Sikke Et Stykke Værktøj!


Lars Frimodt-Møller

Recommended Posts

Suk

 

Ja det er så DW hand made.. Slet skjult misundelse.,

 

Men det er sgu cool at have en CNC fræser til det ..

Det viser dog ikke det største arbejde... At finde trækerner i den kvalitet og størrelse.. Og som ikke flækker!!

 

Gad godt vide hvor stor en procentdel de smider ud fodi de trækker sig skæve senere ?

 

Men fedt fedt klip!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Ville dog foretrække de blev håndlavede... Synes lidt der går lidt rigeligt samlebånd i den

 

Perfektion i cnc målestok giver ikke sjæl.

 

LOL ..Jaaaa

Ved godt det lyder som misundelse men jeg mener det ski sgu.. Hvorfor er det ellers vi alle får våde drømme over vores gl skæve ludwig og premier mm.. Bare en tanke her fra selvbygger pidestalen

 

MEN det er FANDME imponerende hva sådan en maskine ka!!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Henrik, jeg tror det er som vi talte om med Ove - når man har skåret en kedel "råt" ud i vådt træ, så den er måske 5 cm tyk, så revner den ikke (så tit) under tørringen, men slår sig nok.

 

Hvis man har fundet den rette tykkelse, er der stadig nok at fræse af, så den kan blive - perfekt?

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

tak lego...

 

ok.. så er det mig der tar fejl eller er det "bare" en dampbøjning.. dvs. IKKE solid shell... men en ny måde at bukke træ på... iøvrigt er det ikke korrekt at den ikke er brugt før, kender en guitar bygger der bruger samme metode bare i mindre målestok fordi han bruger væsentligt tyndere materialer... nå men altså..

 

de koger træet, hvorefter de komprimerer det.. de vil seføli ikkeud med hvordan.. og så bukker de det i form.. lader det sidde i form en rum tid... og så fræser de en trommeud af disse "blanks".. meget cool.

 

men hallo... det er BS at sige at dampbøjede snares med rerings går fra hinanden og jeg ved ikke hvad... salgsgas... hvis den er ordentligt lavet så går den ingen steder.. men jo en udfræset kedel vil nok holde formen bedre i gennemsnit... men en vellavet stemabend kedel har ingen problemer med rundhed.. se CVL som laver dem uden rerings... de holder perfekt.

 

det er ikke for at nedgøre John G. han har gjort meget godt for trommer!!.. men SÅ imponeret er jeg ikke... ok.. er også en sur og tvær gammel mand ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu