Fede Bassister


Louie

Recommended Posts

Hejsa trommeslagere! :)

 

Jeg sad lige og se TV2's program Voice med muligvis en af verdens vildeste bassister, Lars Danielsson, i husorkestret og tænkte så, om der er nogle bassister, der har inspireret jer gennem jeres tid som slagere..? Jeg tænker specielt, at os som trommeslagere, der jo er bassistens bedste ven (forhåbentligt) i bandet, da må have nogle bassistidoler ? :-)

 

Jeg nævner selv et par af mine helte bag de 4/5, og til tider også 6,-strengede instrumenter:

- Lars "Larry" Danielsson (som tidligere nævnt)

- Nathan East (tjek eks. Michael McDonalds version af "Signed Sealed Delivered" fra Motown-pladen)

- Leland Sklar

- David Hungate

- Magnúm

 

Skyd løs! :)

 

 

Vh Louie

Link til kommentar
Del på andre sites

Mike Porcaro (Toto m.fl.)

Lars Danielsson (Sanne, Michael Ruff m.fl.)

Mads Tunebjerg (Kashmir)

Sting

Christian Dietl (Sneakers)

Mark King (Level 42)

Jacob Christensen (Zapp Zapp)

Allan Hansen (Her Personal Pain)

 

-er nogle af dem. jeg lyttede meget til i mine "formative" år (og stadig gør);-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Henrik SP Schou Poulsen- Sanne, SpJustFrost, Julie m.fl

Oliver McEwan- Thomas Buttenschøn, Medina, Nik & Jay m.fl

Christian Douglas- Antonelli Orchestra, Thomas Helmig, Kid Creole And the Coconuts m.fl

 

Pino Palodino- John Mayer, D'angelo m.fl

Lars Larry Danielsson- Niels Langrenn, Sanne, Michael Ruff m.fl

 

Et nyt skud på stammen fra Århus Henrik Møller!! Han er en motherfucker!!!!!!

 

Højt Humør

J

Link til kommentar
Del på andre sites

John Paul Jones, fordi han er BASSIST! Han ved præcis hvad hans rolle er, og han udfylder den til UG med kryds og slange og hvad der ellers kan stoppes på. Om det så er med Led Zeppelin, Them Crooked Vultures eller Seasick Steve - kæft hvor er han dygtig.

 

Krist Novoselic - fordi hans lyd og måde at spille bas på bare er så karakteristisk og fed!

 

Og så vil jeg iøvrigt ikke forholde mig til om de genrer de herrer spiller er mere eller mindre intelligente/fine/fornemme.

Redigeret af Stougaard
  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg glemte lige en meget vigtig bassist tidligere.. Nemlig Francis Rocco Prestia fra Tower Of Power :-) Jeg synes selv, han spiller meget unikt og med en utrolig genkendelig lyd! :)

Tjek bl.a. dette ud (med hørebøffer). Det er for vildt basspil i min optik:

Redigeret af Louie
Link til kommentar
Del på andre sites

 

Allan Hansen (Her Personal Pain)

 

 

Aj hvor fedt :tu:

Det vil jeg sgu fortælle ham næste gang jeg ser ham.. Det bliver han glad for. Han er en beskeden mand jo.

 

Han ER også for fed at spille med, og en kanon fed gut at være sammen med!!

Fedt der stadig er nogen der husker ham.

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Respekt til Louie for ikke at ville forsøge på at finde den "fedeste" bassist.

 

I glemmer Hugo Rasmussen. Han har så meget rytmisk drive, at han faktisk ikke behøver en trommeslager. Han spiller bundsolidt og uden at overbrodere med unødvendige dikkedarer. Kort sagt: Han svinger som ind i h......! Det er mere end man kan sige om mange af de der "intilligente" jazzmusikere, som tror, de skal spille sygt indviklede figurer hele tiden (NHØP undtaget!).

 

Jeg hørte ham for en del år siden med Jesper Thilo og Doug Rainey til jazzfestival i Molde (Norge). En af de fedeste koncerter, jeg har overværet uanset genre.

 

Mvh

Erik

Redigeret af erik frey
Link til kommentar
Del på andre sites

Keep it simple

 

Gælder ALLE genrer synes jeg... Den eneste bassist som har formået at få mig til at savle med hurtige bass fills er:

Jaco P

Ham vil jeg nu også lige nævne..

 

OG så min gode ven, men ikke kun fordi han er det:

Terkel Møhl

Fandme en fornøjelse at spille med!! ..

Både musikalsk og personligt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mener du i dette tilfælde den tykkeste bassist i verden, eller?

 

Nej, jeg mener respekt, fordi du ikke lægger op til en af de der ørkesløse diskussioner af, hvem der er den bedste, men spørger hvem der har inspireret os musikalsk - det er to vidt forskellige ting!

 

Egentlig burde jeg nævne nogle for jer andre helt ukendte navne, som har inspireret mig meget i den tid, jeg har spillet sammen med dem, men det siger jo ikke ret meget.

 

Jeg nævnte Hugo R. fordi han nøjes med at spille det nødvendige og svinger rigtigt godt. Det har inspireret mig meget, selvom jeg ikke spiller jazz overhovedet. Det er, synes jeg, kvaliteter som gælder på tværs af mange musikalske genrer.

 

Mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej, jeg mener respekt, fordi du ikke lægger op til en af de der ørkesløse diskussioner af, hvem der er den bedste, men spørger hvem der har inspireret os musikalsk - det er to vidt forskellige ting!

 

Egentlig burde jeg nævne nogle for jer andre helt ukendte navne, som har inspireret mig meget i den tid, jeg har spillet sammen med dem, men det siger jo ikke ret meget.

 

Jeg nævnte Hugo R. fordi han nøjes med at spille det nødvendige og svinger rigtigt godt. Det har inspireret mig meget, selvom jeg ikke spiller jazz overhovedet. Det er, synes jeg, kvaliteter som gælder på tværs af mange musikalske genrer.

 

Mvh

Erik

Tak, nu forstår jeg det godt :-) og du har da helt ret egentlig! Jeg er skam også selv inspireret af bassister, der spiller noget helt andet rent genremæssigt end det, jeg egentlig selv spiller :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Flipper lige nu over Chris Chaney, der spiller på et mega fedt popalbum med Sara Bareilles.... :tu:

 

Han har Matt Chamberlain som medspiller på trommerne... De lægger den pop med dynamik og luftighed...

 

Monster!, hvis I spørger mig....

 

Check det ud på Spotify, popdrenge!!!

 

Redigeret af legolas
Link til kommentar
Del på andre sites

... Abraham Laboriel ...

- ikke kun fordi han er en af de feedeste ...

- ikke kun fordi han har produceret en dejlig og smuk velspillende tromme-søn...

- ikke kun fordi jeg i fordums tid var til én koncert med bl.a ham ...

- også fordi han er konge til at spille slagbas og funk musik ... - mere behøvs ik´ i min verden ...

Link til kommentar
Del på andre sites

... Abraham Laboriel ...

- ikke kun fordi han er en af de feedeste ...

- ikke kun fordi han har produceret en dejlig og smuk velspillende tromme-søn...

- ikke kun fordi jeg i fordums tid var til én koncert med bl.a ham ...

- også fordi han er konge til at spille slagbas og funk musik ... - mere behøvs ik´ i min verden ...

Han er også en af de gode drenge! Tjek evt. dette:

http://www.youtube.com/watch?v=6dtLrMDrRCM

Eks. omkring 6 min., hvor han hopper trioliseret såvidt jeg husker..

Redigeret af Louie
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu