Reklamationsret På Bækken?


Andreas Hemberg

Recommended Posts

Hej TS'ere!

 

Så kom dagen i dag, hvor jeg til min store forskrækkelse opdagede en revne på 3 Cm på mit yndlingsbækken. :argh: Vi taler om et Paiste signature 15" fast crash, der er købt for lidt over et år siden.

Kan nogen svare mig på, om reklamationsretten også gælder i dette tilfælde?

 

//Andreas

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej TS'ere!

 

Så kom dagen i dag, hvor jeg til min store forskrækkelse opdagede en revne på 3 Cm på mit yndlingsbækken. :argh: Vi taler om et Paiste signature 15" fast crash, der er købt for lidt over et år siden.

Kan nogen svare mig på, om reklamationsretten også gælder i dette tilfælde?

 

//Andreas

 

Hej Andreas!

 

Ved reklamationsret forstås, at du skal godtgøre, at fejlen skyldes en svaghed eller konstruktionsfejl i bækkenet, som var til stede, allerede da du købte det.

 

Reklamationsretten gælder selvfølgelig. Den skal ifølge købeloven gælde i mindst 1½ år, efter at den ½-årlige garantiperiode (hvor det er sælger, der skal godtgøre, at problemet ikke var der, da du købte bækkenet) er udløbet.

 

Hvis det er en ordentlig forretning, hvor du er kendt som fast kunde, tror jeg, du har en chance. Ellers er den nok svær. Du skal kunne godtgøre, at du ikke med dine slag har ødelagt bækkenet. Og det kan jo godt blive dit ord mod forhandlerens.

 

Held og lykke - og meld lige tilbage, hvordan det går. Hvis det lykkes, skal forretningen da have den positive omtale.

 

3 cm. i kanten er selvfølgelig noget, men det kan altså godt skæres væk. Hvis det er inde i bækkenet, kan det også reddes. Men du må ikke spille videre på det, for sådan noget forværres hurtigt, og så er bækkenet helt færdigt.

 

Mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej!

 

Jeg tror den bliver problematisk.. Især fordi du først har opdaget det nu da revnen er så stor som den er blevet - vil det da også sige at lyden ikke har ændret sig umiddelbart eller hvordan? Jeg har aldrig "ødelagt" et bækken, men jeg vil da tro man ville kunne høre forskel allerede da revnen er ved at komme - medmindre det selvfølgelig var et meget uheldigt slag der skabte hele svineriet.

 

Mvh Bertram

Link til kommentar
Del på andre sites

Garanti på bækkener er altid svær! Et år efter køb er som udgangspunkt ikke et problem, det hele afhænger af hvordan det er flækket.

 

Men helt generelt og overordnet kan man sige

 

Sjælden ombytning

Hvis det er flækket i kanten. Altså fra kant ind i mod klokken

 

God chance for ombytning

Hvis flængen følger "årene" Altså flækker det rundt langs bækkenenets form. Men det afhænger helt af hvordan standen ellers er og specielt oppe ved klokken

 

Uanset hvad så aflever den hvor du har købt det. Hvis de er i tvivl vil de sende det til producenten (distributøren) som vil afgøre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Pisse fedt! Tak for svarene! :hmm:

 

Jeg tror den bliver problematisk.. Især fordi du først har opdaget det nu da revnen er så stor som den er blevet - vil det da også sige at lyden ikke har ændret sig umiddelbart eller hvordan?

 

Hvor utroligt det end lyder, så er revnen så vidt jeg ved sprunget frem efter et par minutters øvning. Jeg tog bækkenet af stativet da jeg skulle skrue den lille plastikting i bunden bedre fast, og der var bestemt intet tegn på nogen revne.

 

God chance for ombytning

Hvis flængen følger "årene" Altså flækker det rundt langs bækkenenets form. Men det afhænger helt af hvordan standen ellers er og specielt oppe ved klokken

 

Flængen følger årerne nogenlunde, og starter altså et stykke inde på bækkenet. Der er intet tegn på keyholes eller lign.

Det skal da også siges, at jeg aldrig har ødelagt et bækken.. :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

ALLE varer i Dk er dækket af købeloven når de købes et sted der har et CVR nummer.

 

Pauste er normalt meget flinke til at bytte.. Gå til forhandler og bed dem klare det.. Det foregår ved at bækkenet sendes til Paiste (normalt tyskland eller schweiz) og så ser de på det. Der går dog nemt 1-2 md inden du får svar.

 

 

Men bedre end ingenting!... Og er du en god kunde osv så kan det være butikken tar chancen og giver et nyt for egen regning og satser på at få retur fra paiste senere...

 

Så: afsted til butikken du købte det i.

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu