Spørgsmål Ang Gretsch New Classic


saturn1903

Recommended Posts

Hej Ts.

Er der nogle af jer som kan fortælle mig lidt om kvalitet og om et New Classic vil være et godt køb ? er det langt under et Us Custom ?

 

Mvh Saturn

 

Fine trommer, men et US custom, bliver det vist aldrig. Jeg har haft NC i cherry red 8 10 12 14 16 22 24, et kæmpe sæt. Det ses dog visse steder, at det er bygget på licens i Taiwan. Det er nu mest hardware, som afslører den lidt billigere kvali' kedlerne og farve finish, står snor lige.

 

// Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har pt et New Classic. Jeg synes kvaliteten virker til at være ganske glimrende. Det sæt jeg har, er med jomfru stortromme, så det er begrænset hvor meget hardware der er med. Men synes nu det er lækkert hardware.

 

Det du skal være opmærksom på er at kedlerne er noget anderledes end andre Gretsch serier. De har lavet New Classic serien med forskellig tykkelse kedler til de enkelte trommer. Så den mindste tom har en tyndere keddel end gulvtammen. Lidt ligesom Pearl reference serien (dog meget forskellige sæt).

Nu kender jeg ikke andre Gretsch serier vildt godt. Men umiddelbart vil jeg tro at de har en lidt anden lyd end "that great gretsch sound" som de gerne vil sælge sig på ;) Synes umiddelbart de har rigtig meget tone.

Link til kommentar
Del på andre sites

Fine trommer, men et US custom, bliver det vist aldrig. Jeg har haft NC i cherry red 8 10 12 14 16 22 24, et kæmpe sæt. Det ses dog visse steder, at det er bygget på licens i Taiwan. Det er nu mest hardware, som afslører den lidt billigere kvali' kedlerne og farve finish, står snor lige.

 

// Jan

 

Ja, Jan... Det er nogle fede tønder, du har haft... fattede ikke, du skilte dig af med dem ... :cigar: Men jeg har 10-12-14-22'erne af Jans gamle. Og de lyder fantastisk! Og så til den pris! Kan anbefales, virkelig fede tønder. Specielt den der jomfru 22(x18)'er - der er virkelig noget goddaw i, som kan vække de døde!

Redigeret af madshovgaard
Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, Jan... Det er nogle fede tønder, du har haft... fattede ikke, du skilte dig af med dem ... :cigar: Men jeg har 10-12-14-22'erne af Jans gamle. Og de lyder fantastisk! Og så til den pris! Kan anbefales, virkelig fede tønder. Specielt den der jomfru 22(x18)'er - der er virkelig noget goddaw i, som kan vække de døde!

 

Sådan går det en gang imellem, men skal prøve noget nyt. Stadig fine fine trommer, ikke mindst til prisen (find dem brugt og man spare kassen). Godt, at du er glad for trommerne Mads,,

 

// Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu