Zildjan Bækkerner, Hvad Skal De Koste :)?


Bloodmod

Recommended Posts

Hej alle drummers, vil gerne danne mig et overblik over hvad mine bækkener er værd. Da jeg ikke selv har nok erfaring med salg af bækkener og viden om dem til at kunne sige det.

 

De fleste af dem er købt for godt 5 år siden, I en overbevisning om at Zildjian A custom var det eneste der ramte mig. Men sådan er det jo ikke ;)

Der er kommet et K. hybrid 20 til" som nu ellers lyder rigtigt godt (for det gør de alle sammen) men stadig ikke rammer det jeg leder efter. (som jeg ikke helt selv ved endnu hvad er)

 

Anyways her er serien. ;) Zildijan New beat hi-hat 14"

Zildijan Medium crash 16"

Zildijan K. custom hybrid 20"

Zildijan Crash 19"

Zildijan Rock ride 21"

De er alle i rigtigt fin stand. ingen flænger, ridser osv.

http://i1061.photobu...zpsef45a031.jpg

 

http://i1061.photobu...zpsa2b0b16c.jpg

 

http://i1061.photobu...zps94585104.jpg

 

http://i1061.photobu...zpsafe2639e.jpg

 

http://i1061.photobu...zps333e05d8.jpg

 

(Lige et side question)

her i sommers var jeg inde i drumcity, hvor jeg prøve det lækreste ride bækken fra Istandbul. Tror det var et agop 25"

Meeeen når jeg researcher på det kommer der noget jeg aldrig har spillet på før. hvis man skulle beskrive udseendet ville det være et meget mørkt bækken med ujævn flade og noget der kunne ligne brandmærker. I lyden skulle det være det mest fyldige men samtidige tørre bækken med et meget fuldendt sustain :)

 

Pease out og tak på forhånd :)!

 

IMG_2535_zps5e461db6.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej.

 

Som udgangspunkt ½ nypris. Men jeg tvivler på, at du helt kan få det. Hvis du ser, hvad tilsvarende bækkener sådan gennemsnitligt sælges til herinde, ved du, hvad jeg mener.

 

Men det kommer bl.a. an på, hvor god tid du har. Kunsten er jo at støde på en køber, som alligevel overvejer at købe noget tilsvarende i en forretning. Han vil synes, at ½ pris er billigt. For sådan en som mig, der strengt taget har, hvad jeg skal bruge - så godt og vel - og som altså bare køber "for sjov" for at prøve af, skal prisen længere ned, før det er interessant.

 

Mht. at vide "hvad du leder efter". Lad være med at sælge hele dyngen og så "starte forfra". Du har en fin, fin, vellydende samling der. Vælg det, du holder mindst af og sælg det. Køb så noget andet, som du synes går i den retning, du forestiller dig, men som stadig matcher nogenlunde med resten. Sælg så det du holder mindst af og gør det samme, således at du gradvist ændrer dit setup i en anden - og forhåbentlig endnu bedre - retning. Det tager tid, men mange af os har vist erfaring for, at jagten på den "hellige gral" er livslang.

 

Mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej.

 

Som udgangspunkt ½ nypris. Men jeg tvivler på, at du helt kan få det. Hvis du ser, hvad tilsvarende bækkener sådan gennemsnitligt sælges til herinde, ved du, hvad jeg mener.

 

Men det kommer bl.a. an på, hvor god tid du har. Kunsten er jo at støde på en køber, som alligevel overvejer at købe noget tilsvarende i en forretning. Han vil synes, at ½ pris er billigt. For sådan en som mig, der strengt taget har, hvad jeg skal bruge - så godt og vel - og som altså bare køber "for sjov" for at prøve af, skal prisen længere ned, før det er interessant.

 

Mht. at vide "hvad du leder efter". Lad være med at sælge hele dyngen og så "starte forfra". Du har en fin, fin, vellydende samling der. Vælg det, du holder mindst af og sælg det. Køb så noget andet, som du synes går i den retning, du forestiller dig, men som stadig matcher nogenlunde med resten. Sælg så det du holder mindst af og gør det samme, således at du gradvist ændrer dit setup i en anden - og forhåbentlig endnu bedre - retning. Det tager tid, men mange af os har vist erfaring for, at jagten på den "hellige gral" er livslang.

 

Mvh

Erik

 

nåå men vil såmænd heller ikke kaste mig ud i at sælge alle disse bækkener på sammentid, men mere bare for at danne et overblik. Hvis man nu skulle tage hi-hatten, for som du selv sige så sælg det du holde mindst af. Hvad ville du tro den skulle koste :)?

Redigeret af Bloodmod
Link til kommentar
Del på andre sites

Bækkenet du har prøvet i Drum City kunne godt være et fra 25th Annirversary serien - dog kan jeg med sikkerhed sige, at det ikke har været 25". Mig bekendt er der ingen producenter, som laver bækkener i den størrelse.

 

Det må du undskylde, Det var en taste fejl. Det var selvfølgelig 24" :)

 

-Jeg har kigget på annirversary serien, og det er meget muligt den. Men kan bare ikke finde 24" :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Det må du undskylde, Det var en taste fejl. Det var selvfølgelig 24" :)

 

-Jeg har kigget på annirversary serien, og det er meget muligt den. Men kan bare ikke finde 24" :(

 

Hmm, nej jeg mener heller ikke de laver dem i 24" - prøv at kigge lidt rundt på istanbulcymbals.com, så kan du sikkert finde det.

Link til kommentar
Del på andre sites

nåå men vil såmænd heller ikke kaste mig ud i at sælge alle disse bækkener på sammentid, men mere bare for at danne et overblik. Hvis man nu skulle tage hi-hatten, for som du selv sige så sælg det du holde mindst af. Hvad ville du tro den skulle koste :)?

 

Jeg ville lægge ud med 1200,- kr. og så håbe. Men husk, det er din hi-hat ikke min.

 

Mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm, nej jeg mener heller ikke de laver dem i 24" - prøv at kigge lidt rundt på istanbulcymbals.com, så kan du sikkert finde det.

 

 

Føles som om jeg har ledt i evigheder, men skal da give et skud til. Tak for hjælpen ;)

 

Jeg ville lægge ud med 1200,- kr. og så håbe. Men husk, det er din hi-hat ikke min.

 

 

Mange tak :)

 

Mvh

Erik

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu