Vic Firth Høretelefoner - 2 Modeller?


LasMaMø

Recommended Posts

Hej, jeg var lidt i tvivl om hvor jeg skulle placere det her emne, så nu blev det her :)

 

Jeg har købt et par Vic Firth SIH1 høretelefoner, og de er fine nok og alt det der, men jeg undrer mig over hvorfor de slet ikke ser ud som på billedet.

 

"Officielt" ser høretelefonerne sådan her ud:

http://memphisdrumshop.com/bmz_cache/c/c994688c6316b290a73c1ec1f34f6e68.image.425x318.jpg

 

Men jeg har altså fået et par der ser ud således:

http://www.vintagelogos.com/store_products/Vic_Firth_SIH1_ebay.jpg

 

Jeg håber i kan se forskellen.

 

Anyway, jeg ved godt at det er funktionaliteten det handler om, men jeg synes altså at dem jeg har fået er temmelig meget grimmere end dem de reklamerer med.

 

Er der nogen der har noget viden omkring hvorfor der er denne forskel?

 

kh Lasse.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tænker også at det er en ny model, men det er underligt at de ikke har opdateret billedet på nogen af de danske hjemmesider der sælger dem :)

 

Jens Madsen, har du prøvet begge modeller, og kan du uddybe lidt hvad du mener med at de øverste er irreterende?

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Jens Madsen, har du prøvet begge modeller, og kan du uddybe lidt hvad du mener med at de øverste er irreterende?

 

 

Selvfølgelig.

 

pros.

de er ekstremt lyddæmpende, du får næsten kun den lyd fra hvad end du har sat til...

 

cons.

De er store og klodsede, og jeg er ikke vildt imponeret over den lyd man får ud af dem. Indstillingsmulighederne er svære at få bevaret, så man skal bruge 5min på at indstille dem, hver gang man bare tænker på at røre dem. De bliver nemt sat skævt, så de sidder og klemmer og sidder ubehageligt. Yderligere skal du have dem igennem en forstærker for at få en høj nok lyd ud af f.eks. en ipod, til at kunne overdøve trommerne.

 

 

det er blot mine erfaringer med dem, og andre har måske en anden opfattelse af dem :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har prøvet begge dele!!!

 

Den gamle model har de på musikskolen, den med "rullet" ledning eller hvad man skal sige. - de kører den over et PA system, så jeg skal ikke kunne sige om lyden er så lav at et ipod ikke kan gøre det - men lyden synes jeg tilgengæld er fin nok! - og de sidder, ligesom den nye model jeg har, ganske ubeklageligt, hvis man ellers placerer dem så de dækker ørene, og ikke klemme på noget. (De er "stramme")

 

Den nye model kører fint over mobiltelefon med jack / iPod eller iphone eller hvad man ellers har. Har også haft metronom til, og der er halv lydstyrke nok..

 

Det eneste "dårlige" ved dem, er at ledningen kun er 1,5m... den måtte gerne være 3 meter for min skyld...

 

Mvh Bertram

Link til kommentar
Del på andre sites

Oplevede det samme...

Troede jeg købte dem på det første billede, men fik nummer to. Jeg er nu rimelig tilfreds med dem.

Jeg har gjort det, at jeg har været i Hi-fi klubben, og købt ekstra "snor" til dem, så de kan nå lidt længere. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu