Clear Skind På Lilletromme?


Dennis Eriksen

Recommended Posts

Hej slagere

 

Jeg har gået med en idé... Er der nogen der har hørt/prøvet at sætte en klart skind på en lilletromme?

 

Grunden til at jeg spørger, er fordi jeg har et akrylsæt, og tænker på den viduelle effekt. Dog er lyden det vigtigste!!! Jeg vil ikke smide penge efter et skind (G2 clear), før jeg har fået lidt feedback herinde ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej!

 

Du kan opnå nærmest samme lyd som med et coated! - Der er selvfølgelig forskel ligesom der er forskel på clear/coated på tammer - men grunden til man vælger coated på lilletrommer som standard, er fordi man bruger brushes. Der er faktisk en del proffesionelle slagere der bruger clear skind med stor success.

 

Mvh Bertram

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej!

 

Du kan opnå nærmest samme lyd som med et coated! - Der er selvfølgelig forskel ligesom der er forskel på clear/coated på tammer - men grunden til man vælger coated på lilletrommer som standard, er fordi man bruger brushes. Der er faktisk en del proffesionelle slagere der bruger clear skind med stor success.

 

Mvh Bertram

 

 

Jeg spiller aldrig med brushes, det er sgu lidt "bøs bøs" ;)

  • Upvote 2
Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan sagtens putte clear skind på lilletrommen. Det er en meget klassisk 80'er ting med et clear CS på toppen.

 

Mine erfaringer er, at du får en meget skarpere lyd med clear. Om man kan lide det eller ej, er jo en smagssag.

 

 

Tak for svaret. Der er jo ikke andet for end at prøve.

 

Er der forslag til hvilket skind, eller er det ligemeget så længe det er dobbeltlags?

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svaret. Der er jo ikke andet for end at prøve.

 

Er der forslag til hvilket skind, eller er det ligemeget så længe det er dobbeltlags?

 

Som jeg skrev, var det en meget klassisk 80'er ting med clear CS (Controlled Sound, altså den med den sorte dot).

 

Jeg havde på et tidspunkt en Ludwig messing tromme jeg smed sådan et på. Den lød ret fedt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har engang prøvet med et pinstripe. På en Ludwig Super Sensitive 6½"! :gross: Jeg tror nok, jeg syntes det lød godt - dengang. Det var i begyndelsen af 80-erne, og da var den der døde, mørke "skraldespands-lyd" med vildt meget rumklang skam meget moderne. De digitale rumklange var på det tidspunkt så småt ved at vinde frem for alvor.

 

Idag tror jeg ikke jeg ville synes om det - slet ikke på en let alu-tromme. Men prøv dig frem. Jeg ville starte med et clear ambassador, hvis du normalt spiller med coated Ambassador. Clear Emperor, hvis du normalt spiller med 2-lags skind.

 

Jeg har pt. et coated CS på min Premier 2000. Det lyder rigtigt godt.

 

Mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Som jeg skrev, var det en meget klassisk 80'er ting med clear CS (Controlled Sound, altså den med den sorte dot).

 

Jeg havde på et tidspunkt en Ludwig messing tromme jeg smed sådan et på. Den lød ret fedt.

 

 

Jeg gør det sgu! :)

 

Tak for hjælpen allesammen!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu