The D'fenders


Louie

Recommended Posts

Hej allesammen!

 

Her er en optaget video fra i lørdags, hvor mit band spillede til en lokal støttekoncert :-) Det var vores første gig sammen :)

 

 

Kom endelig gerne med nogle kommentarer, ris og ros :-)

 

Vh Louie

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er helt indiskutabelt at i spiller godt. I spiller godt sammen, og i alle gode til det i gør. Du og bassisten har en god fornemmelse af hinanden og danner en rigtig solid bund for musikken.

 

Når det er sagt, er jeres arrangement af nummeret simpelthen for avanceret. Det bliver lidt anstrengende at høre på, at der hele tiden sker noget nyt - jeg synes det er vigtigt at huske at i spiller et popnummer. Jeg synes introen med klaver og sang er for lang, man kan måske godt starte stille, men den skal op i tempo før - tænk at næsten halvdelen af nummerets totale spilletid, går med første vers og omkvæd.

En anden ting er at i alle gerne vil vise hvad i kan. Og jeg forstår jer, især når det er første job, jeg kender det udemærket fra mig selv. Husk bare at "less is more". Færre fraseringer fra jeres sangerinde, færre fills på trommerne (du spiller meget hurtige og avancerede fills, og du er god til det, men husk at variere med nogle helt simple af og til) og så skal enten bas eller klaver-figuren forsimples, så noget ligger som den stabile genkendelige ting.

 

Nu lyder alt sammen meget meget negativt og det er ikke min mening, som jeg startede med at skrive, er i jo vildt dygtige og jeg kender godt trangen til at gøre alt hvad man kan, hele tiden - problemet er bare at så bliver det svært at give den lidt ekstra.

 

Keep up the good work!

 

Mvh Kasper

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt.

 

Du spiller rigtig udmærket, synes jeg. Jeg har sjældent set en så ekstrovert energibombe af en trommeslager... hold da op - men du har sgu et godt drive i dit spil.

Personligt havde jeg måske valgt at lave en smule færre af de lange, udtalte fills, som du disker op med, og i stedet blot krydret med mere subtile ting hist og her - jeg føler lidt, at du stjæler en smule for meget opmærksomhed fra musikken som helhed.

 

Men det er sgu fedt, jojo.

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt.. Men over the top. Lidt sjovt at det rammer nærmest et fusionsagtigt punkt.. Og det er ikke nummeret til det. Du kan spille.. No doubt. Men ro på... Eller find en musikalsk kontekst hvor det giver mening. Et nummer som eller er totalt groove.. Stod ikke rigtig nogen og vippede m foden eller hovedet - og det er i hvertfald mit kriterie for om nummeret virker på publikum.

 

Men igen.. Fedt og flot... Bare ikke lige til Vig eller andet ballegøgl :tu:

 

Go vind m projektet!!!

 

Bedste hilsner

 

Guld

Link til kommentar
Del på andre sites

Mange tak for kommentarerne :)

 

Jeg kan helt klart følge jer alle i, at jeg simpelthen havde AL for meget energi (læs: for mange fills) den dag.. Puuha, det var også det første, jeg tænkte, da jeg gik ned fra scenen :-) Men sjovt var det sgu :)

 

Men endnu en gang; tak! Jeg vil sende nogle af ordene videre til de andre i øveren, så vi alle kan få gavn af jeres konstruktive kritik :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har rost dig før og gør det gerne igen, og denne gang alle fire. Jeg vil holde med på at indtroen var regelig lang. Og dette nummer kan sagtens bære og tåle en ansigtsløftning. Hvis netop dette nummer er et pop nummer har det ihvertilfelde fået et boost, i den rigtige retning.

Jeg tror at I skal finde jeres egen stil og ikke lade jer lulle i søvn, og gå med på bølgen af den afskyelige, intetsigende slaskepop som oversvømmer os fra alle sider. Jeres spillemåde og indgangsvinkel til musikken er til noget meget mere, allerede nu.

I skal ikke lægge bånd på jer selv, og gøre jer dårligere end det I er, for at følge "moden" men derimod udforske hvad I kan, evt. find jer en god guitarist, eller saxofonist, som kan indlægge lidt soli, en som I kommer godt ud af det med både musikalsk også personligt, det tror jeg vil lægger store muligheder foran jer.

P.S. I er klar over at der er et andet band som hedder næsten det samme som jer , ikke?

 

Hilsen Finn Bidstrup.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu