madshovgaard

Premier Xpk

Recommended Posts

Jeg har fundet et brugt Prmier XPK sæt på Guloggratis, men jeg kender intet til serien / mærket for den sags skyld. Jeg skal bruge et ekstra sæt bare til at spille en masse ballejobs på, så det må gerne lyde hæderligt, men det behøves ikke være ultra verdensklasse..

Kan det anbefales? Er det på højde med ml. klasse sæt fra andre mærker? Stage Custom, Export, Catalina, Superstar, Etc... ?

Her er sættet, jeg kigger på: http://www.guloggratis.dk/fritid/musikinstrumenter/slagtoj/trommesaet/annonce/16594261-trommesaet-premier-xpk?imagepos=2#images

Hvad synes I om prisen? Ser ud til, der følger nogle ok fede bækkener med og naturligvis et helt rack + db. pedal og hihat stativ...

Sæt i gang...

XPK har gennem tiderne været mange ting, blandt andet er visse årgange noget MDF-lignende bras, men de her ser nu rigtige nok ud. Mange år er Eucalyptus og birk, og det er fint nok.

Hardwaren er OK.

Ja, sikkert sæt på linie med de gode Export (som også har været mange ting gennem årene) og Stage Custom. Skindvælget betyder mere end kedlerne, især i mellemklassen som disse modeller er.

Hvis du har lyst til Rack og dobbeltpedal, og også har noget at bruge bækkenerne til er prisen vel fin nok - det ser ikke ud som begynder-serie bækkener. Men, som jeg kan se at du har spurgt om, er det da vigtigt om det er Paiste Signature eller 302 og Sabian AAX eller B8......Turkish er OK B20-bækkener.

Jon

Premier XPK er fede nok trommer, men i den prisklasse er der andre sæt der er federe - efter min mening. Fx Mapex Meridian Birch, Stage Custom, Pearl VLX (eller hvad de hedder)..

Mvh Bertram

men nyprisen.. 24k??... NO WAY!!

sættet er 3000 værd uden bækkener og rack... så med mindre det er dit drømme setup, så er det for dyrt..

men nyprisen.. 24k??... NO WAY!!

sættet er 3000 værd uden bækkener og rack... så med mindre det er dit drømme setup, så er det for dyrt..

Trommerne kostede vel rundt regnet 6-7k i sin tid, racket; 4k, bækkener afhængig af mærke osv; cirka 6k...

At skrive 24k er vel et meget optimistisk salgstrick, men ja.. 7k er vel fair nok for sådan et sæt synes jeg, med bækkener,rack og bækkener.

Mvh Bertram

Hvis du er interesseret har jeg et Premier royale til noget billigere penge. 22 12 13 16 og evt inkl snare. Smid en pm

Skal man se sådan på det, havde (har?) Thor i lang tid et flot XPK i sølv til salg for under 3000.

Så de 7000 er kun OK hvis bækkenerne er topserier (AAX, Signature) og du kan lide dem og har brug for dem - og hvis du synes at et Rack er sagen.

Jon

Det sjove er, at XPK i en længere periode var det man valgte, hvis man skulle have et billigt trommesæt. Det var lige før alle Kina-trommerne slog igennem, og Premier gik på en måde forrest her med pris/kvalitet.

Jeg har selv haft et xpk fra 90'erne og savner det!

De lød så godt, og var virkelig nemme at stemme... Billige var de, men for pokker det var god valuta for pengene.

Så en anbefaling herfra! Prisen er dog lidt over...