Jeg Har Sgu Vundet I Lotto!


Dan "Due" Jensen

Recommended Posts

Tak Erik! Ja det er usandsynligt heldigt at være nummer 1 i dette tilfælde. Også heldigt at en anden ikke er kommet med et overbud inden Jan fik hentet sættet.

Annoncen er stadig på DBA - mon ikke den stakkels sælger er blevet kimet ned?

Suset var ret intenst igår aftes og i dag kan jeg ikke lade være med at fortælle kollegaerne om handlen, selvom de overhovedet ikke interesserer sig for trommer...

Ja det med at folk ringer og overbyder har man desværre prøvet en del gange:( det er super dårlig stil når folk laver det nummer. Hvorfor ikke bare glæde sig over en kollega har lavet en god handel og så ellers komme videre? Jeg ringede selvfølgelig også straks på dette sæt da jeg så det men der var det lige afsat og køberen var på vej. Sælger fortalte at der allerede havde ringet 3 og spurgte om han havde prissat for billigt. Jeg stak en lille hvid løgn og sagde, at han muligvis kunne have fået lidt mere men han glædede sig over at være kommet af med dem da de ikke var blevet brugt de sidste 10 år. Jeg nænnede sgu ikke at fortælle manden sandheden. Endnu en gang, tillykke med sættet;)

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Ja det med at folk ringer og overbyder har man desværre prøvet en del gange:( det er super dårlig stil når folk laver det nummer. Hvorfor ikke bare glæde sig over en kollega har lavet en god handel og så ellers komme videre? Jeg ringede selvfølgelig også straks på dette sæt da jeg så det men der var det lige afsat og køberen var på vej. Sælger fortalte at der allerede havde ringet 3 og spurgte om han havde prissat for billigt. Jeg stak en lille hvid løgn og sagde, at han muligvis kunne have fået lidt mere men han glædede sig over at være kommet af med dem da de ikke var blevet brugt de sidste 10 år. Jeg nænnede sgu ikke at fortælle manden sandheden. Endnu en gang, tillykke med sættet;)

 

Tak Erge.

Ja indimellem kan folk rigtig få budt tingene op.

Andre gange er sælgerne reelle og står ved deres angivne pris.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak Erge.

Ja indimellem kan folk rigtig få budt tingene op.

Andre gange er sælgerne reelle og står ved deres angivne pris.

 

hver eneste gang jeg har solgt på dba så er jeg efter indgået deal, blevet ringet op eller emailet med overbud og forsøg på at mose frem i køen.. jeg afviser dem, men det er der ikke mange der gør..

 

du er heldig han gjrode.

 

 

sidst det skete for mig, havde jeg lejet trailer og taget fri fra arbejde, og var på vej til nordsjælland.. på vejen får ejg en sms om at sættet var solgt til anden side, da han havde fået et overbud... )¤")(#"(#!! stil..

Link til kommentar
Del på andre sites

hver eneste gang jeg har solgt på dba så er jeg efter indgået deal, blevet ringet op eller emailet med overbud og forsøg på at mose frem i køen.. jeg afviser dem, men det er der ikke mange der gør..

 

du er heldig han gjrode.

 

 

sidst det skete for mig, havde jeg lejet trailer og taget fri fra arbejde, og var på vej til nordsjælland.. på vejen får ejg en sms om at sættet var solgt til anden side, da han havde fået et overbud... )¤")(#"(#!! stil..

Jeg har prøvet det samme (dog ikke med trailer) men med 100 km tilbagelagt:(

Link til kommentar
Del på andre sites

Har lige lavet en skrabtest af snaren. Vi sige at det er COB. Umiddelbart virker ingen af ludwig kedlerne fugtskadet.

 

Glæder mig til at sættet bliver hentet fredag, det gør ondt i mine øjne når jeg ser på det ;-)

 

 

Jeg kan sige at sælger på intet tidspunkt kommenterede prisen. Han var godt tilfreds med handlen og glad ved at sættet kom i trygge hænder (Dan). jeg ligger pt. Med influenza og måtte æde en overdosis Treo, for at slå feberen ned, så trafiksikkerheden var nogenlunde intakt under transporten til Jyllinge.

 

// jan

Link til kommentar
Del på andre sites

ja det er sgi lidt synd for sælger... en reel pris omkring 8-9000 havde nok været mulig.. og shinet op og restaureret er det jo 11-12 eller mere..

 

men der ER en del arbejde i sættet.. så tjaee.. jeg havde også købt det hvis jeg var hurtigere..

 

Ja jeg må sgu indrømme at jeg synes vi er rigtig gode til ar reagere hvis ting bliver sat for dyrt, men hylder når folk tager røven på køb, så er glad for at sælger også er glad.

 

Det er en super handel, og jeg håber du bliver glad for sættet. Blue oyster er en drøm!

Link til kommentar
Del på andre sites

Lad nu være med at snakke om stil på DBA! DBA er en jungle, og i det her tilfælde var danDUE tigeren.

 

Hvis vi skal snakke stil, kan man jo rent filosofisk lige så godt fremføre det synspunkt, at Dan burde have gjort en tidligere kollega opmærksom på, at han stod med et ladt, afsikret haglgevær og sigtede på sine egne fødder.

 

Det ville jeg helt bestemt have gjort. ;-):dialaugh_trans:

 

Jeg har også prøvet at køre en 85 - 100 km. hver vej for at erfare, at et sæt, der var indgået telefonisk aftale om, var solgt til anden side. Kontakten var skabt, og handelen var afsluttet via DBA. Men sælger er (eller var ihvertfald dengang) medlem herinde!

 

Selv har jeg det som erge. Jeg afviser folk, der vil forhandle efter at der er indgået en aftale. Det gælder både andre købere, der vil byde over, og købere, der vil forhandle pris endnu engang. Men det er jo også ret let for både erge og mig, når det drejer sig om trommer. Så meget forkert som i dette tilfælde rammer vi næppe, når det drejer sig om en passende priside.

 

Mvh

Erik

Redigeret af erik frey
Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad nu hvis sælger havde sat sættet til salg her på TS til 1000,- kr.?

 

Der ville nok være interesse, vil jeg tro! Ville nogen så gøre opmærksom på fejlen? Ja, sandsynligvis. Heldigvis! Og ville vi så "dispensere" fra reglen om, at et bud er et bud, og en pris er en pris?

 

TS og DBA er (heldigvis) to meget forskellige fora.

 

Mvh

Erik

Redigeret af erik frey
  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Altså, i dette tilfælde har han åbenlyst ikke vidst hvad sættet var værd, så er lidt synd han ikke fik solgt det for mere.

Manden lød faktisk godt tilfreds så ser ingen tabere med mindre nogen har haft en trang til at fortælle hvad den egentlige værdi er men igen. . Hvad skulle man få ud af det?

Link til kommentar
Del på andre sites

Manden lød faktisk godt tilfreds så ser ingen tabere med mindre nogen har haft en trang til at fortælle hvad den egentlige værdi er men igen. . Hvad skulle man få ud af det?

 

 

Ud af dem der har ringet til ham, nægter jeg at tro at der ikke har været en "helgen" der har sagt til at han var ved at blive snydt. men nok mere for at få sættet selv.

Så jeg er 100% på at sælger idag ikke sidder og klapper i sine små hænder fordi han kom af med sætte til 1000 kr.

Link til kommentar
Del på andre sites

Manden lød faktisk godt tilfreds så ser ingen tabere med mindre nogen har haft en trang til at fortælle hvad den egentlige værdi er men igen. . Hvad skulle man få ud af det?

 

Ja, en god handel er en handel, hvor både sælger og køber er tilfreds. Og ingen får noget ud af at fortælle sælger noget som helst. Det er nok heller ikke nødvendigt. Hans telefon er nok nærmest nedsmeltet på nuværende tidspunkt.

 

Mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Ud af dem der har ringet til ham, nægter jeg at tro at der ikke har været en "helgen" der har sagt til at han var ved at blive snydt. men nok mere for at få sættet selv.

 

Ja, en helgen, som gerne ville spendere 2000 på foretagenet formentlig (Jeg kender typen - helt personligt :ph34r: ). Og han har sandsynligvis henvendt sig, inden Jan nåede frem, selvom han var på dope og nok kørte alt, hvad remmer og tøj kunne holde.

 

Jeg tror, at sælger er en principfast mand med så megen stil, at en handel er en handel. Den slags findes nemlig også i junglen.

 

Og der var dandue yderst heldig. Endnu engang tillykke.

 

Mvh

Erik

Redigeret af erik frey
Link til kommentar
Del på andre sites

Det er en fantastisk handel du har gjort, Dan. Tillykke ! :tu:

Jeg kommer til at tænke på en guitarist jeg hørte om engang. Han faldt over en annonce i avisen:

"Ældre og lettere defekt el-guitar sælges, 300 kr."

Det viste sig at være en velholdt 60'er Fender Stratocaster!

Lettere defekt: -ja der var sprunget en streng ! :argh:

Redigeret af erikjensen
Link til kommentar
Del på andre sites

når du HAR givet det CB, så give det plexus.. det giver en antistatisk overflade som hjælper med at holde det pænt :-)

 

samme plexus som er GULD værd ved beskidt coating..

 

på coatingen skal plexus lige sidde et par minutter eller 5, og så en grov bomulds/gulvklud til at gnubbe det rent med.. virker vildt godt.

 

 

Jeg går ud fra at det er denne Plexus du snakker om? Hvor kan man købe det? http://www.solfilmhalvpris.dk/butik_-_kob_solfilm_bil.asp?dept_id=2778&gclid=CN_ejrWl6bICFYWXcAodAlQAEQ

Link til kommentar
Del på andre sites

Nemlig

 

Jamen øhhm.. Samme sted http://www.solfilmha...778&pf%5Fid=599

 

;-)

 

1 dåse er rigeligt, men køb 2... Du bliver vild med det ;-)

 

He ok. Det var bare mere, hvis jeg kunne hente det i en butik på vej hjem. Jeg får nemlig sættet hjem i aften.

Men jeg bestiller bare 3. Det er garanteret også godt til at pudse mit Vistalite i?

Link til kommentar
Del på andre sites

He ok. Det var bare mere, hvis jeg kunne hente det i en butik på vej hjem. Jeg får nemlig sættet hjem i aften.

Men jeg bestiller bare 3. Det er garanteret også godt til at pudse mit Vistalite i?

 

det er godt til alle lakerede eller hårde flader... overfladen bliver teflon glat og SUPER smooth/ren.. så ja til acryl!

 

mange MC forretninger har det faktisk, så hvis I har en stor velaasorteret MC shop i byen sååå... men ellers skal det bestilles.

 

jeg bestiller i kasser!.. bruger det til trommer, biler, mc'er, cykler m.m.m.

Link til kommentar
Del på andre sites

Så har jeg netop fået sættet hjem til Biersted og jeg er ikke nået længere end til at pille skindene af og kigge.

Jeg kan ikke komme til at spille på noget, for de små herhjemme sover...whistling.gif

 

Mine første umiddelbare indtryk:

 

Ludwig kedlerne er i generelt god stand, kanterne er pæne. Nye skind glider nemt nedover 16" og 22". 13" kan muligvis komme til at drille lidt. Som nævnt i første post, er der dog en lille smule fugtskade i bunden af stortrommen. Det har påvirkerket kanterne, så forstærkningskanten på fronten "gaber" en smule - se billede (er det noget, som der bør gøres noget ved?).

 

Alle metaldele er til stede (pånær de 10 claws og 10 t-rods, samt uoriginal dæmper i 13"). Alle gevind og skruer er velfungerende og ser ud til at have minimal pitting - let at pudse op!

 

Coatingen står FANTASTISK flot! Ingen revner/ridser. Kun på den ene reife mangler en stribe på ca. 25 cm - kan vendes nedad, så ses det ikke.

Der hvor kedlerne er samlet, ligner det, at "coatingen buler ud" på 16" og 22". Men coatingen følger faktisk kedlens struktur, der er ikke luft imellem og coatingen sidder ikke løs. Er det almindeligt, ved samlingerne?

 

Bækkenerne er i nærmest perfekt stand.

22" Avedis har stadig ink stamp, som siger "Crash Ride". Vægten er 3175 gram.

18" er mega tyndt og lækkert - 1337 gram - det ser jeg frem til at prøve.

14" hihat har ink stamp "New Beat". 941/1195 gram.

 

I morgen er projektet at gøre Premier lilletrommen flot og spilleklar.

Lidt mørke mobil-billeder af herlighederne, som de står nu og venter:

 

2012-10-06_00-01-42_246.jpg

 

13" dato stempel:

2012-10-05_23-07-58_143.jpg

 

 

16" dato stempel:

2012-10-05_23-16-04_311.jpg

 

 

Stortrommen:

2012-10-06_00-05-34_101.jpg2012-10-06_00-05-23_834.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

18" Zildjian, 1337 g........mit 18" Zildjian fra samme tid vejer ifølge mine notater 1338 g.....

 

Sjovt træf, og ja, du kan godt glæde dig!

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu