Yamaha Recording Custom Project...


Nicolaj Fage-Lorenzen

Recommended Posts

  • Svar 120
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

En gang i mellem må man spørge sig selv......

 

"Er jeg en mand, et hvidt trommesæt vil klæde?"

 

"Kan jeg identificere mig med et hvidt sæt, selvom der er tale om et klassisk Recording Custom?"

 

"Er hvidt ikke bare en anelse for fesent?"

 

"Bliver du ikke maxitræt af den anonyme farve, inden du har haft det med på første job?"

 

"Er du i virkeligheden en bejdse/coating-mand?"

 

"Kunne det sæt ikke blive suuuuuuper fedt, hvis det fik en feeeeed FARVE?.....hvid er jo ikke en farve, eller er det? "

 

"Ville det være en dødssynd at coate det?"

Link til kommentar
Del på andre sites

En gang i mellem må man spørge sig selv......

 

"Er jeg en mand, et hvidt trommesæt vil klæde?"

 

"Kan jeg identificere mig med et hvidt sæt, selvom der er tale om et klassisk Recording Custom?"

 

"Er hvidt ikke bare en anelse for fesent?"

 

"Bliver du ikke maxitræt af den anonyme farve, inden du har haft det med på første job?"

 

"Er du i virkeligheden en bejdse/coating-mand?"

 

"Kunne det sæt ikke blive suuuuuuper fedt, hvis det fik en feeeeed FARVE?.....hvid er jo ikke en farve, eller er det? "

 

"Ville det være en dødssynd at coate det?"

 

Jeg er dybt forelsket i den klassiske Yamaha-træfarve:

http://www.vintagedrumguide.com/images/catalogs/yamaha/1978_yamaha_catalog_12.jpg

Ellers kan du coate den i chrome:

http://www.vintagedrumguide.com/images/catalogs/yamaha/1978_yamaha_catalog_4.jpg

 

Puha. Godt det ikke er mig der skal vælge i denne omgang :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

En gang i mellem må man spørge sig selv......

 

"Er jeg en mand, et hvidt trommesæt vil klæde?" du kæder trommesættet ikke omvendt!

 

"Kan jeg identificere mig med et hvidt sæt, selvom der er tale om et klassisk Recording Custom?" mand eller mus??

 

"Er hvidt ikke bare en anelse for fesent?" NJEt..

 

"Bliver du ikke maxitræt af den anonyme farve, inden du har haft det med på første job?" NJET.. tværtimod er det mere pangfarver man trættes af er min erfaring..

 

"Er du i virkeligheden en bejdse/coating-mand?" op til dig!.. du kan altid gø're det sikre: bejdse oliere først.. lakke hvis det er federe?... coate til sidst... så behøver du ikke rense mellem tingene... men det skal så være i den rækkefølge.

 

"Kunne det sæt ikke blive suuuuuuper fedt, hvis det fik en feeeeed FARVE?.....hvid er jo ikke en farve, eller er det? " GU FANDEN ER DET SÅ!.. og er det føst malet, så er det nemt at male om!

 

"Ville det være en dødssynd at coate det?" NEJ

Link til kommentar
Del på andre sites

lav en enkelt i bejde+olie... ser det ud som du vil så lavet sådan... gør det ikke, så laker den ene.. ser det rigtigt ud?... hvis ikke så coat lortet..

 

nu ikke så tøset.. det er bare trommer!.. vi kan lave ALT om hvis det går galt.. det er højst et par dages arbejde og nogle håndører

Link til kommentar
Del på andre sites

Nikolaj - fandt det her billede, og har gjort det så hvidbalance-neutralt via Adobe Camera Raw som muligt.

 

white-yamaha.jpg

FLOT!!! Sateme da en opløsning og et billede, der kan give et ret godt og retvisende billede af farven... Jeg tror sgu da, at den hvide kan blive fed....

 

Jeg er jo ikke en tøsedreng, jo....eller.......???

 

Tak, gutter! I er for go'e!

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Nikolaj - fandt det her billede, og har gjort det så hvidbalance-neutralt via Adobe Camera Raw som muligt.

 

Og fra den gang, de var "Made in England" - hos Premier.

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Her påstås - på tysk - at "man" har spurgt Yamaha - og fået det svar, at der er tale om forskellige kedler. Angiveligt at japanske er lavet af asiatisk birk, og engelske af amerikansk birk. Hvilket i sig selv lyder pudsigt, da Premier til deres egne birketrommer brugte skandinavisk birk.

 

Så - jeg er ikke sikker på at denne kilde er overbevisende.

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, ja, ja, ja, JA!!!!

 

Var sgu lige omkring 4Sound i O'ens i dag, hvor Søren Frost promotede sin Yamaha signature snare... Med ham var to repræsentanter fra Yamaha. Blandt andet Lars, som vist er noget produktmand; manden der har udviklet Sørens snare sammen med Søren.

 

Jeg så mit snit til at spørge til farvekoden på Stage White, og Lars noterede mit navn og nummer, da han skulle til Japan i nærmeste fremtid. Så han ville forhøre sig direkte på fabrikken... YES!!!

 

Så jeg slår lige koldt vand i blodet og afventer besked fra Yamaha...

 

 

PS. Søren Frost Signature er ret fed. 14x4,5 maple med maple custom lugs og en fuldfed lyd med smæk...

Link til kommentar
Del på andre sites

Den køber jeg ikk.. US birk er ikk god, og er ikk særlig udbredt og det ville være alt for dyrt at importere den.

 

Er ret sikker på det er japansk birk i hele skidtet.. Det er det jeg har hørt gennem tiderne.. Yamaha købte premier, fyrede en amsse inkompetente folk, hævede kval kontrol 200%, indførte deres egne maskiner og oplærte arbejderne med japanske arbejdere som guider..

De udnyttede den fine blanke krom som Premier lavede til lugs.. Men kom selv med typiske grove halvblanke krom som de bruger på stativerne.. Den holder sindsygt godt.

 

Men den endegyldige sandhed er nok svær at få fat i ;-)

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Jeg ser heller ikke logikken i at importere amerikansk birk til en fabrik, der altid har brugt skandinavisk birk med ret rimelige resultater.

 

Så pålideligheden af resten af udsagnet er nok ikke meget værd. Skal jeg tro den slags, vil jeg også gerne have en mere præcis beskrivelse af hvilken Yamaha-mand, der har givet svaret - og gerne se det på Yamaha-brevpapir....

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu