Produktionsfejl, Eller Bare Sort Uheld?


LasMaMø

Recommended Posts

 

Er dette en produktionsfejl (mulighed for at klage) , eller bliver jeg bare nødt til at bruge 80kr. på nye stikker?

 

 

Ser ud til det er en "producent-fejl" og tror godt butikken vil erstatte. Det mener jeg de burde.

 

Mht. holdbarhed, så har jeg også prøvet en del forskellige mærker, og min erfaring er at Vater bare holder bedst. Derudover så er det en dårlig forretning at købe 2. sort. Holdbarhed, skævheder og meget svingende vægt/træ-kvalitet gør dem, vel ikke ubrugelige, men noget der nærmer sig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ikke brugt Vic Firth stikker i lang tid, da det sidste par jeg købte også flækkede på en lidt for "pludselig" måde.

 

Jeg tror dog at dette er nådestødet for Vic Firth i mine øjne, da jeg havde håbet på lidt bedre holdbarhed fra et firma der selv siger at de har enorm høj kvalitetskontrol.

 

Måske er jeg bare uheldig, men da jeg er ung og fattig som en ... ung. Så har jeg simpelthen ikke råd til at købe nye "kvalitet" stikker hver 5. dag :)

 

Wincent vil jeg gerne hoppe med på, og sige at de har en glimrende holdbarhed.

 

Jeg har dog luret på et dansk firma ved navn "B-sticks" som skulle have en lidt anderledes tilgang til produktion af trommestikker. De skulle angiveligt blive slidt på en anden måde. (altså stikken bliver slidt tynd, istedet for at knække midt over)

 

Er der nogen der har erfaring med det firma?

Link til kommentar
Del på andre sites

Da Wincent først blev introduceret i DK, var stikkerne helt fantastisk holdbare og jeg begyndte med det samme at bruge dem (er heftig stik-forbruger grundet hård og meget spil). Men nu er kvaliteten lige så svingende som med alle andre stikker. Det er klar at de for at vinde popularitet sender nogle super tjekkede trommestikker afsted til forhandlerne til at starte med, og jeg kan da også huske at alle i starten lovpriste Wincent for deres holdbarhed.

Dette kan selvfølgelig til dels afhjælpes ved at undersøge stikkerne før køb, men hvis butikken kun har begrænset antal tilbage, må man bare tage hvad der er hvilket er en skam.

Til gengæld sørger jeg altid for at købe nogle stikker med hjem hver gang jeg er i Sverige, da det lader til at kvaliteten er højere der oppe. Men det er vel som med alt andet trommegrej, at forskellige lande bliver forfordelt - ligesom at Zildjian fra amerikanske butikker bare er bedre, Meinel i Tyskland osv osv.

 

Dog køber jeg også kun Wincent herhjemme, da jeg ikke kan se fornuften i at fragte noget hjem fra andre dele af verden når der ligger en fabrik på den anden side af sundet :tu:

Redigeret af Leo
Link til kommentar
Del på andre sites

 

 

Jeg har dog luret på et dansk firma ved navn "B-sticks" som skulle have en lidt anderledes tilgang til produktion af trommestikker. De skulle angiveligt blive slidt på en anden måde. (altså stikken bliver slidt tynd, istedet for at knække midt over)

 

Er der nogen der har erfaring med det firma?

 

gmnallet dansk firma.. ok stikker.. er ikke vild med dem, men kval er ok.

 

måden at slides på er sådan alle BURDE slides, og sådan slides gode eksemplarer af vic firth også, eller vater eller ... ...

 

ALLE mærker har skiftende kval.. også b.stick, vater , promark osv.. alle steder kan samme problem opstå!! så du er ikke garanteret noget som helst.. men jo, vic firth er ikke som de har været.

vil bare ikke garantere at du ikke oplever præcis det samme med andre mærker, da de alle ind imellem rammer en mandags stik..

 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej det er rigtigt! den kunne du godt lige regne ud :tu:

Men man kan sku også være for smålig. Du tjekker måske også hele posen med franske kartofler?

Uffff der kunne jo være en der var knækket :huh:

 

Det ved jeg ikke lige hvad har med noget at gøre. Jeg tjekker bare de ting jeg køber. Tjekker også udløbsdatoen på fødevarer, hvis vi skal fortsætte i samme kategori.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det ved jeg ikke lige hvad har med noget at gøre. Jeg tjekker bare de ting jeg køber. Tjekker også udløbsdatoen på fødevarer, hvis vi skal fortsætte i samme kategori.

 

Sagen er at hvis du handler stort ind. Så lige meget hvor meget du tjekker så vil der være en smutter....

Som sagt har jeg aldrig op levet en fejl i en vic firth stik.

 

Hvis jeg oplevede det gang på gang så ville jeg nok begynde at tjekke. Men jeg køber lige så tit 20 par stikker på nettet som i en butik.

 

Jeg stoler på at jeg får den rigtige varer og sker det at jeg ikke gør så klager jeg.

Link til kommentar
Del på andre sites

Derudover så er det en dårlig forretning at købe 2. sort. Holdbarhed, skævheder og meget svingende vægt/træ-kvalitet gør dem, vel ikke ubrugelige, men noget der nærmer sig.

 

Min erfaring er den stik modsatte :dialaugh_trans: !

 

Når jeg køber stikker, køber jeg altid en ordentlig bunke 2.-sorteringspinde. 7A og 5A gerne XL. Kunsten består i at ramme forretningen på et tidsunkt, hvor de har sat nye, fyldte spande frem. Og med både DrumCity og ModernDrums inden for rækkevidde, er det intet problem.

 

Det tager måske 20 minutter i forretningen at finde 20 par, som er lige, matchede mht. vægt og som har et tæt, lige åreforløb. Prisen på et sæt stikker ligger så omkring de 30,- kr. Jeg har tidligere købt fabriksmatchede par, men må sige, at jeg ikke synes, der er nogen systematisk kvalitetsforskel, forstået på den måde, at de dyre sæt også kan svinge en del i kvalitet.

 

Jeg brækker meget sjældent en stik - mine slides i hovedet, men ikke specielt hurtigt. Jeg tror ikke, jeg har brækket mere end en 10 stykker på 35 år. Måske har jeg en overlegen teknik :cigar: - måske er jeg simpelthen en kagearm :gross: .

 

Mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Min erfaring er den stik modsatte :dialaugh_trans: !

 

Når jeg køber stikker, køber jeg altid en ordentlig bunke 2.-sorteringspinde. 7A og 5A gerne XL. Kunsten består i at ramme forretningen på et tidsunkt, hvor de har sat nye, fyldte spande frem. Og med både DrumCity og ModernDrums inden for rækkevidde, er det intet problem.

 

Det tager måske 20 minutter i forretningen at finde 20 par, som er lige, matchede mht. vægt og som har et tæt, lige åreforløb. Prisen på et sæt stikker ligger så omkring de 30,- kr. Jeg har tidligere købt fabriksmatchede par, men må sige, at jeg ikke synes, der er nogen systematisk kvalitetsforskel, forstået på den måde, at de dyre sæt også kan svinge en del i kvalitet.

 

Jeg brækker meget sjældent en stik - mine slides i hovedet, men ikke specielt hurtigt. Jeg tror ikke, jeg har brækket mere end en 10 stykker på 35 år. Måske har jeg en overlegen teknik :cigar: - måske er jeg simpelthen en kagearm :gross: .

 

Mvh

Erik

 

Kagearm eller ej så handler det du beskriver vel lige så meget om spillestil?

 

Når jeg spiller jazz så kan min stikker holde i månedsvis. Spiller jeg derimod rock/hævi med tunge rimshots osv, så ligner området omkring mine trommer et savværk!

 

Jeg har ikke indtryk af at trådstarte har nået at bruge sine stikker ret meget før stikken brækkede.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kagearm helt klart ;-)

 

Nej jeg knækker også kun sjældent stikker.. Altså relativt.. Der ryger vel 4-5 par om året som knækker, resten slides op af rimshots og flækkede hoveder

Men er allergisk overfor skæve eller dårligt pitchede stikker!.. Så smider dem ud der ikk er perfekte.. Hvis nogen vil ha dem så sig til. Så kan jeg samle til hobe og sende for fragt udgift.

 

PS!!

Den stik der startede snakken kan nemt limes!.. Hvid trælim på.. I spænd natten over.. Så holder den bedre end fra ny!

Link til kommentar
Del på andre sites

Kagearm eller ej så handler det du beskriver vel lige så meget om spillestil?

 

Når jeg spiller jazz så kan min stikker holde i månedsvis. Spiller jeg derimod rock/hævi med tunge rimshots osv, så ligner området omkring mine trommer et savværk!

 

Ja, spillestil og teknik er jo ikke helt det samme.

Hævi er ikke lige mig, men jeg spiller da rock af den mere kontante slags, og slår ofte rimshots. Gad vide om en støbt lilletrommereife gnaver mindre i stikkerne end en presset?

 

Jeg har ikke indtryk af at trådstarte har nået at bruge sine stikker ret meget før stikken brækkede.

 

Nej, men du har ret. Shit happens! Pointen er at det sommetider bare sker. Som Lars skriver, så kan du heller ikke altid se på et æble, om det er rådnet indefra.

 

Mvh

Erik

Redigeret af erik frey
Link til kommentar
Del på andre sites

Nej, men du har ret. Shit happens! Pointen er at det sommetider bare sker. Som Lars skriver, så kan du heller ikke altid se på et æble, om det er rådnet indefra.

 

Mvh

Erik

[/

 

 

Præcis. Kunne ikke være mere enig.

Når man køber en stor pose med æbler kan der jo være en smutter.

 

Selvfølgelig købet man ikke posen hvis man kan se at det vrimler med orm :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Så Jon lad lige være med at blande dem tak! ;-)

 

 

Bare rolig - når jeg har været der, er der ikke nogen tilbage du vil have - matched pairs eller ej....

 

Jeg sætter en gul tegnestift i dørkarmen på butikken, når jeg har været der - så ved du at der ikke er noget at komme efter. Berlin-regler.

 

 

Den stik der startede snakken kan nemt limes!.. Hvid trælim på.. I spænd natten over.. Så holder den bedre end fra ny!

 

Ja!

 

Det holder. Diagonalt-flækkede stikker ligeså.

 

Jon

Redigeret af jon petersen
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg knækker også meget sjældent mine stikker. Til gengæld har jeg en bassist, som elsker at slå på mine trommer - han knækker dem for mig :cigar:. Jeg ved at Wincent gør meget ud af at deres stikker er holdbare mod rimshots. MEEEEN det er altså der mine Wincent slides mest - alligevel. Men jeg synes de holder godt - trods alt. Ellers må man jo over i Ahead (NEVER!!!!!!!!!!!!!!) :dev:B) Ikke lige min kop the...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er startet på at bruge VATER, og jeg går aldrig tilbage igen...

 

Jeg er en heftig bruger af rimshots.. og lade mig sige det sådan... på en uge, ville jeg kunne save mig igennem et par stikker på midten af vic firth eller lign - men med de her Vater Fusion stikker er der gået 4 uger.. og de splintrer ikke engang endnu.. det er fandme kvalitet... og så er de billigere end Vic Firth.. godt nok kun 5kr. men stadig!

 

Mvh Bertram

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Jeg spiller da ikke med de der tynde bøssestikker :kiss:

 

 

Nåh nej - men så er det jo ikke noget problem (for dig) at jeg piller pakkerne fra hinanden?

 

Jeg gør det altså heller ikke uden at få lov af butiksfolkene.

 

 

Iøvrigt har de der Pro Orca Extra Thin, jeg købte af dig, været rigtigt fede. Der var en del skæve (20%) og de kan ikke bruges til andet end brænde, men resten er rigtigt fede - holdbare og lækre.

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

En god måde at teste tromme stikkerne på er at rulle dem rundt på et plant bord, og her kan man se om stikkerne slår sig. Dette tip fik jeg fra Drumstik

 

 

Jon

 

Ja, det er simpelt og effektivt.

 

Men det siger jo ikke ret meget om stikkernes holdbarhed. Det afsløres til dels ved årernes forløb på langs af stikken. Og du er også nødt til at vægtmatche dem ved at "prøveveje" dem i hånden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu