! :lol:

Hej! Jeg synes det er fedt, det er præcis den her slags lidt dystre musik jeg kan lide. Fedt, jeres sangerinde har en virkelig god stemme!

Med henblik på lyden, så synes jeg det er en virkelig ond guitar der kører i baggrunden. Personligt synes jeg den er fed! Lilletrommen, som også er nævnt, synes jeg måske er lige lovlig tør i det. Jeg er en af dem der er tosset med tonen fra træet osv, så det er ikke lige mig, men jeg skal ikke kunne sige om det er sådan i synes det er bedst, eller hvordan og hvorledes.

Af ren nysgerrighed, er det noget som i selv har været med inde og bestemme lidt i hvordan skal lyde?

Mvh Bertram

Hvilket studio har i brugt?

Jeg tænker mest på snaren..... Men bare I er tilfreds, det er det vigtigste.

Vi har indspillet i Aarhus Lydstudie - LINK

Vi er da umiddelbart tilfredse. Dette er dog et singlemix og der skal nok rettes lidt til her og der, når albummet skal mixes.

Hej! Jeg synes det er fedt, det er præcis den her slags lidt dystre musik jeg kan lide. Fedt, jeres sangerinde har en virkelig god stemme!

Med henblik på lyden, så synes jeg det er en virkelig ond guitar der kører i baggrunden. Personligt synes jeg den er fed! Lilletrommen, som også er nævnt, synes jeg måske er lige lovlig tør i det. Jeg er en af dem der er tosset med tonen fra træet osv, så det er ikke lige mig, men jeg skal ikke kunne sige om det er sådan i synes det er bedst, eller hvordan og hvorledes.

Af ren nysgerrighed, er det noget som i selv har været med inde og bestemme lidt i hvordan skal lyde?

Mvh Bertram

Hej Bertram.

Tak for de fine ord!

Mht. lilletrommen, så er det en stålsnare jeg har brugt, så det bliver svært at hive "træet" frem i den... ;-) Men det kan da godt være, at vi skulle prøve, at hive lidt mere dybde frem i den. Vil i hvert fald skrive en note om det, til dem der skal mixe det.

Jo, vi er allesammen indover mixningen i en eller anden grad, men det er primært ham der står bag musikken og så vores producer der sidder med det.

Hvad har i allesammen hørt nummeret på? Hørebøffer, højtalere eller på computerhøjtalerne?

Hvad har i allesammen hørt nummeret på? Hørebøffer, højtalere eller på computerhøjtalerne?

I do. :hmm:

Jeg var ved at falde af stolen da du skrev stålsnare.... havde lige overset at det er en sonor ferro.... det forklare jo alt.

dejlig tromme, men der er vist alligevel lagt lidt sovs på :-)

fedt at du skriver hvilket grej du har brugt. det er spændene at følge.

vh. froggy

I do. :hmm:

Jeg var ved at falde af stolen da du skrev stålsnare.... havde lige overset at det er en sonor ferro.... det forklare jo alt.

dejlig tromme, men der er vist alligevel lagt lidt sovs på :-)

fedt at du skriver hvilket grej du har brugt. det er spændene at følge.

vh. froggy

Jovist, der er da sovs på, men ingen sample replacements -indtil videre i hvert fald. ;-) Bare rum, kompressor og det sædvanlige EQ.

Vi brugte i øvrigt en Tama starclassic maple 22x18" stortromme, da den virkede bedre sammen med tammerne + en subkick.

Sonor ferro'en er noget tør i det, men den har også en fedt smæk, synes jeg. Den var stemt temmelig dybt, så den, efter vores meningen, havde en tone der passede til resten af sættet. Synes vi har ramt en lyd der er rock, men også lidt stoner a la kyuss. Men den mangler måske lidt krop, som en træ snare ville ha'...

//Ronny.