Kuglelejer, Rims...


McJazz

Recommended Posts

Hej fellow drummers.

 

Sidder her på denne søndag aften og har intet at lave. Derfor poppede der lige et par tromme relaterede spørgsmål op, i mit ellers tomme hovede.

 

Min pedal, Pearl Eliminator er efterhånden gået hen og er blevet lidt sløv i betrækket - derfor tænker jeg om det kan have noget at gøre med kuglelejerne (givetvis nok Sherlock), så spørgsmålet er: Ved nogen derude hvor jeg kan købe nye kuglelejer der passer, samt om der både er 'billige' og 'highend'??

 

Spørgsmål nr to: Da jeg er i gang med at renovere mit vintagesæt, overvejer jeg, at smide mine to hængetom's på rims. Jeg har fundet frem til, at Dixon laver rims der er til at betale sig ud af.

Så igen - er der nogen her som har erfaring med disse? Hvordan er kvaliteten, holdbarhed osv.

 

Go' søndag

McJazz

Link til kommentar
Del på andre sites

Rims: dixon rims fungerer lige så godt som originalen.. De er lidt tungere og ikke altid 100% præcise i cirkel formen.. Men det kan man nemt bukke dem til at være.

 

Bruger dem på de fleste af mine trommer.. No problems

 

De holder lige så godt som purecussion rims

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Dixon rims er fede nok, ingen problemer med dem. Gibraltar ligeså.

 

Er det et lille lukket leje i sådan en Eliminator?

 

Eller er det løse kugler?

 

Under alle omstændigheder kan du med stor sandsynlighed sagtens finde erstatninger.

 

På lukkede lejer står der et nummer - og ellers skal du måle bredde, ydre diameter og indre diameter.

 

Løse kugler - mål diameteren.

 

 

Men tag det med hen i en passende maskinhandel, de kan hjælpe dig med at se på det.

 

Jeg ved ikke, hvad I har i Kerteminde, men en af de her to kunne være et bud. Ellers måske noget på havnen i O´ense?

 

 

 

Venligst

 

Jon

Redigeret af jon petersen
Link til kommentar
Del på andre sites

Super - tak for svarene :)

 

Jeg er faktisk ikke klar over hvilket lejer der sidder i min pedal, men er overbevist om, at det er et lukket leje. Jeg har en eller anden idé om, at jeg skal søge på kuglelejer til rollerblades/skateboards, evt se om jeg kan finde et keramisk leje i løssalg, da de jo ellers er 'møg dyre' for en pakke med fire stk. i

 

Dixon bliver nok mit valg af rims til mine kedler.

 

Fortsat god aften derude.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Jeg tror næppe, at du har brug for et keramisk leje - et leje i en pedal sidder jo dejligt tørt og beskyttet, så et almindeligt, godt SKF eller lignende kvalitetsmærke er fint.

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Du har helt ret Jon, men tænkte bare, at med et keramisk leje, så behøver jeg nok aldrig nogensinde at spekulerer på, at skifte leje igen.

 

\McJazz

 

Tror bestemt ikke du har brug for noget keramisk. Synes desuden det lyder mystisk at lejet overhovedet er gået i din pedal. Vil anbefale at købe sådan nogle cheapshots her: cheapshots eller evt finde dem der hedder Swiss Reds fra bones. Men for 100kr. Har du 8 lejer. Skulle den gå i stykker, er der lidt at bytte imellem ;)

 

Skal lige sige at jeg ikke aner om de passer i din pedal. Og at jeg har både keramiske og cheapshots til mit skateboard og at de fra nye af kører lige godt.

Redigeret af Fedlarm
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu