Alex Riel Left Side Ride


Gæst

Recommended Posts

Hej med jer,

 

Er på udkig efter et nyt second ride. Det som Alex Riel bruger over hatten på dette klip er det jeg har gået og ledt efter. Kan kun finde indlæg på nettet, hvor han beskriver det som " 20" chinese cymbal ". Nogen der ved hvilket bækken det er?

Mener medlem Per for flere år siden havde sådan et bækken inde at vende, men endte med at sælge det her på siden. Er det rigtigt...? (Per...?)

 

Har fået fortalt at Dream Bliss kommer lidt derhen af i lyd og feel. (stift, tørt og "kinesisk".) Hvem forhandler Dream i DK, og hvor kan jeg høre dem?

 

Nå, det var en ordentlig røvfuld spørgsmål. Håber en eller flere kan hjælpe.

 

På forhånd tak!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej korfix.

Jeg har haft sådan et inde at vende for nogle år siden - det er helt korrekt!

Det er et 20" Meinl Dragon ride. som kan være lidt svære at finde idag, da de er udgået for mange år siden - og selv hvis man finder et,er det ikke sikkert, at det lyder helt som Alex's. De var meget ujævne i produktionen, men gør da forsøget! Hvis du finder det fede Dragon, er det så til gengæld også virkelig lækkert! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Uuuha ved ikk meget om Riels bækkner. Men ja - Bliss serien er super fed og ku godt minde lidt om. Som du sikkert ved SKAL de prøves før man køber, da hvert enkel bækken kan lyde meget forskelligt. han har dem til tider nede i Drumstick. Jeg købte mit i ceders, en super fed butik i Hillerød, men de har dem vidst ikke længere :(.

 

Jeg kan anbefale Crash/ride'et i serien... helst i store størrelser :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ah, Meinl Dragon Ride... nu er der nogle klokker der ringer...

Ja, det er nu heller ikke fordi det absolut skal være samme slags bækken. Har bare ikke kunne finde samme lyd andre steder.

 

Men Dream Bliss. Det kunne da være man skulle prøve at få snitterne i sådan et 20" og give det nogle dask. Du får lige en besked, Morten. Tusind tak for det...!

Link til kommentar
Del på andre sites

Har fået fortalt at Dream Bliss kommer lidt derhen af i lyd og feel. (stift, tørt og "kinesisk".) Hvem forhandler Dream i DK, og hvor kan jeg høre dem?

http://www.drumcity.dk/produkter/baekkener/dream/bliss/

 

De har en butik i Århus. Har aldrig selv været der, men jeg kan kun forestille mig at de også har bækkenerne i butikken, hvor du jo så kan prøve dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Wow, og de er billige! Tak for tippet, Christian... Kommer til Aarhus en gang i mellem, så jeg skal da helt sikkert et smut forbi Drumcity næste gang.

Link til kommentar
Del på andre sites

Yep.. Alex's legedafiske Dragon ride.. Kostede iøvrigt den vilde sum af 4-500 kr ;-)

Check SC. De havde i flere år nogle liggende.. Men har ikk checket i årevis dog!!

90% lød ret ringe.. 5% ok.. 5% GENIALT!

 

Og også mit bud: dream bliss i den tyndeste du kan finde.. Vil komme tæt på

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu